Tenkte å starte en tråd over alle rare 2cv-er man måtte komme over på sin ferd på nettet og langs veien.
Starter med en modellbil, ca 55cm lang. Imponerende detaljer.
(http://www.martin-heukeshoven.de/Bilder/2CV_Gesamt_.jpg)
Noe info og andre type biler her: http://www.martin-heukeshoven.de/technische_skulpturen.php (http://www.martin-heukeshoven.de/technische_skulpturen.php)
Deretter et par raringer fra UK
(http://storage.joejet.com/photos/000246/joejet.com_000246-15_assorted-images_mini.jpg)
Fyll på med det du måtte finne :)
kanskje ikke så rart, men jeg synes det er et flott bilde.
Gleder meg til sommeren :)
Utrolig stilig bilde, Thomas. Den anda som går over tunet er jo bare et blinkskudd uten like :) Det gjør ikke noe om du viser nr. på min forresten.
Og nå burde sola begynne å ta litt tak i denne snøen som ligger overalt på østlandet.. Snart mars jo!
En snåling til..
(http://www.tuningfever.fr/pics-max-13384-320754-citroen-2cv-glacier.jpg)
Kanskje det er en iskrembil? Her er i allefall en iskrembil.
(http://pici.se/pictures/FGoNGEVBI.jpg)
Tangara? Uansett en uvanlig 2cv-basert sak. Ok utseende faktisk syns jeg
(http://195.154.158.34/images/926/9267126359.jpg)
(http://195.154.158.34/images/922/9220661585.jpg)
(http://195.154.158.34/images/923/9236336820.jpg)
Denne derimot....en stygg sak ;)
(http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/564778.jpg)
(http://www.carandclassic.co.uk/uploads/new/564812.jpg)
AZU er forsåvidt ikke så rart, men å kjøre rally med en er vel mer sjeldent. Her går det jo egentlig ikke så bra, men særdeles spektakulært å se på!
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo1.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo2.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo3.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo4.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo5.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo6.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo7.jpg)
(http://folk.uio.no/pigland/media/z09/furgo8.jpg)
edit:endret bildelenker
Og billedserien slår hull på myten om at 2CVn er umulig å velte med.
http://videos.streetfire.net/video/Tracteur-pulling-a-de_166337.htm
Hei Forum
Jeg skal straks og med en gang gå i gang (sic) å bygge om Spot'en til traktortrekker. Noe mindre er vel flaut. Fikst gjort ;D ;D ;D.
inge
Denne ble spottet i Danmark for ca 11 år siden :
Sitat fra: Roger H på søndag 12 apr 2009 @ 18:12:17
Denne ble spottet i Danmark for ca 11 år siden :
De bakdørene og håndtaket ligner mistenkelig på Mini Van.
Sitat fra: CitrELla på tirsdag 14 apr 2009 @ 20:24:08
Sitat fra: Roger H på søndag 12 apr 2009 @ 18:12:17
Denne ble spottet i Danmark for ca 11 år siden :
De bakdørene og håndtaket ligner mistenkelig på Mini Van.
På den forrige utgave av Fiat Panda har man hatt mulighet for å hekte på van-dører i plastikk. Noe slikt burde være mulig å få laget til 2cv også :)
(http://smggermany.typepad.com/photos/uncategorized/2007/11/21/fiat_panda_van.jpg)
Ikke helt standard AK dette...
(http://i40.tinypic.com/dfylo7.jpg)
(http://i39.tinypic.com/6pcn13.jpg)
(http://i42.tinypic.com/15frwpd.jpg)
(http://i44.tinypic.com/9kbebn.jpg)
Hvis noen har en ferrarimotor liggende og slenge, så har jeg alltids en bil jeg kan stille til disposisjon for bygging ;D
Modifisert strømlinjeformet karroseri bygd på original 2cv4 motor, ramme og understell. 0.177 liter på mila i 66km/t, ikke dårlig i 1981! Var det ikke noe slikt en VW-prototype også klarte for ca 5 år siden med moderne teknologi? ;D
http://beta.carstyling.ru/en/cars.1981_Colani_2CV.html (http://beta.carstyling.ru/en/cars.1981_Colani_2CV.html)
(http://www.carstyling.ru/resources/studio/1981_Colani_2CV_Record_Car_03.jpg)
her er en kreativ sak. legg merke til gjenbruk av styreledd på det andre bildet. ;D
(http://images.forum-auto.com/mesimages/315489/Citroen%20proto.jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/315489/Citroen%20proto%20(2).jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/315489/Citroen%20proto%20(4).jpg)
Sitat fra: pigland på søndag 19 apr 2009 @ 21:50:49
Ikke helt standard AK dette...
(http://i40.tinypic.com/dfylo7.jpg)
Bilnorge.no (http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=34151) har nylig laget en sak om denne med flere bilder fra byggeprosessen.
Den videoen var bare DEILIG!!! OG artikkelen til "den gamle redakteur" av vanlig (dvs. topp) klasse ;D
Ferrari-utgaven blir vel LITT avansert og dyr og..., men hva med å montere et 2CV-karosseri på ei VW-boble-plate og spandere en litt frisert motor? 600 kilo, 120 HK og fet lyd?
