Hovedmeny

Montering støtdempere

Startet av Otto, tirsdag 05 sep 2017 @ 08:53:43

« forrige - neste »

Otto

Jeg har montert 4 nye støtdempere med riktig side opp. (merket) Men nå ser jeg at jeg har montert den tynne enden fram på ene siden og motsatt på den andre. Hva er riktig?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Takk for svar. Da må jeg snu på noen demperene.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Det er nok lurt å snu de. Om det har veldig praktisk betydning annet enn visuelt tviler jeg på, men et poeng er det jo at ikke hjulspruten står rett på. En eu-kontrollør vil kanskje også stusse på om det er riktig hvis det er forskjellig montering på høyre og venstre side.

Viktigste er at markøren for topp er riktig, så blir ihvertfall dempingen riktig.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#4
Trodde egentlig at den tykkeste enden skulle være mot front på alle demperene, men det spruter vel mer fra bakhjula enn forfra på de to bak.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

Dette kommer ann på hvilket fabrikat demerene er.
Noen skal monteres med oljebeholderen på chassis, andre på armen.
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

#6
Det er Monroe dempere. Ser på en film at oljebeholderen skal monteres på chassis. Da blir det vel riktig hvis jeg monterer som på tegningen.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil