Norsk 2CV-forum

2CV => 2CV-prat => Emne startet av: EirikJ på lørdag 23 sep 2017 @ 22:16:01

Tittel: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJlørdag 23 sep 2017 @ 22:16:01
Vær hilset godtfolk! Ja, så har man plutselig, og uventet, blitt eier til en 50-taller! En sliten og bedrøvelig 2CV AZ(L?) -58 som har stått i en garasje siden 70-tallet. Bilen er stygg som juling etter at tidligere eier en gang i tiden har malt hele bilen med kost, såvel innvendig(!) som utvendig. Som nevnt andre steder, så må det kanskje "sånne duster som oss" til for å restaurere denne?

MEN, når det er sagt, så ER det en 50-taller, solgt ny i Norge og har tilbrakt sitt liv i Nord-Norge. (Historikken er ikke bekreftet enda) OG, den er noenlunde komplett ut i fra hva jeg kan bedømme med min noe manglende kunnskap om 2cv fra 50-tallet. Med på lasset fulgte det to ekstra motorer og to girkasser, pluss noe deler i en kasse som jeg enda ikke har åpnet. Til tross for at det ikke finnes en eneste del av bilen som ikke er bulket, skadet eller malt, er det relativt lite rust å finne. Tilsynelatende ser ramma forbausende bra ut for rust, kanaler ser hele ut, dørbunner er hele, til og med gulvet er uten hull. Eneste lett synlige rusthull jeg har funnet etter en kjapp titt, er på hver innerskjerm bak, nede ved bagasjeromsgulvet. Og den stod i alle fall i en garasje, og ikke under en, som AZU en til Jan Ove ;)  Dessuten forteller jeg meg selv at akkurat denne bilen kanskje SER værre ut enn den faktisk er, på grunn av den "grundige maler-jobben som er gjort. Så kanskje er man ikke så dust likevel.

Pga denne 60 år gamle sjuskete saken som nå plutselig kom inn i mitt liv, er jeg interessert i alt som har med 2CV fra 50-tallet å gjøre. Spesielt deler er interessant, men også historikk om 2cv på 50-tallet i Norge. Av deler trenger jeg spesielt to felger i dimensjon 400, og to gode forskjermer er nødvendig. Mulig også dører i god stand. Felgene står høyt på ønskelisten!

Lenge leve galskapen!
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Ottosøndag 24 sep 2017 @ 19:21:22
Gratulerer med 50-taller! I boka How to restore Citroen 2CV står det en del om gamle 2CVer.
Har du bilder?
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: PerIsøndag 24 sep 2017 @ 19:56:55
Høres ut som et drømmeobjekt. 50-talls AZ uten rust, det er gull i mine ører  ;D

Gratulerer!

De kjente deleleverandørene har som regel noe til de gamle også, bremsedeler f.eks er nokså kurant selv til de gamle. Du får lage deg ei liste og gå ut på jakt, er jo halve morroa det ;D

edit: trodde det var azu, men så nå det var az  - gull likevel!
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJmandag 25 sep 2017 @ 21:29:36
Takk takk  :)  Men rustfri er den ikke. Regner med å finne litt av hvert når jeg begynner å plukke i den. Erfaring tilsier i allefall det. Skal se etter den boka, Otto.

Jeg er litt usikker på hvordan bilen skal være, for å bli original. Iflg chassis nummeret, er det en AZ fra -58. Og jeg har lest det meste på denne siden, med Google translate :http://2cvco.canalblog.com/archives/a__les_docs_du_doc/index.html (http://2cvco.canalblog.com/archives/a__les_docs_du_doc/index.html)

Karosseriet skal være grå AC132 og felgene skal være grå AC121. Dørtrekk skal være i grå skai. Hvis jeg har lest riktig.
Det jeg er usikker på er farge på tak og interiør. Jeg vet at den skal ha det lange taket som går ned til støtfangeren bak, altså ikke bakluke i metall. Usikker på farge. Setetrekk tror jeg skal være blå, med streker i gull og rødt. Men og usikker på dette. AZ skal ikke ha pyntelister, men det har denne. Ble kanskje dette montert av norske forhandlere? Jeg tror heller ikke bilen har trafficlutch, noe AZ burde ha? AZL (L for luksus)hadde pyntelister og ble levert både med og uten trafficlutc, men AZL stemmer ikke med chassis nummer. Så mulig listene ble ettermontert, og girkassen har vært byttet. Ingen av de to medfølgende kassene kan bruke trafficlutch.
Info om norske AZ og AZL er interessant, om noen vet noe.


