Enkel vindusvisker funksjon / 1 vindusvisk pr trykk på knapp

Startet av movikong, fredag 26 jan 2018 @ 10:06:30

« forrige - neste »

movikong

Hei. Jeg skal være med å kjøre Arctic duck nå snart, og i denne forbindelse hadde det vært fryktelig fint å kunne trykke på en knapp på dashbordet og få vindusviskerene til å gå 1 gang.

Vet at noen moderne biler har dette.

Er det noen som vet hvordan dette kan løses på en 1985 2cv6 spesial?



Mvh Movikong

PerI

Siden du har 80-tallsbil, kan du ikke bare koble deg til via originalbryteren? Så fort du gir strøm et lite grann på den så vil jo viskeren gå en gang. Det må jo være en relativt lett modifikasjon vil jeg tro.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

movikong

Takk for svar. Det var det jeg trodde også, men jeg ble ikke klok på det når jeg så på dette i går.

Det er en blå ledning, denne gir permanent strøm.

Det er også en rød, en hvit og en svart.

Vi prøvde å måle oss frem uten å bli helt kloke.


Det er meget vel mulig at det er jeg som er på bærtur, i skogen, på jordet, klokka halv 12.


Jeg lurer derfor på om det er noen som har gjort dette før, og kan veilede eller fortelle meg hvordan det skal gjøres.


Mvh Movikong

Szuper

Det kan man godt, har det i min, skal nok kigge efter hvordan det er gjort og skrive det her  :P

movikong

Takk for svar, det hadde vært fantastisk hvis du kunne fortelle meg hvordan man kobler.

Jeg har i dag prøvd å koble +12V på samtlige ledninger som sitter bak bryteren. Heldigvis hadde jeg sikring mellom, som røyk stort sett hver gang.

Tror ikke dette er veldig rett fram for en som ikke er mer elektrisk kyndig enn det jeg er.


Mvh Movikong

Szuper

Undskyld det sene svar, havde rent glemt det, men det er meget simpelt, du forbinder blot en fjeder kontakt parallelt henover den originale, jeg lavede en forgrenerledning med et hanstik med 2 tråde med hunstik, 2 af dem, og så afmonteres ledningerne blot af den originale afbryder, hanstikket i den originale ledning og så en tråd til henholdsvis den originale afbryder og en på fjeder afbryder.
Lyder måske lidt indviklet, men er simpelt nok, laver et billede en af dagene