Hovedmeny

Produksjonstall Mehari.

Startet av Alx, onsdag 07 nov 2007 @ 23:03:16

« forrige - neste »

Alx

Har en fin bok her hjemme som heter "La Mehari de mon pére." En dag skal jeg lære meg språket skikkelig så jeg kan lese det som står i den også, men noe forstår jeg da. Som f.eks produksjonstall. Det kom jo opp et spørsmål om det på møtet på Årvoll i dag.

Mehari ble produsert fra 1968 til 1987.
Totalt ble det produsert 144740 stk
Av disse var 143740 4x2 og 1213 4x4.
4x4 ble produsert fra 1979 til 1982.
Produksjonstallene for den var:
1979: 181
1980: 703
1981: 97
1982: 232

På lista til SVV er det 3 reg og 6 ureg i Norge.
Eventuelt hhv 5 og 8, avhengig om betegnelsene AYCA, CB AY DYANE og CE står for Mehari eller noe helt annet...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2022 ëC4 Shine
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
1975 Ami Super Berline

plastboks

Artig med disse tallene fra SVV.

Du kan plusse på en stk Mehari på skilter da jeg tok med en i bagasjen i sommer fra Danmark som ikke er på listen. Mulig det er noen Mehari som hører til under AYCA da det var faktisk det som stod i det gamle danske vognkortet mitt, Mehari stod ikke nevnt et sted.

Kan forstå at det blir mange typer av en bil når en kan få registert en bil med hvilket som helst navn og type hos biltilsynet. Måtte stave Mehari til han karen på biltilsynet ved innførsel. Han trodde også at det var en "kit car" da han aldri hadde sett noe sånt før så var litt forvirring da han måtte ta bilder, ringe rundt og styre på i starten. Spurte om ikke han kunne bare slå opp i systemet og ta type og type data derfra da jeg visste det var noen fra før av her i landet. Men det var visst ikke så enkelt, så han notere litt fra gammelt vognkort, målte opp akselavstand, bredde, lengde med målbånd, så jeg fikk vel en egen unik bil ut i fra de dataene :)
1975 Mehari