Et lite bilde kan jeg by på. 2CV'en ble standsmessig dratt hjem av en en annen Citroën, min XM fra 1990.

(https://s20.postimg.cc/jqadcp53h/DSC_4288-01.jpg)
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Ole-Pettertirsdag 26 sep 2017 @ 01:41:22
Fantastisk morsomt å lese om din AZ.  Blir spennende å følge. Har du en 12hk,  425cc motor til overs er jeg veldig interessert till mitt 61/62 prosjekt da motoren som fulgte min ser ut til å være på 18hk.
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Ottotirsdag 26 sep 2017 @ 21:54:18
I boka som jeg skriver om ovenfor er det en 59-modell som blir restaurert. Masse bilder og tegninger. (men du kan sikkert dette)
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: hwibyeonsdag 29 nov 2017 @ 20:32:26
Jeg vil anbefale at du bholder vanlig clutch og ikke sentrifugaslclutch som du ikke har bruk for og altid må startes på selvstrter eller batteri. Ellers har jeg en god del deler til de gamle 12 HK. 
Men for å få ALT av deler bør du melde deg inn i EEEC  2CV klubben  40 EUR pr år de har ALT ! og butikken er oppe hver første Lørdag i mnd men man bestiller på mail.
Mail til klubben :  secretaris@eeec.nl

Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJfredag 01 des 2017 @ 04:53:43
Takk for info Harald. Skal vurdere EEEC når jeg en gang starter med prosjektet. Foreløpig er det satt innerst i garasjen. Tenker sentrifugal-kobling høres gøy ut. Men jeg klarer ikke finne ut om dette egentlig er en AZ eller AZL.
Iflg chassisnummer og lister på nett, må det være en AZ. Men det ble nevnt att det bare kom AZL til Norge. Og bilen har spor etter "L", som lister på kanaler og panser. "L" kom også uten sentrifugal-kobling, noe denne ikke har. Så alt bortsett fra chassisnummer tyder på AZL, men chassisnummer tyder på "AZ", utifra lister på nett, som jo kanskje ikke vet alt. Som spesielle spesifikasjoner til f.eks. Skandinavia.

Ole Petter, må nok beholde motorene selv, i tilfelle jeg trenger deler fra begge for å få en bra. Jeg har også to stk. 18 hk. Vil overhale en av de også.
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Poirotsøndag 03 des 2017 @ 16:07:27
Er bilen original-levert med sentrifugal-clutch, vil JEG absolutt anbefale å fortsette med det!
Det er meget behagelig å kjøre med, og ENESTE ulempa JEG kan se (og jeg brukte den i min "Gamle Grå" fra 2002 til 2005, da jeg skifta både motor og gearkasse), er at du ikke kan starte den på gearet.  Men hvor ofte har du egentlig behov for det...? (Og uansett har du jo SVEIVA... ;-) )
Forøvrig lykke til med et spennende prosjekt!
Ingen 2CV'er er mer sjarmerende - og velkjørende - enn de gamle! ;-)
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJsøndag 15 apr 2018 @ 14:35:59
Jeg har fått litt mer opplysninger om denne bilen. Jeg har nå reg.nr og navn på tidligere eiere.
Og det stemmer det som det ble hevdet av de jeg overtok bilen fra.
Bilen er solgt ny i Narvik. Og reg.nr begynner på W med fem tall etter.
På "skjema nr. 221", står det følgene som overskrift : "Til herr Politimesteren i ........................" og over det prikkete feltet er det skrevet "Narvik" med skrivemaskin.
Skjemaet er en forespørsel fra Statens bilsakkyndige i Narvik til Politimesteren i Narvik, om å se over "vognen" og tildele den et kjennetegn. Vognen er en - 58 modell og fikk kjennetegn og ble første gangs registeret 27 april - 59. På feltet garanti står det med skrivemaskin "Nordvegia".
Det opplyses videre om at "vognen" er en 2CV AZ. Det står videre noen tekniske data, for eks at "hjulringer" skal være 125x400.

