Hjelp til elektriske problemer, Ski Akershus

Startet av frusk, torsdag 10 mar 2016 @ 20:41:02

« forrige - neste »

frusk

Hei.
Etter et innbrudd i bilen, hvor gjerningsmannen moret seg med å ødelegge tenningslås og klippe røske ut ledninger har ting ikke vært det sammen lenger.
Har skifta tenningslås og lysbryter og bilen har vært på veien etter dette - var for eksempel på verdenstreffet i fjor sommer, samt en runde i Estland, Latvia og Litauen året før.
Den gikk følgelig ikke gjennom EU-kontrollen siden den lysene ikke funker som den skal. Fjernlysene går på når den skal stå i parklys, kjørelysene går på når den står i parklys.

Jeg har ingen kunnskap om elektriske ting - lite kunnskap om mekking generelt. Det jeg håper på er om noen kan ta seg en tur til Bilen og se på det elektriske, for så reparere problemet. Det hadde vært supert om jeg fikk bilen godkjent før sesongen starter.

En slags godtgjørelse for jobben skal vi nok bli enig om.

Jeg kan kontaktes på sms 90974784 evt fredrik.lothe@gmail.com

Hilsen
Fredrik Lothe


eilert

Hei Fredrik!

Jeg er har heller ingen stor kunnskap om det elektriske og hva som er riktig løsning, men det bør da være mulig å få til noe så lyse tennes riktig. Slik du forklarer det høres det jo egentlig "kun" ut som noen ledninger som har byttet plass under lysbryteren - evt. der ledningen ble koblet sammen igjen etter innbruddet. Jeg fant et bilde som jeg ikke helt husker hvor stammer fra, men som jeg regner med er slik det bør være koblet under lysbryteren, kanskje det kan være til hjelp.

Jeg vet ikke om du har fått noe respons direkte, eller om det er noen andre som har anledning og kan bistå deg. Selv bor jeg jo rett på andre siden av Oslo. Og selv om jeg ikke helt kan si når det kan passe å ta turen - eller om vi møtes på halvveien en dag når føret tillater det - må vi da kunne finne ut av dette sammen om ikke annet. Men jeg skal se hvordan planene forløper seg fremoverover og ta kontakt!

Mvh Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

citro1cx

mye kan gjøres uten særlig kompetanse på strøm og koblinger. Ved å se på det svært enkle koblingsjemaet, og følge fargekodene på ledningene, er det stor mulighet for et velykket resultat.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

2EL (Klara)

Jeg prøvde å ta en titt på den i høst. Fant ut at det er gjort en del rare ting med det elektriske tidligere på denne bilen.
Det er mange flere ledninger som går inn i bryteren enn det er på min bil. Derfor er det nok lurt å ha med seg koblingsjemaet når man skal se på denne bilen.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Poirot

Kanskje en ide aa "ganske enkelt" skifte heile ledningsnettet...?
Maa vel vaere noen som har et komplett ledningsnett til en 2CV liggende - og til salgs?
Bedre med 2CV enn bare èn!