Stor nedgang på forumet i 2010

Startet av 2EL (Klara), søndag 02 jan 2011 @ 15:44:40

« forrige - neste »

2EL (Klara)

Jeg tok en titt inne på statistikken til forumet og synes det er rart at det er så stor ned gang på innlegg fra 2009 til 2010 ???
I 2009 var det 7280 innlegg men i 2010 var det bare 2844 innlegg og hele 369 ny medlemmer. Dette er ikke bra, her er det mange nye medlemmer som må komme ut fra skapet  :police:
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

pilster


Vel.. det går vel opp og ned, men vi får gjøre en bedre innsats i 2011.
:angel:
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

Det er mange som har gjort rammeskift og/eller store reparasjoner i det siste. Moro med bilder fra dette! :laugh:
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

wenche

Vet ikke om det er andre som har samme erfaringer som oss, men Forumet var enklere å bruke med den forrige versjonen (kanskje litt enklere å bruke da?). Bl.a. ser vi sjelden bildene som blir lagt ut nå. - Har det noe å gjøre med at vi bruker Mac? Andre med samme erfaring?

Wenche og Tormod
-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

2EL (Klara)

Jeg bruker Mac og har ingen problem med å legge ut bilder her på forumet. Men det som mangler her på 2CV forumet er en egen link til siste innlegg overst oppe på siden. De har denne funksjonen på elbilforumet og du fungerer veldig bra.
Her må man gå nederst på siden før man finner denne funksjonen.

Kan du fikse dette Morten? :D
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Olav

Tips til MAC brukere med som bruker Safari nettleser: Last ned og bruk Firefox i stedet.

Da slipper du en masse unødvendig tøys og tull og mye mer funker som det skal på ulike nettsteder, sannsynligvis også her på 2cvforum.no.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

pilster

Sitat fra: 2EL (Klara) på mandag 03 jan 2011 @ 00:50:47
Jeg bruker Mac og har ingen problem med å legge ut bilder her på forumet. Men det som mangler her på 2CV forumet er en egen link til siste innlegg overst oppe på siden. De har denne funksjonen på elbilforumet og du fungerer veldig bra.
Her må man gå nederst på siden før man finner denne funksjonen.

Kan du fikse dette Morten? :D

Vet ikke om det bare er på mac, og om noen har tatt det opp før , men jeg har en instilling i profilen som gjør at jeg alltid ser den siste posten på toppen av tråden (første siden) ? Det er vel noe med sorteringen av poster tror jeg.... men som nevt, dette er vel sagt før ..
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Otto

#7
Jeg bruker Mac og Safari og det fungerer fint. (Nettbank, Altinn (selvangivelse for næringsdrivende), billetter til Ryanair!, m.m. :police:)(trodde Apple var kvitt alle misforståelsene om funksjonalitet etter suksessene med iPod og iPhone ;))
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

2EL (Klara)

Safari har helt klart blitt bedre eller man kan si at PC folk har endelig forstått at det finnes andre nettlesere en denne hersens Eksploder, og fikser nettsidene sine så de fungererer på Safari også.

Men jeg har hele tiden brukt firefox på min Mac, synes den er raskere og virker på alle nettsider som er. Selv Kinesiske nettsider :laugh:
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Olav

Jeg er ingen merkerytter men bruker både PC og MAC, og hvis du mener Safari funker fint for deg så bare fortsett med den. Min opplevelse med Safari er at den er svært dårlig på kompabilitet med CSS, Flash, Silverlight, Java og XML - Faktisk dårligere enn Internet Explorer som på ingen måte er bra.

Derfor bruker jeg Firefox både på PC og MAC siden jeg opplever mye mindre trøbbel med den. På min iPhone og iPad må dessverre fortsatt slite med Safari siden Apple ikke tillater Firefox å levere noe på AppStore. Trøsten får være at Safari på iPhone/iPad er mye bedre enn Opera Mini.

Når det gjelder forum er jeg ikke så opptatt av antall innlegg som innholdet i innleggene og det synes jeg fortsatt er bra. Men det er jo bekymringsfullt hvis trenden fortsetter.
Men det begynner jo å bli ganske mye innhold her nå, så det kan jo hende at folk er blitt flinkere til å søke etter informasjon og finner svar på sine spørsmål før de oppretter nye tråder.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

dingus

#10
Sitat fra: 2EL (Klara) på mandag 03 jan 2011 @ 00:50:47
Jeg bruker Mac og har ingen problem med å legge ut bilder her på forumet. Men det som mangler her på 2CV forumet er en egen link til siste innlegg overst oppe på siden. De har denne funksjonen på elbilforumet og du fungerer veldig bra.
Hvis jeg forstår deg rett er denne siden du snakker om. Kanskje du rett og slett kan bruke den linken som bokmerke :) Selv har jeg denne som bokmerke og kommer da rett til alle trådene med nye uleste innlegg.

Sitat fra: Olav på mandag 03 jan 2011 @ 12:56:28Men det begynner jo å bli ganske mye innhold her nå, så det kan jo hende at folk er blitt flinkere til å søke etter informasjon og finner svar på sine spørsmål før de oppretter nye tråder.
Slik er det ihvertfall for meg. Forumet bugner jo over av tips for en nybegynner som meg :D
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

PerI

Pleier å bruke denne linken som bokmerke: http://www.2cvforum.no/index.php?action=recent (Trykkbar link finnes også nederst på forsida, under forum-statistikk og klikk på  "vis nyeste innlegg fra forumet")

Da får jeg opp innleggene der de nyeste er på toppen. Skal jeg se vedlagte bilder, må jeg som oftest trykke på innlegget (kommer litt an på hvordan folk har vedlagt bilde..)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Det er nå innholdet som teller og det bør ikke være særlige problemer med å manøvrere i dette forumet. Jeg bruker både PC og Mac og på hovedsiden er det veldig greit å se hvor det er nye innlegg.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

2EL (Klara)

Det er et greit tips det med bokmerke. Men funksjonen de har på elbilforumet med en egen link overst oppe på sia. Er veldig smart for nye brukere og oss andre. Veldig enkelt å se og man har den der på alle sidene man er inne på.

Jeg tror ikke det er noe problem å lage denne funksjonen for de som har laget dette forumet.
Det virker som det er den samme levrandøren som har laget elbilforumet.
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Olav

Vi har en link øverst på siden som heter "Vis uleste innlegg siden forrige besøk." som peker hit http://www.2cvforum.no/index.php?action=unread.

Jeg bruker den ofte og synes den er veldig grei.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019