Trenger coil i Ålesund

Startet av EirikJ, torsdag 02 jun 2016 @ 15:33:56

« forrige - neste »

EirikJ

Noen som kan levere en coil til 2CV på Hurtigrutekaia i Ålesund klokken 18.30 i dag?
Citroënnlig hilsen Eirik

skrue

Hei. Jeg er offshore nå. Hadde jeg vært hjemme så skulla jeg fiksa dette for deg. Men Gert-Jan bor i sentrum og har mye deler og 2cv'er. Han har tlf. nr. 99549755. Prøv å ringe han.
Hadde jeg vært hjemme så skulla jeg fikset dette for deg.

Odd
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950

EirikJ

Det ordnet seg fint! Jeg traff to Franske damer på Hurtigruten fra Bergen, som kjørte 2CV. Selvsagt ble vi kjent og jeg tok en titt ombord, på bilen, etter at de fortalte om startvansker ved varm motor. Det var lett å se at coilen hadde en sprekk og et knekt høyspennings-uttak som svettet olje. Jeg er sikker på at den ble for varm under drift og derfor nektet å virke før den ble kald. Med hjelp fra forum, takk!, ringte jeg og fikk hjelp med ny del fra en hyggelig kar i Ålesund. Takk til deg, Gert-Jan! Den ble levert med HY, selvsagt  ;D Bilen gikk fint, da den forlot Hurtigrutekaien i Ålesund, og jeg ser damene igjen nordpå etter hvert. Nok en gang ser man, at når man kjører 2CV er man aldri alene  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Sambalbij

#3
det vat kjekkt å moete deg også. Glad vi kunne hjelpe denne franske damene. Jeg moetet dem en par timer senere igjen da de kjoerte 3 (!) ganger forbi mitt huss. Jeg gikk ut og det visste seg at de klarte ikke å finne campingplassen.. Da kunne jeg hjelpe en gang till.
.
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.