Morsomt.

Så i følge ch nr på div nettsteder og biltilsynet i Narvik, er dette en AZ.
Men den har blanke lister på kanaler og panser, og ikke trafficlutch. Som tyder på AZL.
Men lister og gearkasser monteres og byttes fort, så inntil noen viser til noe annet, går jeg ut i fra at dette er en AZ.
Interessant med gamle greier  :)

(Har derfor lyst på en girkasse til 12 hk med en trafficlutch for å få bilen korrekt.)
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Sambalbijfredag 20 apr 2018 @ 14:54:29
jeg har en gammel girkasse med sentrifugalclutch liggende i Ålesund. ukjent tilstand og vet ikke om clutchen er 100% komplett. Den kan fu få
girkassen føgte med en 1960 2CV i kasser ,den har den girstang bak på girkassen men kan også vare fra 60 tallet. Je vet ikke om 50 og 60 tals-girkasser er forshellige.

event ring meg på 99549755,mvh Gert-Jan
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJfredag 20 apr 2018 @ 15:46:48
Tusen takk! Den vil jeg gjerne overta å prøve og gi nytt liv  :)
Ringer deg senere i dag.
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: osbramandag 23 apr 2018 @ 23:01:58
Hei Eirik

Girkassen til 2CV fikk et utseendemessig litt annerledes kløtsjhus i 1960, og kjenner man til det ser du forskjellen. I 1963 fikk bremseskjoldene seks festebolter i stedet for fire, altså litt mer solid. Ellers er det helt likt fram til ny girkasse kom med 1966-modellen. 2CV AZU har samme utvekslinger som AZ/AZL. Så hvis du ikke er kjempenøye med tanke på kløtsjhuset, går det fint med en girkasse fra 1960.

Og morsomt at du har funnet ut såpass om 2CV'ens historie! Kan ikke tenke meg at det ble solgt menge flere i Nord-Norge. I det gamle Citroën-arkivet er lite spor av biler solgt nordpå.

Hilsen Oscar



Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJmandag 27 jan 2020 @ 22:48:24
Det har nesten gått 2 år siden jeg fikk min -58 og startet denne tråden. På Facebook ville denne tråden vært borte for nesten, vel, to år siden. Men det geniale med et forum er jo at det vokser og blir innholdsrikt. En liten avsporing, og litt argumentation for å redde et døende forum, ved å bruke forum i stedet for facebook.

Tilbake til gamle 2CV'er og andre gamle ting. Etter to år uten å røre en mutter på bilen, har jeg nå brukt noen dager på å se over bilen. Konklusjonen er at bilen ikke har noe rust som må repareres. Rammen har ingen synlig rust utvendig, heller ikke i falser. Banket litt rundt om kring og den virker solid. Gulv er hele, kanaler er hele og generelt alt er helt. Men usj så bulket. Særlig innerskjermer bak ser ut som lasteplanet på en grushenger. Skjermer bak er originale, og bulkede, men skjermer foran er fra en 60-taller, med firkantige blinklykter med kant i rustfritt, type AZAM. Støtfanger foran er den originale, men den bak er fra en 60-taller, med AZAM bøyler. Det har vært skiftet nedre del av topedovegg en gang i tiden, og ikke så fint sveiset. Denne blir skiftet ved en opp-pussing. Foruten forskjermer, bakre støtfanger, motor, gir og setetrekk, virker alt å være originalt. Selv dørtrekk og trekk på instrumenthyllen virker å være det originale. Og kledningen på innsiden av C-stolpene. Denne ser veldig spesiell ut og jeg tviler på at denne finnes å få kjøpt ny?
Dette kompliserer jo også en fremtidig lakkjobb, da jeg ikke tror jeg klarer å få av denne kledningen uten å ødelegge den. Den sitter MEGET bra.

