'84 acadian van 4 sete (GB) LHD.

Startet av henrysyrdahl sør, onsdag 12 nov 2008 @ 20:07:40

« forrige - neste »

henrysyrdahl sør

fant denne på 2cvgb's side om en bil på GB's  E-bay.com.uk (jeg har ikke kunskap nok til å legge det inn som andre kan, men dere finne det under item nr. 120330825878. salget slutte om 3 dager.)
så OK ut. 

Alx

hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Olav

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

Stilige detaljer på denne. Fremsetene kan vippes frem, sidevinduene i kassa kan åpnes ved å skyves bakover. Baksetet er antakelig ikke så bredt som i 2cv. Er dette originalt Citroen, eller "hjemmemekk"?

Burde vel teoretisk finnes noe slikt i Norge også? AZU 4-seters, hmm.....  ::)

-Per

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Alx

Vanskelig å si om det finnes i Norge allerede, men det er jo en lang tradisjon for slike biler nedover på kontinentet. Sånn sett er jo berlingoen bare en videreutvikling av noe vi har sett lenge hos Citroën. AZU, AK og Acadiane finnes vel alle som fireseters. I tillegg er jo hjertebarnet mitt, C15, vanlig med bakseter. På direkte spørsmål til biltilsynet i Østfold om jeg kunne fjerne skilleveggen mot lasterommet (i C15) og registrere bilen om til en personbil, fikk jeg et raskt nei, så her er vel alternativet å importere en som allerede har fire/fem seter.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

Morten

Litt vanskelig å se om det er setebelter bak i denne - kjenner ikke reglene i UK, men det var vel påbudt i Norge i '84, så da må det vel være på plass for å få norske skilter på denne bilen også? Eller er det reglene i opprinnelseslandet som gjelder? Bilen er vel neppe solgt ny i UK..
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

henrysyrdahl sør

min 2cv AK van ( 1973) som jeg kjøpt i UK, hadde sofa sete bak, og var påmontert 3-pkts sete belte bak. jeg tok det ikke med ved innmelding til norge fordi jeg hadde ikke sete som kunne vippe forover som jeg tro er en "must" pga. inn og ut (nødutgang !)
 den 1971 AK som jeg fikk tak i høst har vist en sofa sete bak, og den bilen har gått på norske veier før , om den er reg. for 4 er uklart, men der finns en skillevegg i den også, kansje de satt bak-fram? og utgang via bak dører ? jeg mangler vogn kort til denne og må finne ut av det senere.

Poirot

Sitat fra: Alx på torsdag 13 nov 2008 @ 08:43:38
På direkte spørsmål til biltilsynet i Østfold om jeg kunne fjerne skilleveggen mot lasterommet (i C15) og registrere bilen om til en personbil, fikk jeg et raskt nei, så her er vel alternativet å importere en som allerede har fire/fem seter.

Hvilken årsmodell er denne C15?
Kjappe uttalelser (spesielt "nei"-svar...) fra biltilsynet bør tas med en STOR klype salt!
Det finnes regler for slik ombygging, men intet generelt forbud ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Pål B

Baksetet er nok smalere en i 2CV ja - i alfall var AK baksetene det. Jeg mener å huske å ha sett 4-seters AK i klubben for maaange år siden.

Pål B.

citro1cx

Denne vil kanskje oppklare det hele:
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6