Men norsk og italiensk biltilsyn er kanskje ikke helt det samme...? :-\
Er det noen som vet grunnen til at ingen har forsøkt å sette en 1600 VW motor i 2CVen ? Ser jo ut som om de kan være nogenlunde kompatible i størrelse ihvertfall?
Sitat fra: Jurgh på onsdag 01 jul 2009 @ 12:33:16
Er det noen som vet grunnen til at ingen har forsøkt å sette en 1600 VW motor i 2CVen ? Ser jo ut som om de kan være nogenlunde kompatible i størrelse ihvertfall?
Kan vel være noen har prøvd... Men blir vel samme problem som med GS-motor; den er litt for stor!
Ja, er den det? 1600-motoren er jo lavere og har viftehuset bak motoren såvidt jeg kan skjønne. Er det noen som har en slik motor som kan ta noen mål ?
Sitat fra: Jurgh på onsdag 01 jul 2009 @ 16:08:17
Ja, er den det? 1600-motoren er jo lavere og har viftehuset bak motoren såvidt jeg kan skjønne. Er det noen som har en slik motor som kan ta noen mål ?
Tenker du nå på type 1 eller type 3-motoren? Type 1, den vanlige "boble"-motoren, er ikke så forferdelig lang, men har høyt viftehus. Type 3, fra Variant, Notch og TL ("Fastback"), med vifta plassert på 2CV-vis, blir altfor lang!
Tror da mer på Alfasud/Subaru-løsninga - eller helst en 2-sylindra BMW-motorsykkel-motor!
Men plasserer man derimot 2CV-karosseriet på ei VW-bunnplate, er det plass til VW-motoren også. BAK! ;D
Jeg tror mest på en Citroen motor jeg - 2CV 6 for eksempel ;)
Pål B.
Sitat fra: Pål B på torsdag 02 jul 2009 @ 12:14:40
Jeg tror mest på en Citroen motor jeg - 2CV 6 for eksempel ;)
Pål B.
Hjertens enig, Pål!
Men det var dette "Ferrari-stuket" da... MASSE hester og blod-aks. LITT vanskelig å få til med 602ccm...
Sitat fra: Poirot på torsdag 02 jul 2009 @ 15:51:36
Men det var dette "Ferrari-stuket" da... MASSE hester og blod-aks. LITT vanskelig å få til med 602ccm...
Får vel pakke på med twin-turbo, intercooler og ett par flasker med NOS da?? Om ikke annet så sliter man i alle fall 602'en grundig i filler ved første prøvetur...
Sitat fra: Jan Ove Rønning på torsdag 02 jul 2009 @ 19:34:15
Sitat fra: Poirot på torsdag 02 jul 2009 @ 15:51:36
Men det var dette "Ferrari-stuket" da... MASSE hester og blod-aks. LITT vanskelig å få til med 602ccm...
Får vel pakke på med twin-turbo, intercooler og ett par flasker med NOS da?? Om ikke annet så sliter man i alle fall 602'en grundig i filler ved første prøvetur...
Vel...En 602 tåler det utroligste ;D
Har tidligere lagt ut et bilde av en dansk motor med turbo og det meste - og den har fungert slik i daglig trafikk i minst et års tid nå!
Rundt 70 hk!
Riktignok bare en modell, og kanskje det er like greit ::)
Retro Design Citroën 2CV by Su-sie Hwang
(http://archive.cardesignnews.com/features/2003/040316hongik-show/images/2-su-sie-hwang-01s.jpg)
Denne har tydeligvis noen laget, en slags hot rod pickup!?
(http://img.motorpasion.com/2008/10/citroen_2cv_ratrod_pickup-01.jpg)
enda en retro:
(http://2.bp.blogspot.com/_9qAO1ga1HNE/R2zvQP0vCqI/AAAAAAAAA_0/lLkrRSZ5lOM/s400/novo%2B2cv.jpg)
(http://img.motorpasion.com/2008/10/citroen_2cv_ratrod_pickup-01.jpg)
Denne bilen heter "Scar" og er laget av en Tony i England. Den ble solgt, men tror den fortsatt er i England.
Et bilde fra byggingen:
(http://i12.photobucket.com/albums/a219/Peltirumpu/P.jpg)
Bilder fra et 2CV-blad:
(http://www.super2cv.com/blog/images/_ICT0072.jpg)
(http://www.super2cv.com/blog/images/_ICT0190.jpg)
(http://www.super2cv.com/blog/images/_ICT0041.jpg)
Sitat fra: EirikJ på torsdag 09 jul 2009 @ 00:45:57
(http://img.motorpasion.com/2008/10/citroen_2cv_ratrod_pickup-01.jpg)
Denne bilen heter "Scar" og er laget av en Tony i England.
