Hovedmeny

Vesta forsikring...

Startet av Alx, tirsdag 04 apr 2006 @ 23:21:12

« forrige - neste »

Alx

Er det noen her som har sett det reklamebanneret for Vesta forsikring som finnes rundt på nettet nå?
Den ligger i hvertfall her http://www.vesta.no i dag, 4.april. Det kan jo tenkes dette var en vrakbil i utgangspunktet, men ikke fortell meg at det ikke fantes noen gode deler på den.

Etter dette har i hvertfall Vesta diskvalifisert seg for å forsikre noe som helst for meg i ALL fremtid!
Uansett hvor billige eller bra de eventuelt måtte bli.

Sjokkert :o og Sinna >:(
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Jan Erik Johansen

Kan nesten se ut som om Dorthe Skapell har fått lånt en ny 2CV.....
Men det er sant, det er jo så mye annet de kan ødelegge for reklamens skyld, vi får være varsomme hvis Vesta etterlyser en 2CV til reklameopptak  ;D

Janse

EirikJ

Når det ble snakk om Vesta, fikk det meg til å tenke tilbake da jeg var 16år. Skulle forsikre lett motorsykkel og gikk rundt fra selskap til selskap med hjelmen i hånda, og spurte på pris. Vesta var fem(5) ganger dyrere enn den nest dyreste. Jeg mente dette måtte være feil, men fikk til svar at det var riktig, de ville nemlig ikke ha meg som kunde!!! De ville ikke ha så unge forsikringstakere!!! Snakk om j**** dårlig kundebehandling >:(

Vel, jeg endte opp hos et annet selskap og der har jeg vært siden.
Citroënnlig hilsen Eirik

André

Synes denne reklamen er talentløs, har store problemer med å la være å hisse meg opp!!!
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Morten

Enig, dette er bare irriterende og trist.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

dg

 >:( >:( >:( Det blir mye verre når vi ser hele bildeserien, som nå på aftenposten.no


dg

Inger

Jeg også ble skikkelig irritert og fikk utløp for det ved å sende følgende til Vesta:

SitatVi 2cv-eiere flest har massevis av humor og selvironi, noe som nesten er et must når man kjører rundt i en sånn bil som vi gjør. Men ett sted går faktisk grensen og det er f.eks når noen angriper et av våre kjæledyr med slegge og legger bildene ut på nett. Slik som denne nye "reklamen" deres. Det gjorde vondt langt inn i hjerteroten. Fy skam dere!

Eiere av 2cv'er og andre biler som ser litt annerledes ut har en tendens til å få et sterkere forhold til dem enn eiere av mainstream-biler - vi har navn på dem og behandler dem med respekt, kjærlighet og omtanke. Dessverre blir det færre og færre av dem, og dermed blir vi mer og mer opptatt av å ta vare på de som finnes. Denne stakkaren dere har angrepet var absolutt sliten nok fra før, og ville vel kanskje blitt betegnet som prosjekt i ordets videste forstand, selv av oss entusiaster. Men som delebil ville den ha egnet seg ypperlig og kunne dermed ha gitt nytt liv til en eller flere av våre venner.

Jeg regner vel ikke med at dere tar noen notis av denne meningsytringen overhodet. Den blir sikkert ikke sendt videre til rette vedkommende en gang. Men èn ting er i hvertfall helt sikkert, denne 2cv-eieren vil aldri noensinne komme til å vurdere Vesta som forsikringsselskap og vil også sørge for å spre ordet til andre 2cv-venner.




Men jammen så fikk jeg svar!



Sitat
Til alle med 2CV

Vi har stor forståelse for at dere reagerer på at en bil med så stor sjel ble brukt i reklamen til Vesta, og vi beklager at vi dermed har opprørt dere. Det har selvsagt aldri vært vår intensjon å fornærme noen.

Reklamen er brukt tidligere for 2 år siden. Vi fikk ikke noen reaksjon den gangen og valgte derfor å vise den igjen.

Bakgrunnen er at vårt reklamebyrå oppsøkte en bilopphøgger (2 år siden) og spurte om en egnet bil for bruk i reklamen. Valget falt (dessverre) på en 2cv. Til vårt forsvar kan vi opplyse om at bilen var ribbet for deler, og at den i følge bilopphøggeren hadde stått en god stund og skulle vrakes.

Delene til bilen vet vi ingen ting om, men vi håper de ble solgt  til noen som hadde god bruk for dem.

(fint om en av dere kan legge svaret vårt ut på deres forum)


Mvh

Tor S. Bjoland
Marketing - Internett


Så nå er jeg bittelitt blidere enn jeg var tidligere i dag, selv om reklamen er like ille uansett hvor mye de beklager....  :P

André

Jeg sendte en liknende mail til Vesta og fikk samme svaret.

MEN: jeg så akkurat reklamen en gang til og blir akkurat like opprørt...så niks mere Vesta for meg.

mvh André....kjører 2CV i Bergen

Alx

Svaret fra Vesta er bare et standard svadabrev fullt av GPP (Generellt Piss Preik).

De synes det er litt leit at de har mistet oss som kunder, men egentlig bryr de seg ikke. De regner med at de kan få masse andre kunder i stedet. I tillegg ser vi jo også at reklamebyrået deres har en stor del av skylden her. (Kan klubben oppfordre medlemmene om å unngå å bruke 2cv-fiendtlige selskap?)

Dette fikk meg også til å tenke litt. LMK (Landforeningen for motoristoriske kjøretøy) har jo avtale med forsiringsselskap om forsikring for sine medlemmer. Heldigvis har de ikke valgt Vesta som sin avtalepartner. Men det er jo noe å tenke på for oss som er medlem av en LMK-tilknyttet klubb. Slike avtaler blir helt sikkert reforhandler med jevne mellomrom...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Morten

Ja, de skal ha for å tross alt å svare, men det er utilgivelig at de ikke brukte en Passat eller Corolla.
De har uansett alltid vært for dyre for meg.
Alx: LMK bør absolutt ta hensyn til slike kampanjer når de velger avtalepartnere.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)