Har også prøvd å få start på kjerra, uten hell. Jeg koblet fra dynamoen for ikke å ødelegge den med et 12V batteri. 6V startmotorer tåler fint 12V en god stund så det gikk bare fint, og jeg brukte en 12v coil under forsøkene på å få start. Etter bytte av stifter, kondensator, tennpluggledninger og tennplugger fikk jeg et par poff og smell opp forgasseren med bruk av startgass, men ikke mer. Det er gnist, men sylindrene virker å være fuktige og pluggene blir våte av en luktfri væske(ikke bensin), så de slutter å gniste med en gang jeg setter de i motoren. Det er ikke noe poeng å bruke så mye tid på det, da bilen uansett ikke har noen form for bremser og bilen må plukkes helt ned ved en istand setting.
Men litt spennende var det da ;) Alle lys virket!  ;D (Prøvd bare noen sekunder, pga.12V batteri)

Gikk også gjennom ting som fulgte med, bla en instruksjonsbok på Svensk. Den er trykket i 1955, og er i ganske god stand, om enn med en viss odør ::)
Fordi den er fra 55, mens min bil er fra 58, vises ikke frontrutens defroster stykke på tegningen av instrumentpanelet. Men man ser av tegningen at 2CV AZ har en separat blinklysbryter og en liten bryter for parklys, slik som min bil har. Mens AZL har blinklysbryter på(?) lysbryteren og den har ikke(?) parklysbryter.
Dette styrker min antagelse at det er en AZ jeg har, og ikke AZL.
32 sider med høy underholdningsverdi.

(https://i.postimg.cc/Fz5694sV/IMG-20200127-211909895.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/Z5X3CKp3/IMG-20200127-212510527.jpg) (https://postimages.org/)

Fulgte også med en delemanual/litt teknisk som er trykket i 1958, samme året som bilen er fra!
Og en blå delemanual som dekker 2CV fra -49 til -68.
Og jammen fant jeg et Attraction fra -74 også.

(https://i.postimg.cc/PJyQBsLx/IMG-20200127-214307991.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/DymG2bH5/IMG-20200127-214326601-2.jpg) (https://postimages.org/)

Jeg har SÅ lyst til å gå i gang med denne bilen!! Det klør i fingrene....
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: PerItirsdag 28 jan 2020 @ 17:32:20
Sitat fra: EirikJ på mandag 27 jan 2020 @ 22:48:24

Jeg har SÅ lyst til å gå i gang med denne bilen!! Det klør i fingrene....


Kjør på! Både i virkeligheten og legg ut oppdateringer på forum!  :D
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJtorsdag 30 jan 2020 @ 01:29:14
Skulle gjerne kjørt på  ;)
Men siden jeg ikke bor der bilen står, får det vente til boforhold sier ja.
However....! Jeg er for tiden nordpå og etter å ha plukket litt på bilen å forsøkt og starte den, klarte jeg ikke la være å plukke litt mer på den. Jeg vet nå at en AZAM sannsynligvis har vært donorbil for endel deler, bla.skjermer foran, støtfanger bak og trolig også motor?, da den er merket AZM. Med på lasset fikk jeg også to forseter som jeg tror tilhører enten AMI6 eller AZAM. De er grålakkerte og har ryggjustering. Girkassen er en 2CV kasse av den nye typen med girspaken i lokket. Den har trommelbrems og ikke huller for bremsekalipere. Kanskje den også fra samme donor. De originale pedalene er skiftet til fordel for hengende pedaler. Drivakslinger og hjulnav er byttet til den moderne typen. Så en konvertering til 602 er jo halvveis gjort allerede tidlig på 70-tallet. (Da bilen sist var på veien)
Dette passer meg perfekt, da en 602'er kommer til å bli maskinisten i fremtiden. Jeg har mange stående på hylla ;)

Så i dag klødde det så mye at jeg rev ut motoren som stod i. Unnskyldte tidsforbruket med at det jo ville være praktisk at bilen kan flyttes for egen maskin! Noe det jo er?

(https://i.postimg.cc/tJxq6zFN/IMG-20200129-184334860.jpg) (https://postimages.org/)

Nå hadde jeg ikke tenkt å reparere denne motoren, da jeg har en annen 18hk på hylle, klar til bruk. Har vel lagret den i 15 år. Det stemmer som det sises, "alt får man bruk for en vakker dag"!
Nå har jo ikke motoren fra hylla vært i bruk på 15 år, men jeg hadde av toppene og slipte ventiler den gangen, og fikk start på den. Kjørte rundt med denne motoren i noen uker etterpå før jeg parkerte bilen den stod i for godt.
Demontert motor til venstre, motor fra hylla til høyre.