Tydelig han liker kapp og sveis denne karen, han har vel flere ombygginger på samvittigheten han. Morsom kreasjon ihvertfall. :)
Denne som har blitt observert (http://cuoresportivo.no/index.php?action=dlattach;topic=14715.0;id=10922;image) i Orkanger er kanskje ikke bygd på 2cv, men det kan jo fort være det likevel selv om noen har klistret på et Renault-merke på den :)
Fikk dette bildet som del av en powerpoint-presentasjon i dag... Selve bilen er vel ikke så oppsiktsvekkende (utover at det er en AK), men det mest iøynefallende er vel måten den er lastet på ::) Mon tro om denne hadde kommet langt på norske veier? :o
Overlessing av 2cv tror jeg var et helt normalt og vanlig syn før i tiden. På et vis oppfordret Citroën til dette gjennom sine reklamekampanjer på 60 tallet :D:
(http://www.citrobe.org/images/2cvfr1063.JPG)
(http://www.citrobe.org/images/2cvfr1063l.jpg)
(http://www.citrobe.org/images/2cvfr0366no.JPG)
(http://www.citrobe.org/images/2cvnl0167h.jpg)
(http://www.citrobe.org/images/2cvnl0167t.jpg)
På 70 tallet ble nok ordet overlast mer aktuelt og reklamene ble litt moderert:
(http://www.citrobe.org/images/AK1970b_small.JPG)
(http://www.citrobe.org/images/AZU1270d.JPG)
(http://www.citrobe.org/images/citr0372n.JPG)
(http://www.citrobe.org/images/AK0772e.JPG)
(http://www.citrobe.org/images/AK0772g.JPG)
Har spesielt sans for 2CV som KAMEL-transporter! ;D
Noe å prøve med "Kamelen", Inger? ??? :o
Hei
Han vennen min går svanger med en ide. Noen som vet noe konkret om å benytte BMW-boxer på original gearkasse?
Legger ved hans Photoshop-skisser, med utgangspunkt i min bil.
Wenche
Hei, Wenche.
Gutta på Bøler støtter ideen fullt ut ;D ;D ;D
2CV motoren er vel ikke så ulik de gamle BMW boxerene..fra krigens dager...jo...jeg har tenkt i de baner
Ikke overraskende (jfr. min sign) liker jeg den nye fronten. Har det forholdet til BMW at jeg liker alt gammelt - dvs. alt før 3/5/6/7-serien, men intet nyere - bortsett fra Z8 !!. Jeg tror ellers BMW-boxeren er i breieste laget til å passe "rakt inn" i 2CV motorrommet.
Her har en fyr satt en 2CV motor i MCn:
http://www.youtube.com/watch?v=ukkqynu4LcM
Det motsatte er sikkert ingen umulig oppgave...
JW
vær så snill, ikke BMW grill da :-[
Sitat fra: Roger H på lørdag 22 aug 2009 @ 10:13:48
vær så snill, ikke BMW grill da :-[
Er nok enig med deg der, ja.
Wenche
Kan ikke noe for det, synes photoshop BMW grillen er beintøff! ;D
Ville ikke hatt den selv, men med en BMW motor gir det en type mening. :)
Sitat fra: wenche på fredag 21 aug 2009 @ 21:07:38
Hei
Han vennen min går svanger med en ide. Noen som vet noe konkret om å benytte BMW-boxer på original gearkasse?
Wenche
Jeg studerte et riktig pent bevis på at det ER mulig å putte en BMW-motor (sågar en 1150ccm på 80 hk!) i en 2CV, på verdenstreffet i Tsjekkia nå nettopp! Han brukte imidlertid en GS-kasse (eller var det AMI Super?) som han hadde trukket veldig langt bakover for å få plass til BMW-kraftwerket under original-huven. Gearkassa tålte 80 hk, men drivakslene tålte dårlig de nye vinklene (ikke Chevroner! ;-))! Bilen var EU-godkjent, men ikke godkjent ombygd!
Hei Poirot
...og takk for sist!
Fra Tormod, Wenches venn:
Interessante bilder. Ble litt skeptisk til vinklingen på drivakslene du beskriver. Vet du om det finnes mindre/eldre BMW-motorer som bygger mindre i lengden?
En annen ting; tror du kjølingen funker slik som bildeeksempelet viser?
Hislen
Tormod og Wenche
Sitat fra: Thomas på fredag 21 aug 2009 @ 21:26:01
Hei, Wenche.
Gutta på Bøler støtter ideen fullt ut ;D ;D ;D
Herlig bilde! Godt å høre at dere ble fornøyd med skjerfene.
Ellers; kan anbefale en 2cv-tur til Eidsfoss, hvor jeg strikker og koser meg.
