Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

jwh

#420
Har ikke finlest Citrophile, men uansett ser jeg poenget til EirikJ.
Er det slik at Mr. Neergård er eieren, eller vet han "bare" hvem som eier løa/bilene? Er det det siste så er ikke alt avslørt ennå.  
Hvis det står to Meharier lagret i en løe med (eller uten) taklekkasje så hadde jeg tatt meg den friheten å spore opp eieren og hørt hvilke planer han har med "skattene". Vil han ha det stående slik, så er det lite en gjeng med entusiaster kan gjøre - men det er mulig at Våtedalen ikke er spekket med 2CVister og at eieren dermed er ganske så alene om sin hobby, og at bilene dermed bare blir stående. Liker han ikke å bli kontaktet så blir jo det fort klart, og da kan heller moderator rydde litt i tekstene på denne diskusjonen senere.

Jeg avstår gjerne fra dette oppsporingsoppdraget, selv om info'n burde inn i registeret.  Noen som kjenner kallet og kontakter Neergård/Hetlelid ?

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Hvem som eier løa aner jeg ikke, men Mehariene er ikke noe nyhet. Sist jeg var innom, var vel på vestlandstur i 89, og de stod der da også. Den ene hadde vel den gang ikke stått der mer en et par mnd. Kjørt slik den fortsatt står (kun med frontrute...) fra danmark til Våtedalen, over fjellet i påsken - sikkert en frisk tur!!

Det som er trist er at den gang de ble satt bort var det "noe ha" i egenskap av at MeHari arten i Norge aldri har vært stor. Nå er det ikke det lenger.
Skal jeg ha meg en MeHari drar jeg neppe til Våtedalen for å handle. Selv om èn bil lages av de to som står der, blir det dyrere en å en kjøpe det som tilbys internasjonalt. Ref. den som nettopp ble solgt i Sverige. 2CV er dyrt å restaurere - MeHari er enda dyrere. Det du fort oppdager når du begynner å skru MeHari er at det er overraskende få deler fra 2CV som kan brukes.

Veteran import til Norge er blitt en enkel sak. Prisen på det som er interessant og importere, ut i fra at det finnes få eksemplarer i Norge frea før av, er på ingen måte avskrekkende.

Etter 2 min på Mobile var jeg i rimelig god kontakt med "må ha følelsene mine"....

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=1332088&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=1

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=62005743&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=3

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=118854540&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=5

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=120650113&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=6

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=115261200&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&damageUnrepaired=ALSO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=ALSO_EXPORT&customerIdsAsString=&lang=en&pageNumber=7

Men hvis noen vil til Våtedalen for handle MeHari, 2CV eller DS, så si i fra  ;)

Pål B.

PerI

#422
Møtte en kremgul DF-registrert 2cv på E18 v/Tønsberg på fredag, og en DF-registrert beige/burgunderrød Dolly på vei til jobb i dag :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

GeirW

Se hva jeg fant på en parkeringsplass rett utenfor Asker i dag, en særdeles pen Charleston.  :)
Ikke sett den på veiene her tidligere, så aner intet om eier.

PS: det er bildet som ble skakt - ikke bilen.  ;)

Thomas

sort og avskiltet 2cv i Vogtsgt, trist.......
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

eilert

Sitat fra: Thomas på tirsdag 01 sep 2009 @ 19:32:46
sort og avskiltet 2cv i Vogtsgt, trist.......

Hm, dette var kjedelig. Håper det finnes en god forklaring og at Geo får skiltene på bilen igjen!

Spottet en X-registrert (tror jeg) rød/hvit Dolly tett lukeparkert i Trondheimsveien i dag...
Og gledelig glimt av DS i går på E18 vestover ved Skøyen og en flott svart Traction i dag på Østre Aker vei like før Lørenskog!

Citrophile jubileumsdager altså!  ;D

-E;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Thomas

Er det bare på Oslo`s vestkant det er 2cv`er i gatene???
spottet 3 stk i dag:
en i Fredik stangsgt
en i Gyldenløves gt
en ved Professor dahlsgt.
Lekkert.
mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

jwh

#427
Sitat fra: Thomas på torsdag 03 sep 2009 @ 19:23:35
Er det bare på Oslo`s vestkant det er 2cv`er i gatene???
spottet 3 stk i dag:
en i Fredik stangsgt
en i Gyldenløves gt
en ved Professor dahlsgt.
Lekkert.
mvh
Thomas

Ja, så er det kanskje riktig slik min gamle avdøde tante hevdet at å kjøre 2CV er en dose snobberi ...     ???
Spørsmålet blir jo om hun hadde rett ??  Thomas sitt funn støtter iallafall hennes påstand.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#428
En til..

Gammel 2CV spottet idag i flotte omgivelser....
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

brochmann

Hei Forum og Jan Willy
Dette synes jeg er lekkert. Flott! Mere, ... mere!
inge'n avsender
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Thomas

Linus Spottet denne på Ensjø i dag :)
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

Hei Forum og Linus. ;)

Sjekka du  ;) sveisen bakerst i bagasjerommet. Den sveisen er ikke god. ???

Drit-stilig bil, kjempeblank. Ble den solgt?  ;D

Thomas, kan jeg få kopi av bildefilen din, vær så snill? brochma@online.no
mvh inge'n fåkk'e nok spot
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Thomas

Sitat fra: brochmann på lørdag 05 sep 2009 @ 23:32:49
Hei Forum og Linus. ;)
Thomas, kan jeg få kopi av bildefilen din, vær så snill? brochma@online.no
mvh inge'n fåkk'e nok spot

Hei, Inge.
Da er det sendt.
Mvh
Thomas og Linus
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

brochmann

Hei Forum og Thomas.
Takk og takk. Fila er lagret.

Så gul 2cv med DF-skilt med reklame for meierienes juice i Røyken i tidlig kveld hvor vei 165 og 167 møtes. Noe som er kjent?
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

PerI

Ingen som har sett noen 2cver i det siste da? Får legge ut et av min egen i dunkle omgivelser fra tidligere i sommer. Her er det bare å passe seg :D



På samme rundtur i nabolaget måtte jeg ha vært raskere enn lynet for å ta et godt bilde, men man ser jo hva det er :)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III