(https://i.postimg.cc/m27MfYK9/IMG-20200129-184755756.jpg) (https://postimages.org/)

Det som skulle bli et kjapt motorbytte tok jo en litt uventet vending. Som vanlig  ::)
Det viste seg at koblingen på motoren jeg tok ut, og motoren jeg skulle sette inn, ikke var like. Forskjellen lå i trykkplaten og den var tilpasset utløserlageret. Dessverre hadde ikke jeg utløserlageret til motoren som skulle inn. Så jeg demonterte koblingen fra motoren jeg tok ut og tenkte bruke den. Nå viste det seg at den koblingen var et hjemmesnekret makkverk der noen en gang har byttet clutchplaten, og tydeligvis fått feil clutchplate fra en nyere bil. Den var kuttet opp, slipt og modifisert og sveiset sammen igjen for å få den til å passe. Løsningsorientert utført, men ikke slik jeg liker å gjøre ting, jeg ville ikke sette den inn igjen. Da bruker jeg bare clutcplaten fra hyllemotoren! Neida, den var revnet rundt hele navet! 18 hk ble visst for mye for den platen der.

(https://i.postimg.cc/bvp9FCJd/IMG-20200129-202249561.jpg) (https://postimages.org/)
(Jeg KJØRTE med denne!)

Så begge koblings-settene var boss. Hentet et sett fra en av 12hk motorene jeg har stående, men oppdaget at den koblingen har helt andre splines, og ikke kunne brukes på den nyere girkassen som står i bilen. Jadda, hva gjør man da? Kom plutselig på at jeg hadde fått en Trafficlutch av Sambalbij her på forumet!! Jeg rotet i hyllene og fant den. Ikke visste han om den var komplett, og ikke hadde jeg tatt i en slik før, så det var jo ganske gøy å studere delene i Trafficlutchen, og fra alle motorene og girkassene. Fant ut at den var komplett utifra hvordan jeg tror den teknisk er oppbygd og bør fungere. Den passet også på både 18 hk motoren OG den nyere girkassen! Jeg rengjorde delene og monterte de på henholdsvis gir og motor og løftet motoren i bilen. Passet som hånd i hanske! Så nå har jeg montert en Trafficlutch(forhåpentligvis komplett) i bilen, og håper motoren vil starte i morgen.

(https://i.postimg.cc/25knx1cZ/IMG-20200129-200925352.jpg) (https://postimages.org/)

(https://i.postimg.cc/htb9xLrn/IMG-20200129-202224444.jpg) (https://postimages.org/)

ANER ikke om dette vil fungere. Fortsettelse følger.
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Ottotorsdag 30 jan 2020 @ 07:42:56
Hei Eirik!
Veldig moro å lese om dette. Rammeskift på «den gule» var til stor inspirasjon.
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: EirikJmandag 03 feb 2020 @ 17:35:38
Takk for det Otto  :)  Det morsomste på forumer syns jeg, er tråder om andres prosjekter. Særlig med bilder.