Spør etter Bettumverkstedet (bildet)
Wenche
Deler til overs? Sett igang og sveis! F.eks en motorsykkel ;D
(http://img522.imageshack.us/img522/4317/motodeldesierto.jpg)
Andre kreasjoner med 2cv-motor og/eller deler her:
http://citroneros.mioforo.com/45-vt267.html?start=660 (http://citroneros.mioforo.com/45-vt267.html?start=660) :o
Her er det mye trist å se...
http://www.geocities.com/mr2cv/wrecks.htm
...men også mye artig!:
http://www.geocities.com/ahumbsa/
Hilsen Wenche
Fant denne på det danske forumet: http://www.citronik.dk/jforum/posts/list/16226.page
(http://i66.photobucket.com/albums/h269/2cv/stuff/7-CA-007_Wildente.jpg)
(http://www.citroenchen.de/2009/01/Bilder/K_Entengaernterei2.jpg)
Dette er vel en rimelig rar utgave? Vet ikke helt om deb kvalifiserer til 2CV, men den ER for det meste 2CV. ;)
http://www.gizmowatch.com/entry/a-massive-robot-dog-made-all-in-scrap/ (http://www.gizmowatch.com/entry/a-massive-robot-dog-made-all-in-scrap/)
GeirW: her kvalifiserer alt som har en liten relevans til 2cv ;D
Om man har lyst på nytt karroseri til Mehari, hvorfor ikke velge gjennomsiktig? ;D
(http://i86.servimg.com/u/f86/11/66/55/11/dsc00039.jpg)
(http://i86.servimg.com/u/f86/11/66/55/11/dsc00041.jpg)
(http://i86.servimg.com/u/f86/11/66/55/11/dsc00044.jpg)
Skal visstnok være lagt av et plaststøperi som er nærmeste nabo til Mehari Club Cote d'Azur (http://www.mcda.com)
Sitat fra: pigland på fredag 13 nov 2009 @ 13:45:38
Mehari Club Cote d'Azur (http://www.mcda.com)
Hey! De var nye for meg. Kanskje stikke innom til uka og hilse på, når planen likevel er å kjøre Nice - Cassis for å kjøpe koffertvennlige deler?
Dæven, stilig!!
Morten be dem sende en nordover. Skal bare bygge et is-hotell til den først - eller leie den ut til noen som har et is-hotell...
Noen flere og gjerne skarpere bilder i hvertfall!!! ;D
-E;
Sitat fra: Morten på fredag 13 nov 2009 @ 15:37:28
Sitat fra: pigland på fredag 13 nov 2009 @ 13:45:38
Mehari Club Cote d'Azur (http://www.mcda.com)
Hey! De var nye for meg. Kanskje stikke innom til uka og hilse på, når planen likevel er å kjøre Nice - Cassis for å kjøpe koffertvennlige deler?
Jeg trodde det bare var Mehari Club Cassis som gjaldt her nede, jeg. Det er i allefall det det står på kanalene til flertallet av Mehariene som tøffer rundt her.
Er Roquebrune-sur-Argens i samme departement (Var) som Mehari Cote d'Azur nå i en måned, så jeg burde jo få presset inn et lite besøk mellom avvending fra nattamming og fotturer i eikeskogene... Har sett et par potensielle langtidsprosjekter om noen har krefter til det. Mer om de i neste Citrophile (http://www.citrophile.no)...
Fra svensk nettside, (Per Hildring):
(http://i145.photobucket.com/albums/r216/Old-Nail/2CV1956palabaud002.jpg)
(http://i145.photobucket.com/albums/r216/Old-Nail/12jpg1.jpg)
Sitat fra: EirikJ på fredag 02 okt 2009 @ 19:38:37
(http://www.citroenchen.de/2009/01/Bilder/K_Entengaernterei2.jpg)
Denne bilen så jeg, når jeg var på ferie i Tyskland for noen år siden. Mange turister som glante når de kom kjørende :D
Freiburg er en veldig fin by som det er vært å ta en tur innom hvis man er på de trakter.
Sitat fra: EirikJ på lørdag 12 des 2009 @ 16:09:15
(http://i145.photobucket.com/albums/r216/Old-Nail/2CV1956palabaud002.jpg)
(http://i145.photobucket.com/albums/r216/Old-Nail/12jpg1.jpg)
Dette er sannelig det vakreste på bilfronten jeg har sett siden jeg satte min "Gamle Grå" på låven i November! Fikk bare en sånn "vil bygge, vil HA"-følelse...! ;-)
Regner med det var den øverste du mener, Poirot?
Her er et par bilder til:
(http://i145.photobucket.com/albums/r216/Old-Nail/2CV1956palabaud.jpg)
(http://i145.photobucket.com/albums/r216/Old-Nail/2CV1956palabaud001.jpg)
Vakkert, vakkert - MER, MER!!!
Aner du noe om av hvem og hvor og når den blei laga?
Dette hadde sannelig vært noe å overraska "Bilsakukyndig Tom Gløgg" med ;-)
Egentlig burde en slik ombygning kunne bli godkjent selv i Norge...!
Nei, vet ikke noe om bilen, desverre.
En mere kjent sak er
Barbot-bilen:
(http://www.mwrmotors.co.uk/images/yacco-barbot-large.jpg)
SitatThe original Barbot Special was made to compete in a race called the Bol d'or, on the circuit just outside Paris called Montlhery, which the car won. In 1953 it was modified to try and capture endurance records on the same circuit where it succeeded in breaking 9 international records.
