Hovedmeny

2CV Sahara i Norge

Startet av jwh, torsdag 10 jan 2008 @ 02:22:02

« forrige - neste »

osbra

Hei

Da var det vel muligens til Citromuseum i Castellane den gikk, eid av Henri Fradet. Liten trøst: Han er jo litt norsk, da. Har bodd lenge i Norge.

http://www.citromuseum.com/
Hilsen Oscar

DS 1963
2CV 1959 AZL
GS Pallas 1978
XM 2,1 TD 1991
XM 2,1 TD 1999

PerI

Ok, kanskje ikke et ran, men et kupp må det være lov å kalle det. Saharapriser bikker fort 200-250.000 for et greit eksemplar?

Vi får håpe Henri er ny eier, da er det ihvertfall en link til Norge :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

sahara

Vi ble oppringt sist lørdag av en franskmann som snakket godt norsk og lurte på vår Sahara.
Vi fortalte at den var under restaurering og da var det ikke grunnlag for noe mer diskusjon.
Tror det var han som var hos oss for flere år siden og så på den. Han fortalte den gang at han hadde et museum i Frankrike.
Han ringte nå fra  tlf. 905 52 611 og telefonen står på Jean David Jacques, Oskar Braatens gate 4b, Oslo.


urqell

Stemmer,Jacques er min kollega

urqell

Sitat fra: PerI på fredag 04 nov 2011 @ 00:46:50
Ok, kanskje ikke et ran, men et kupp må det være lov å kalle det. Saharapriser bikker fort 200-250.000 for et greit eksemplar?

Vi får håpe Henri er ny eier, da er det ihvertfall en link til Norge :)
Det stemmer også ,det er der den havnet


urqell

Sitat fra: osbra på torsdag 03 nov 2011 @ 22:01:20
Hei

Da var det vel muligens til Citromuseum i Castellane den gikk, eid av Henri Fradet. Liten trøst: Han er jo litt norsk, da. Har bodd lenge i Norge.

Den havnet her ja...

urqell

Her er den !

urqell

 ;)

Max Wiggo

Dette var flotte bilder. Kunne det vært mulig å få publisere noen av de i klubbmagasinet Citrophile, slik at flere av medlemmene får se de?
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

urqell

Ja selvfølgelig ,har noen til .Legger ut de også :)

Max Wiggo

Sitat fra: urqell på søndag 06 nov 2011 @ 01:44:16
Ja selvfølgelig ,har noen til .Legger ut de også :)

Har du bildene i høyere oppløsning enn det som ligger ute her? Kan du i så fall sende de til meg på citrophile@2cv.no?
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Poirot

Flott bil - men saa utrolig synd at ingen NORDMANN fikk sjansen, saa bilen kunne forblitt i NORGE!
Si meg, var INGEN seriose her paa bjerget involvert?  Var ingen i det norske 2CV-miljoet overhode informert om at denne bilen var til salgs?  Eller var det bare det at ingen av dem var villige til aa betale denne summen?  (Som jo alldeles ikke var avskrekkende for en original SAHARA!!)
Dersom dette blir en reportasje i Citrophile, haaper jeg noen gravfer LITT under overflata og finner ut dette.  Om ikke saa av hensyn til NESTE gang en slik perle ev. er til salgs!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Sitat fra: Poirot på søndag 06 nov 2011 @ 21:41:02
...
Dersom dette blir en reportasje i Citrophile, haaper jeg noen gravfer LITT under overflata og finner ut dette.
...

En reportasje om denne bilen (ev. begge Saharaene i Norge) hadde jo vært interessant og morsomt, men jeg tenkte ikke å gjøre mer enn å presentere disse bildene i desember-nummeret, med en sammenfatning av de fakta som har fremkommet på forum som tekst. Ønsker noen å dypdykke i "hvem, hva, hvor, hvorfor og når" om Sahara i Norge, og deretter skrive en fyldigere artikkel, så gjerne det ;D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

urqell

[Har du bildene i høyere oppløsning enn det som ligger ute her? Kan du i så fall sende de til meg på citrophile@2cv.no?
Ja,skal prøve og huske og sende dem i kveld : )

urqell

Denne ble visst kjøpt i Bodø i 1972 ,kjørt til Svelvik og lagret siden det Er visst en av 2 kjøpt av Televerket.Ble også bestilt 2 av Televerket i Sverige ,men disse datt av toget og ble vraket ?
Franskmannen hørte om denne for 19 år siden,var da ikke til salgs.Grunnen var visst at eieren hadde en båtplass til leie og han fortalte da at han hadde en 2CV ,slik fikk franskmannen høre om denne(museumseieren).Ellers manglet visst kun 2 plastpropper i enden på støtfangerene.En instruksjonsbok som ingen visste at eksisterte til disse bilene lå i en plastpose,men var visst delvis oppspist av mus,men han feide opp restene og tok det med når han hentet bilen