Norsk 2CV-forum

Nyeste innlegg

Sider: [1] 2 3 ... 10
1
Om forumet / Sv: Sirup?
« Nyeste innlegg av Otto Søndag 20 01 2019 @ 12:28:39 »
Laster raskere en VG på iPhone og iMac med Safari.
2
Om forumet / Sv: Sirup?
« Nyeste innlegg av Olav Søndag 20 01 2019 @ 12:11:04 »
Funker fint hos meg - både på mobil og PC med Google Chrome.
3
Om forumet / Sv: Sirup?
« Nyeste innlegg av PerI Fredag 18 01 2019 @ 21:07:54 »
Kan legge til at forumet oppfører seg normalt når jeg først har fått lastet førstesiden.
4
Om forumet / Sirup?
« Nyeste innlegg av PerI Fredag 18 01 2019 @ 21:05:50 »
Synes forumet bruker lengre tid enn før for å laste. Har det skjedd noe på drift/server den siste måneden eller to?
5
Ut på tur / Sv: LHM Kaffe
« Nyeste innlegg av Frank V Mandag 14 01 2019 @ 12:21:33 »
Årets første LHM- kaffe skjer i morgen tirsdag 14. januar. Vi møtes på Motorsenteret Hvervenbukta fra kl 18 og utover, som vanlig.

Vel møtt!
6
Mekkekroken / Sv: Rattlås-tenningslås
« Nyeste innlegg av Otto Tirsdag 01 01 2019 @ 13:53:43 »
Godt Nytt År og gode nyheter ang. tenningsbryteren. Ledningene hadde løsnet og da virker som kjent ikke noe. :o
Nå er alt i orden. :)
7
Mekkekroken / Sv: Belter foran i 2cvn?
« Nyeste innlegg av Belgau Lørdag 22 12 2018 @ 23:38:25 »
...delvis derfor Mehari ikke ble tatt inn etter 1971. . .
I et øyeblikks ironi ---kan en annen grunn tenkes å ha vært at vinteren 71 var en kald og snørik en?

https://www.google.com/search?q=vinteren+1971&client=tablet-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwilyenBqbTfAhUDDSwKHbCUDTgQ_AUoAXoECAwQAQ&cshid=1545512310204&biw=800&bih=1280#imgrc=QDcAZOwzFgi7aM


Det kan hende det har skjedd en EU tilnærming i regelverket i ettertid. Sverige hadde krav om setebelter i forsetet f.o.m 1970 eller 1971 men allikevel ble Le Petit Bleu /1977/ med historikk fra EDF, ref importhistorien fra 2015, godkjent av SBP 2016 uten setebelter foran. Der var belter installert i LPB da vi fant henne i Frankrike, skulderfestet var noen interessante tårn i lasterommet. Men beltene var skadet og SBP gubben sa at de kunne fjernes.... Og slik ble det.
Kildehenvisning i denne sammenheng

http://deudeuchmania.over-blog.com/pages/Les_modeles_de_2cv_2_1950_1978-4208254.html
3 punktbelte levert i AK 400 fra juli 77. Eifeltårnene  baki LPB var er nok designet av Citroen og ikke av EDF.

Apropos EDF; Funfacts er at det strengt tatt ikke var Volvo som var pionère numero uno innen setebelter.  Det var Vattenfall, Sveriges Electricite Bolag.
https://historia.vattenfall.se/sv/innovation-and-creativity/bilsakerhetsbalte-typ-vattenfall.

Volvo trengte imidlertid en tydelig greie for markedsføring i USA og vips tok de over haloen....
8
2CV-prat / Sv: A-modell spotting
« Nyeste innlegg av PerI Lørdag 22 12 2018 @ 16:50:12 »
Ikke så ofre man ser 2cv langs veien selv om jeg vet hvor jeg skal snu meg i nærområdet for å se 2cv på forskjellige gårdstun.

I dag møtte jeg en hvit på E18 i Breviksområdet. Rødt grilltrekk og tror det var DD-skilter.
9
Utenomsnakk / Sv: Applaus for André Pisani og endelig en god bilreportasje
« Nyeste innlegg av André Mandag 10 12 2018 @ 19:50:31 »
Næmen for noen flotte tilbakemeldinger da  ;D
Tuuusen takk .... setter pris på  :D
10
Mekkekroken / Sv: Belter foran i 2cvn?
« Nyeste innlegg av PerI Mandag 10 12 2018 @ 19:14:47 »
Da jeg skrev fra 1971 mente jeg tre-punktsbelter foran. Det er vel delvis derfor Mehari ikke ble tatt inn etter 1971. De som er tatt inn i nyere tid er vel stort sett bevaringsverdige i vognkortet.

At det gjøres feil ved import forundrer meg ikke. Men er man uheldig vil en overivrig eu-kontrollant påpeke mangelen og da er man jo litt låst fast. Det skjedde meg med en italiener jeg har som ble importert med montert senkesett. Gikk rett gjennom eu-kontroller  i 10 år før jeg plutselig ble avkrevd dokumentasjon på tyskmonterte senkefjærer. Har funnet en løsning men lot bilen stå avregistert i flere år pga dette.
Sider: [1] 2 3 ... 10