(http://i418.photobucket.com/albums/pp268/Barbotspeciale/Untitled-f.jpg)
Det er laget noen kopier i nyere tid, men en god kopi er visst veldig vanskelig å lage. Er visst endel deler som er "umulige" å få tak i, bla.felgene og noen mekaniske komponenter. En god replika handler om mer enn bare utseendet.
Denne replikaen ser mektig bra ut, syns jeg......
(http://img40.imageshack.us/img40/963/dsc03156a.jpg)
(http://img40.imageshack.us/img40/216/dsc03154h.jpg)
(http://img40.imageshack.us/img40/2705/dsc03157vbu.jpg)
Denne saken, i Nederland, syns jeg var litt stilig:
(http://img682.imageshack.us/img682/8230/rareeend4.jpg)
(http://img121.imageshack.us/img121/9236/rareeend3.jpg)
(http://img121.imageshack.us/img121/1844/rareeend1.jpg)
2cv Dagonet er utrolig kul ;D
(http://img331.imageshack.us/img331/5933/2cv1955dagonetmmyd0.jpg)
(http://i42.servimg.com/u/f42/11/22/11/07/photo_10.jpg)
(http://images.forum-auto.com/mesimages/360937/2cvDagonet-04)
Noe for Julenissen? :D
(hvordan legger jeg inn bilder i teksten?)
Sitat fra: Otto på torsdag 17 des 2009 @ 08:33:41
Noe for Julenissen? :D
Neste steg for julenissen eller andre som vil ha det gøy i snøen må jo være å påmontere belter foran på 2cv à la ATV, og beholde skia bak :)
(http://www.lake-link.com/images/forumphotos/trackedupsmall_02272008122344.jpg)
Hei Forum.
Familien la kuldegrader og ribberrester bak seg og dro til Tenerife i høytiden. Der fant jeg en "2cv". Se selv, selv om den nå er kamuflert som bestemor Duck sin el-bil fra 1916.
mvh inge
Sitat fra: brochmann på tirsdag 05 jan 2010 @ 20:22:39
Hei Forum.
Familien la kuldegrader og ribberrester bak seg og dro til Tenerife i høytiden. Der fant jeg en "2cv". Se selv, selv om den nå er kamuflert som bestemor Duck sin el-bil fra 1916.
mvh inge
Angående disse bilene, her er en side for dere som kan "habla español": http://www.autopasion18.com/HISTORIA-C.B.A..htm (http://www.autopasion18.com/HISTORIA-C.B.A..htm)
Skikkelig artig den gule..., og bilen er en periode faktisk produsert på Kanariøyene - i regi av det trolig nedlagte selskapet Classical Canarios of Cars. Dermed ikke så rart å påtreffe denne på Tenerife, men uvanlig er den sikkert der nede også.
Er ikke panseret inspirert av Renault anno 1920 ?? eller er det noe enda eldre ??
Blir den nyprodusert i Belgia ??
På den spanske sida jeg linket til, står det at det var en svenske født i Argentina og bosatt i Palma de Mallorca, som bygget disse fra 1982 til 1987.
Har oversatt litt ved hjelp av Yahoo Babelfish (http://babelfish.yahoo.com/):
SitatLa Compañía Balear de Automóviles, S.A., (C.B.A.) that according to its pamphlets was located in the street Union of Dyers, 37, of the Polygon "the Victory" of Palma de Mallorca, was created in July of 1982 by Thomas Wadstrom, been born in Argentina and son of Swedish parents. This Company, made cars style "vintage" inspired by the bodies Of Dion Bouton of principles of century XX. The automobiles of the Balearic Company were realised mainly in fiber glass and were a careful design that paid special attention to the quality of the materials and to the combination of the colors reason why the tapestry always it was to game with the color of the body. Indeed, the Balearic Company was conceited of the use of the best materials of national origin, like tornillería of stainless steel and varnished noble wood until in six layers, to be able to resist coastal atmospheres; and one was proud of which they were the first Spanish vehicles accredited by the German TUV.
SitatThese models were soon certain successful between the companies of rent of automobiles, mainly in coastal zones; between nostalgic and fans like second car and advertising vehicle. 40% of the production got to export itself, mainly to Germany and the Netherlands, and Wadstrom negotiated the assembly of these models in other countries. One calculates that the total production was of 300 units.
Sitat fra: brochmann på tirsdag 05 jan 2010 @ 20:22:39
Hei Forum.
Familien la kuldegrader og ribberrester bak seg og dro til Tenerife i høytiden. Der fant jeg en "2cv". Se selv, selv om den nå er kamuflert som bestemor Duck sin el-bil fra 1916.
mvh inge
Dette var virkelig artig, Inge! For denne bilen så jeg sjøl på Tenerife i 2005 ;D Tror forresten også at det eksisterer ihvertfall ètt eksemplar av arten også på Lanzarote... En hvit en.
Her er en utgave jeg tok bilde av i 1997 i Nederland. Bilen ser ut til å være registrert i Tyskland
Hei Forum.
