Hovedmeny

Kufanger

Startet av The Stig, tirsdag 08 mai 2007 @ 19:11:56

« forrige - neste »

The Stig

Hører at kufangerne må godkjennes av biltilsynet, men hva med oss som har safari fanger på 2cvn.. :)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

EirikJ

Ja, og ikke nok med det, men har hørt at det også er satt en frist på å få godkjent "kufangerene". Etter fristens utløp er det "av med skjiten" som gjelder. Er usikker på om safarifangere regnes som "kufangere". Er vel mere fluefangere :D

Men en sjekk med biltilsynet er nok fornuftig hvis man vil beholde fangerene på.
Citroënnlig hilsen Eirik

The Stig

Stadig flere påbud og forbud, er det ikke refleksvester så er det kufangere. Fluefangerne får være min lille protest mot samfunnet  ;D
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

PerI

Hvis noen klager på safari-fangere til 2cv skal man jammen treffe på den rette (gale) kontrolløren...

Vil tro at man kan argumentere med at det er et originalt tilbehør fra 70-tallet, og at den henger så lavt at den ikke tar for hverken kuer eller folk :)

Kufangere som henger langt oppi grillen på andre biler er jo livsfarlige for fotgjengere...

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

Det er ikke bare kufangere det er snakk om. Også lysbøyler og allt ekstramontert utstyr i fronten. Det kan godt tenkes at noen vil sette spørsmålstegn til Safarifangere på en 2CV. Ingenting forbauser nå for tiden. Husk å få godkjent defakontakten... :P

http://www.naf.no/eway/default.aspx?pid=288&trg=Contents_4883&Content_4799=4883:0:&Contents_4883=4943:261492::0:4895:1:::0:0&WT.svl=read
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Pratet med en hos teknisk hos biltilsynet nå, og han trodde ikke det skulle være noe problem med Safari-fanger. Jeg beskrev den som en uoriginal støtfanger som går ca 10 cm opp over den originale.

Kufangere / lyktebøyler er det som de må ha godkjenning på. Så jeg har tro på at de viser såpass skjønn med Safari-fangere :D

-Per
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III