Jeg får vel følge opp siste innlegget mitt. Dagen etterpå fikk jeg koblet opp motoren og prøvde å få start på motor nummer to.
Siden jeg selv hadde fikset denne motoren for 15 år siden, forventet jeg at den skulle starte rett opp. Ikke. Manglet gnist. I motsetning til den forrige motoren ble ikke pluggene tilgriset med olje i denne motoren, så pluggene var ikke problemet. Sjekket stifer og tenning, ingen gnist. Hentet en annen coil, fortsatt ingen gnist. Kjente jeg ble litt lei dette med 2CV'er og gnist. At et så enkelt system kan gi så mye problemer er fantastisk. Tenning går jo igjen over alt på nett. Originalcoiler, brune coiler, tørre coiler, Harley-coiler og vet ikke hva. Og et utall forskjellige erstatnings-systemer for stifter og kondensatorer ::). Siden alt så ut til å være i orden, og det ikke var gnist, måtte jeg jo begynne å misstenke komponenter. Prøvde en av coilene på Dolly'en min. Den startet ikke med den coilen. Prøvde bilens egen coil, og den startet. Byttet tilbake til den misstenkte igjen og bilen startet ikke. Altså var den coilen søppel. Rett i søpla med den. Så gjorde jeg samme med coil nummer to, med samme resultat. Ok, to dårlige brukte coiler, var sikkert derfor jeg ikke fikk start. Lette rundt i hyllene og fant en tredje coil. Denne fra en -68 modell. Prøvde denne coilen på Dolly, og den startet rett opp. Altså var den coilen ok. Satte den på -58'ern og prøvde. Ingen gnist, altså flere feil. Siden ALT annet var justert og godkjent, kunne det nesten bare være kondensatoren igjen. Slikt har jeg selvsagt på hylla så hentet en ny, brukt en. Mere skruing, og etter kondensatorbyttet var det gnist så det holdt! Stjernebra! Inn med pluggene igjen, en liten dram i forgasseren, og maskineriet våknet til liv med et brøl. Fyttigrisen så kul lyd det er av en 18HK uten eksosanlegg. Skikkelig snerr var det, lyden ville gjort enhver rallybil misunnelig  ;D
Etter dette startet motoren bare jeg rørte ved innslaget på starteren. Snakk om lettstartet maskineri. Fikk på den fremste potten, som på 18HK sitter under venstre sylinder. Tverrpotten var ødelagt og jeg har ikke flere slike. Lyden ble om mulig enda kulere med den fremste potten men uten den andre.
Den originale bensinpumpen funker som bare det, og det gjorde også tanken og tilførselen fra tanken til forgasseren. Jeg fylte litt på tanken nemlig. Men, fargen på bensinen som kom ut fremme ved pumpen, i kombinasjon med at jeg ikke kunne finne et bensinfilter(Første mangel i delelageret :o), førte til at jeg i stedet brukte en flaske med bensin, stripset til lyktestativet.

Ønsket om å få start, var drevet av ønsket om å finne ut om "traffic-clutchen"/sentrifugalclutchen fungerte. Som dere husker fra tidligere ble en slik, i ukjent tilstand og viten om kompletthet(er det et ord?) montert, fordi alle de andre clutchene jeg hadde, hadde feil og mangler eller var av feil type.
Sjelden har jeg følt slik ekte spenning og glede(I mekke-sammenheng;)) som da jeg satte meg inn for å se om clutchen fungerte! Startet opp ved å dra i knappen, motoren våknet til liv på sekundet med et hisssig brøl. Gir lagt i, og clutch sluppet forsiktig opp.....Ingen ting. Gasset på....fortsatt ingen ting. Bilen sto dønn i ro, som den har gjort siden -70 tallet.
Ga egentlig opp, og holdt på å pakke sammen da jeg ble stående og se på bilen og lure på om jeg skulle sette på forskjermer eller ikke, da jeg oppdaget koblings-kabelen. Selvsagt! Jeg hadde vært så opptatt av sentrifugal koblingen, at jeg hadde glemt at det var en kobling til i bildet, den vanlige! Kunne det være så enkelt...? Fant en 16 og en 19 nøkkel og hev meg til å slakke på kabelen. Der var det mye å slakke på og håpet steg. Justerte til pedalen føltes rett, og nytt startforsøk. Fryd og lykke, bilen beveget seg. Det var skikkelig gøy. Porten ble åpnet og ut i vinteren bar det, uten bremser men med med et stort glis i fjeset. Med pedalen i gulvet, et vanvittig brøl og spinnende hjul raste ekvipasjen over gårdsplassen. Snøføyka stod om kapp med støvet, og bikkja satt med store øyne og observerte galskapen, på en viss avstand. Ekte lykke vil jeg kalle det. Dette blir utvilsomt mitt neste prosjekt.
602 planene er lagt på hylla inntil videre. Forelsket meg litt i 425'ern, den høres så digg ut, og SER fantastisk ut.
Utvilsomt den vakreste 2CV motoren.

Nå kan det bli år til neste oppdatering, men i motsetning til innlegg på Facebook, er jo denne tråden lett å finne ved en senere anledning  ;)
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: eilertmandag 03 feb 2020 @ 23:27:56

Nydelig! Ser for meg både gliset og snøføyka!!  ;D
Tittel: Sv: 1958 AZ på låven
Skrevet av: Sambalbijonsdag 05 feb 2020 @ 10:36:19
Nå er jeg glad at denne clutchen funker og blir brukt igjen !

Det er godt å bevare deler , trenger du ikke den selv er det vel noen som du kan gjør glad med den.

kjekt å lese ;-)