Jeg er på'n igjen. Nytt bilde, annen 2cv, men svært lik den gule, nevnt over. Bildet er tatt ikke langt fra hvor den gule stod, men denne er del av en utstilling foran Harley-Davidson restauranten like ved hotell La Pinta (den ene av skutene til Columbus, vet du ;-) ) på Playa Americas. Resten av utstillingen var US-cars.
mvh inge
Motorsykkel laget av 2CV-deler:
(http://www.mehariclub.com/ressources/2cv_bike09.jpg)
Skulptur laget av et 2CV-karosseri:
(http://www.solarvan.co.uk/2cvsculpt.jpg)
Nice ! ;D
En MC til med kjente deler i motoren..
(http://193.164.197.30/images/893/8930504881.jpg)
Kan kjøpes!
http://www.leboncoin.fr/vi/83661875.htm?ca=12_s (http://www.leboncoin.fr/vi/83661875.htm?ca=12_s)
Om ikke rar utgave saa en litt rar sammenheng geografien betraktet; Billy Joel kjoerte 2CV:
http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/26/entertainment/main613694.shtml (http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/26/entertainment/main613694.shtml)
Sitat fra: getor på lørdag 23 jan 2010 @ 01:09:08
Om ikke rar utgave saa en litt rar sammenheng geografien betraktet; Billy Joel kjoerte 2CV:
http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/26/entertainment/main613694.shtml (http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/26/entertainment/main613694.shtml)
Det "rare" med utgaven må være at det ifølge saken er en 1967-mod. Charleston ;-)
Sitat fra: Max Wiggo på lørdag 23 jan 2010 @ 09:22:31
Sitat fra: getor på lørdag 23 jan 2010 @ 01:09:08
Om ikke rar utgave saa en litt rar sammenheng geografien betraktet; Billy Joel kjoerte 2CV:
http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/26/entertainment/main613694.shtml (http://www.cbsnews.com/stories/2004/04/26/entertainment/main613694.shtml)
Det "rare" med utgaven må være at det ifølge saken er en 1967-mod. Charleston ;-)
Faktisk så er det vanligere i USA enn man skulle tro. Nyere 2cv'er kan ikke importeres til USA, så man jukser til en gammel identitet og dermed blir det mulig å importere dem... Dette er nok en Charleston med en identitet fra 1967.
Sitat fra: pigland på fredag 15 jan 2010 @ 16:30:32
En MC til med kjente deler i motoren..
(http://193.164.197.30/images/893/8930504881.jpg)
Kan kjøpes!
http://www.leboncoin.fr/vi/83661875.htm?ca=12_s (http://www.leboncoin.fr/vi/83661875.htm?ca=12_s)
hva i alle dager er dette for en raring ??? Den må da være utrolig skjelden og kanskje ikke seriprodusert. En mellomting mellom motoguzzi og bmw kanskje?
Leste et sted om denne, og hvis jeg husker rett, så var det en prototype laget av en person(eller lite firma) som et forslag til en ny type politisykler. Deler fra MotoGuzzi og motor fra Ami. Citroen var ikke interessert, og prosjektet ble aldri noe av.
Om ikke en hel 2Cv saa idetminste en svaert nyttig del...
Paramotor powered Snow Mobile (http://www.youtube.com/watch?v=1eDU-hLTB-U#)
http://cgi.ebay.co.uk/Rear-Engined-2CV-Off-Roader_W0QQitemZ130372634183QQcmdZViewItemQQptZAutomobiles_UK?hash=item1e5ad08647 (http://cgi.ebay.co.uk/Rear-Engined-2CV-Off-Roader_W0QQitemZ130372634183QQcmdZViewItemQQptZAutomobiles_UK?hash=item1e5ad08647)
Her er noe merkelige greier fra Argentina som heter IES Super America.
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/1.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/2.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/3.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/4.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/5.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/6.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/7.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/8.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/9.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/10.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/11.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/12.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/13.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/14.jpg)
(http://folk.uio.no/jorgenhv/IES/15.jpg)
Interessante bilder om IES Super America. Jeg trodde det var mer likt i understell og ramme, men det er jo helt forskjellig fra 2cv. Så da er det ikke mye som egentlig er likt, bortsett fra at den ligner på 2cv..
Jeg lurer på å plante litt blomster snart .. ;) Hvorfor kjøpte man ikke denne når man hadde sjansen? ???
(http://folk.uio.no/pigland/media/worldmeet09/slides/IMG_2095.JPG)
En noget spesiell kombinasjon av bil og lakk :)
Acadiane i Spot-farger (http://62.95.94.132/gallery/Reims-2010/62_G)
edit: gikk ikke an å hotlinke bildet, derfor må man klikke på linken for å få det opp.
Det fungerte med "hot-linket" i går kveld mener jeg bestemt.......
Sitat fra: Jurgh på torsdag 11 mar 2010 @ 19:29:35
Her er noe merkelige greier fra Argentina som heter IES Super America.
kan tenke meg at konforten som våre biler er kjent for, er fullstendig fraværende på denne kontruksjonen. Bladfjæring på en Citroën = german hard som de sier...
Bladfjæring på en Citroen = Gudsbespottelse
Når det gjelder den bilen det snakkes om her, så har den INGENTING med 2CV eller Citroen å gjøre. Det er et slags redselskabinett for de rett-troende og de mekanisk begavede.
