Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

EirikJ

Sitat fra: JohnM. på mandag 24 mar 2014 @ 11:08:28
Hei
Relativt "nyfrelst" 2cv eier her...
Vil bare fortest mulig komme inn i rett "kotyme".... Er det noen spesielle ritualer som ligger i HILSEPLIKTEN  ? :) ;) ;D ???

Hei, velkommen på forum! Hilseplikten er viktig, men det viktige er bare at man hilser. Hvordan man hilser, er ganske så fritt. Slik det meste med 2CV er  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Odd, det høres ut som om det var samme bilen jeg så, bare at jeg oppfattet trekkbilen som en varebil (det var ikke der jeg hadde fokus i de to sekundene jeg så den ;D ). Synes jeg så antydning til at det var skilter bak på den. Godt at både den og din Dolly blir i stand etter hvert.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Pilestredet i går. Mener å ha sett samme bil i området tidligere.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Grå Charleston med svenske skilter på Åsane i dag!

Jeg stoppet selvsagt, og traff sjåføren. Han er Tsjekkisk, og hadde kjørt med bilen fra Tsjekkia nå nylig. Vi utvekslet tlf.nr og Bergen har dermed fått en 2CV til i "miljøet" her  :)
Citroënnlig hilsen Eirik

Alx

Så en grå 50-taller på vei østover på ring 3 i morgenrushet rundt halv ni i dag!
Dessverre var det mye å følge med på og det gikk litt for fort i motgående kjørefelt at jeg rakk hverken å se om det var norske eller utenlandske skilter. Var såpass avstand at jeg rakk ikke se om det var kjentfolk bak rattet, men det er vel en viss sannsynlighet med en 50-taller...?

Har forlengst innsett at det er nytteløst å vinke til 2cv'er når man sitter i en sort picasso... :(

hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI

50-talls er sjelden kost i trafikken uansett om man kjenner vedkommende eller ei :)

Kom selv over denne, antar det er samme eier som tidligere. Jeg satt på med denne på o-kjør for noen år siden.


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

En liten selvspotting i garasjen forleden, i prosjektet av-safarifisering..

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

André

Tollere og fariseere og 2CV..?
Safarisettet...er det noe du tar vare på...?  ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

Det ligger trygt på en Sørlandslåve, er riktignok bare framfangeren som har blitt bytta til nå.. kan fint bytte det i noe annet til 2cv som jeg trenger...


Sem utenfor Tønsberg i dag:

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

André

Spaserte i Bergen sentrum og kom over denne ;  Sølv 2CV i pen stand.
Har ikke sett den før...artig :)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

På min tur over fjellet fra Bergen etter å ha hentet en ny konebil der, så kom jeg over denne oppi Hallingdalen:
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

JohnM.

Sitat fra: PerI på søndag 04 mai 2014 @ 20:28:33

Sem utenfor Tønsberg i dag:



Er dette den samme som sett i Sem...?
Fikk bildet av en venn som trodde det var Donald og meg på tur i Ås. (Akershus)
DONALD

PerI

#897
Sitat fra: JohnM. på onsdag 28 mai 2014 @ 17:58:28
Er dette den samme som sett i Sem...?
Fikk bildet av en venn som trodde det var Donald og meg på tur i Ås. (Akershus)

Det var på Sem kona tok bildet mens jeg kjørte, og Dollyen med kvinnelig sjåfør kjørte innover i landet hvor vi fulgte etter den noe km fordi vi skulle samme vei.

Nylig spottet på Rud i Bærum:



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

I nærheten av Pilestedet Park:
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

PerI

Var en tur innom Bøhm auto og fikk ettergodkjent min som har stått og støvet ned i vinter. Et par andre severdigheter der :)








Og i det jeg skulle kjøre fra Blindern fór det en blå DK-registrert forbi. Fikk såvidt snirklet den inn i mobilkameralinsa..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III