Riktignok bare en bildebehandlet versjon, men kan noen tippe hvem sin norske bil som er aktiv på dette forum som er brukt som bildegrunnlag for denne?
(http://i12.photobucket.com/albums/a219/Peltirumpu/ritonversion1.jpg)
Sitat fra: PerI på mandag 16 aug 2010 @ 11:30:26
Riktignok bare en bildebehandlet versjon, men kan noen tippe hvem sin norske bil som er aktiv på dette forum som er brukt som bildegrunnlag for denne?
Ingen som har prøvd seg, men svaret er her - hvis noen her kjenner igjen sin røde Special med sladdet registreringsnummer fra verdenstreffet i Tsjekkia da :)
http://snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic16-0-asc-510.html#21564 (http://snail.s4.bizhat.com/snail-ftopic16-0-asc-510.html#21564)
;D ;D er jo min jo..!!
Det jeg ikke skjønner er hvordan du oppdaget det.... :o
edit : ser originalbildet er i tråden....artig!
Denne er snart ferdig: http://www.entmontage.de/index.htm (http://www.entmontage.de/index.htm)
(tja til design)
(http://lh4.ggpht.com/_eZ_DM-0RPe8/TGfkDb5TDTI/AAAAAAAAGhM/mrIJ7Ya0vOA/P8140075.JPG)
Antakelig en prototype, vist på GS og SM sitt 40-årsjubileum i helga som var.
http://picasaweb.google.fr/citron27/Thenay2010?authkey=Gv1sRgCMSYx7_phoHfZw# (http://picasaweb.google.fr/citron27/Thenay2010?authkey=Gv1sRgCMSYx7_phoHfZw#)
Denne så jeg i dag nær Helsinki i Tikkurila. Nåværende eier hadde bygd den selv. "This is my love" som han så fint uttrykte det ;D
Bjørn-Tore
Hei
Fant denne 4x4-utgaven tilsalgs på Leboncoin.fr. Designet kan nok diskuteres...
Hilsen
Oscar
http://www.leboncoin.fr/voitures/129669161.htm?ca=12_s (http://www.leboncoin.fr/voitures/129669161.htm?ca=12_s)
Det er jo en Katar. En fransk 4x4 2cv kit-car.
På fransk: fr.wikipedia.org/wiki/Transformations_et_carrosseries_sp%C3%A9ciales_pour_2CV (http://fr.wikipedia.org/wiki/Transformations_et_carrosseries_sp%C3%A9ciales_pour_2CV) (Her oversatt vha translate.google.com. (http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&tl=en&u=http%3A%2F%2Ffr.wikipedia.org%2Fwiki%2FTransformations_et_carrosseries_sp%25C3%25A9ciales_pour_2CV))
og fr.wikipedia.org/wiki/Katar_SIFTT (http://fr.wikipedia.org/wiki/Katar_SIFTT) (Her oversatt vha translate.google.com (http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=fr&tl=en&u=fr.wikipedia.org%2Fwiki%2FKatar_SIFTT))
Kun 245 eksemplarer, 2cv ramme og VISA 652ccm motor. 4x4 fra Voisin.
Her har noen hatt det morro med Ami og mikset litt 6-er med 8-er :)
(http://www.yiparts.com/2008/pic/modelpic/CITROEN/AMIBreak/2008aug01-48927736d1131.jpg)
Artig cabrioletvariant til salgs på Leboncoin.fr
http://www.leboncoin.fr/voitures/166330312.htm?ca=12_s (http://www.leboncoin.fr/voitures/166330312.htm?ca=12_s)
Står ikke noe om karosseribygger, men ser at det er Ami 6 under panseret.
Oscar
Kul pickup - spotted i Silkeborg i Danmark:
(http://i80.photobucket.com/albums/j198/jonaf/Optimisten.jpg)
Veldig morsom .. :-)
Hva med denne , vi har sett den før, men kunne vært morsomt å stilt opp hos svaksynte med skjult kamera :-)
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Semi_Citro%C3%ABn_2CV.jpg (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/86/Semi_Citro%C3%ABn_2CV.jpg)
Hvis noen synes bilen går for tregt, så kanskje det hjelper å innstallere et slikt speedometer? ;D
(http://www.pinstriping.eu/images/Ente/tacho.jpg)
Poden fant ut at jeg burde tenke paa bedre bakkeklaring i snehauen...
Hei
Fant en annonse på Leboncoin.fr. En variant av glassfiberkarosseri på 50-tallet og et artig forsøk synes jeg på å lage en "sportslig" bil! Men et enormt restaureringsarbeid må til i følge annonseteksten.
http://www.leboncoin.fr/voitures/201057502.htm?ca=12_s (http://www.leboncoin.fr/voitures/201057502.htm?ca=12_s)
Litt usikker på hva som er poenget, men noen har da gjort dette med en C15...
(http://www.sinovelo.de/icccr2008/pic305.jpg)
Noen har laget en mikro-versjon av 2cv-motor. Bla deg gjennom for å se byggingen! De første bildene er ikke 2cv-relatert, men det begynner litt lengre ned på sida.
http://www.usinages.com/modelisme-f7/micros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html (http://www.usinages.com/modelisme-f7/micros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html)
engelsk oversatt versjon (http://translate.google.no/translate?sl=fr&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.usinages.com%2Fmodelisme-f7%2Fmicros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html)
Sitat fra: PerI på torsdag 09 feb 2012 @ 11:16:27
Noen har laget en mikro-versjon av 2cv-motor. Bla deg gjennom for å se byggingen! De første bildene er ikke 2cv-relatert, men det begynner litt lengre ned på sida.
http://www.usinages.com/modelisme-f7/micros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html (http://www.usinages.com/modelisme-f7/micros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html)
engelsk oversatt versjon (http://translate.google.no/translate?sl=fr&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.usinages.com%2Fmodelisme-f7%2Fmicros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html)
Så utrolig sært :o
Hadde vært fantastisk med en video av motoren i drift.....
Sitat fra: EirikJ på torsdag 09 feb 2012 @ 18:13:20
Sitat fra: PerI på torsdag 09 feb 2012 @ 11:16:27
Noen har laget en mikro-versjon av 2cv-motor. Bla deg gjennom for å se byggingen! De første bildene er ikke 2cv-relatert, men det begynner litt lengre ned på sida.
http://www.usinages.com/modelisme-f7/micros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html (http://www.usinages.com/modelisme-f7/micros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html)
engelsk oversatt versjon (http://translate.google.no/translate?sl=fr&tl=en&js=n&prev=_t&hl=en&ie=UTF-8&layout=2&eotf=1&u=http%3A%2F%2Fwww.usinages.com%2Fmodelisme-f7%2Fmicros-moteurs-temps-100-homemade-t35770.html)
Så utrolig sært :o
Hadde vært fantastisk med en video av motoren i drift.....
For et NYDELIG modell-bygge! Sjekk de sote bildene av denne mikro-motoren i handa :laugh:
Skulle gjerne HOERT lyden av denne motoren!!!
En fin Danske jeg snublet over på YouTube:
Raid Afrique 2011b (http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=6ZAL9HYDlFk#)
J.
Sitat fra: PerI på onsdag 29 jun 2011 @ 23:35:47
Litt usikker på hva som er poenget, men noen har da gjort dette med en C15...
(http://www.sinovelo.de/icccr2008/pic305.jpg)
hm...ødelegge en fin C15 på denne måten
Nam, 2cv-sjokolade, full size ;D
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/398263_10150789656596152_556361151_9596739_972914150_n.jpg)
Fra årets franske nasjonale treff (Det var vel ingen nordmenn der?)
Sitat(Det var vel ingen nordmenn der?)
Nordmenn kjøper godiset på grensen. ;D
Hvem skulle tro at et SEMA-show (http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=40099) viste en customisert 2cv?
(http://www.bilnorge.no/export/bb_125175.jpeg)
(http://farm9.staticflickr.com/8463/8392669271_fcf908c5c4_z.jpg)
Edit: skal visstnok være en Photoshop, ingen som har laget denne på ordentlig.. (puste lettet ut..)
Sitat fra: PerI på tirsdag 22 jan 2013 @ 11:04:33
(http://farm9.staticflickr.com/8463/8392669271_fcf908c5c4_z.jpg)
2cvw?
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CXdwAwqzbDQ#! (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=CXdwAwqzbDQ#!)
Hei
Kom over denne utgaven når vi var i Parga for et par uker siden. Det ser ut som det er MB Gelendewagen som har forbilde for denne utgaven. Den så ganske forlatt ut der den stod under et oliventre.
Stein
Sitat fra: stein på lørdag 28 sep 2013 @ 20:55:14
Hei
Kom over denne utgaven når vi var i Parga for et par uker siden. Det ser ut som det er MB Gelendewagen som har forbilde for denne utgaven. Den så ganske forlatt ut der den stod under et oliventre.
Stein
Dette er en Citroen Pony, lisensprodusert i Hellas. Helt klart en rar utgave :)
http://www.citroenet.org.uk/foreign/greece/pony-1.html (http://www.citroenet.org.uk/foreign/greece/pony-1.html)
Ok. Jeg skjønte at det ikke var et enkeltbygg. De så ganske fine ut i brosjyren du la ut link til. Noen utgaver måtte være helt greie sommerbiler.
Stein
En slags 2cv el-sykkel
http://bilnorge.no/artikkel.php?aid=48077
(http://www.bilnorge.no/export/bb_217922.jpeg)
Ikke bare ėn men hele to Ponciner til salgs på finn i dag
https://www.finn.no/156395078
https://www.finn.no/156686455
Sitat fra: Belgau på torsdag 05 sep 2019 @ 19:06:00
Ikke bare ėn men hele to Ponciner til salgs på finn i dag
Hva kalles syndromet når man får lyst på slikt? Heldigvis tok hjernen overhånd og forklarte at en ATV antakeligvis er et greiere nyttekjøretøy på gården enn en Poncin ;D