Raid Bekkestua-Vestland- sør-Trøndelag-Bekkestua

Startet av brochmann, lørdag 27 jun 2009 @ 23:49:45

« forrige - neste »

brochmann

#15
Hei Forum.
Ferden fortsatte. Jeg stoppet ikke lenger i Voss enn å fylle bensin. Full tank over fjellet  ;D.

Jeg satte kursen mot Gudvangen og etter kort tid var jeg der. (Søren så fort en 2cv går  ;)). Bilde 1.

Spot fôr inn og ut av tunneller. I et solgløtt sto det Flåm. Bilde 2. Dere får mer enn et gløtt av Flåm, dere får oversiktsbilde av Flåm. Bilde 3. Husk å sykle Rallarvegen. Start på Haugastøl. lei sykler der- Sykle så via Finse til Flåm. Bo på Fretheims hotell. Makaløst, selv om Hans Petter ikke lenger driver stdet.

Fra Flåm gikk turen videre til Aurland. Snart skulle jeg "besudle" Aurlandsdalen med min eksos. Hmmm  ???. Har du gått Aurlandsdalen? Ikke ? Gjør det. Start på Geitrygghytta og gå nedover til du møter fjorden. Betagende. Bilde 4.

Da skifter jeg innlegg.

mvh inge'n liten turlyst nei
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

#16
Hei Forum  ;D
Fra Aurland gikk turen oppover. Hele tiden oppover. Spot fikk full gass hele veien. Inge'n fant på å ville kjøre forbi, bortsett fra ved mine fotostopp da  ;D. Langt om lenge kom jeg til Østlandet igjen. Der var det is og snø. Se selv. Bilde 1.

Fra fylkesgrensen gikk det fortsatt noe oppover, men så, ... gikk det nedover med meg. Før det gikk noedover fikk jeg syn for Hallingskarven ut til høyre. Den kan la seg gå over, det har vi (familien, med ikke så store barn) gjort. Flott tur. Ja, jeg ble svett i luggen  ;). Bilde 2.

Jeg hadde en avtale i Ål for å se på en 2cv. Dette stoppet blir en egen tråd. Følg med, det er en 1966 AZU. Bilde 3.

Spot (og jeg mèd hadde en avtale på Stallgåden i Hamar, så vi fikk farta opp og kom oss over fjellene fra vest til øst. Her er vi mellom Gol og Leira/ Fagernes.

Det er ennå et stykke til Hamar. Følg med  ;D
mvh inge


1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum.
Kjøredagen heller, det blir ettermiddag, men Spot og jeg har mange kilometer foran oss, ennå. Nedoverturen til Leira var grei. Noen skarpe svinger i "bånn" utløste heftig bruk av bremsen, men ellers, ... full pinne  :o. Bilde 1

Skyggene blir lengre. Det er fortsatt langt igjen, men Dokka har vi "vunnet". Ikkeno' lotteri men  ;). Bilde 2

Jeg nærmer meg "Mjøsa's hvite andefuggel", også kalt Gjøvik. Bilde 3. PÅ Gjøvik fylte jeg bensin igjen. 20 liter brukte jeg fra Voss til Gjøvik. Slå den!  ;D ;D

Stallgården på Hamar nærmet seg, og det gjorde en halvliters' tid også, med skum på toppen  ;). Bilde 4.

Da var det fullt igjen. Mer kommer.

mvh inge



1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum
Ny dag, nye veier  ;D.

Fra Hamar gikk ferden nordover langs E-6. Jeg er på Mjøsbrua og er straks i Oppland fylke igjen. Bilde 1.

Med pedalen i bånn går det greitt nordover, jeg får et gløtt av en "småhusbebyggelse hvor veien krysser elveutløpet.  (Leser du dette Otto?) Alt gikk i 100, jeg hadde ikke hjerte til å stoppe. Jeg skulle langt. Heng på , så ser du  ;).

I Otta var det 60-skilt. Da ble det et bilde. Bilde 3.

Ikke lang tid etter var Spot på Dombås. Du og du hvor det går unna. Bilde 4.

Vi har langt igjen, men er ved godt mot.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei Forum.

Vi nærmer oss dagens mål. Men først må vi gjøre noen nødvendige valg. Hjerkinn ble valgt, bilde 1.

Derfra kan en velge Folldal om en skal østover. Det skulle vi. Jeg begynte å bli sulten, "biff" tenkte jeg da jeg så bildet av Moskus; bilde 2.

Vi er som snarest innom Hedmark fylke på vei til Alvdal. Bilde 3.

Fra Alvdal og nordover kjente Spot kun digitalt gasspådrag (0-1). Trailere i 90 er pingler. Endelig ... Bilde 4.

Fata Morgana eller Røros om du vil åpenbarte seg kort tid etter. Rom for natten, gode venner, mye, god vin og godt spise etc ...

mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Alx

Sitat fra: brochmann på torsdag 09 jul 2009 @ 22:29:33
Jeg hadde en avtale i Ål for å se på en 2cv. Dette stoppet blir en egen tråd. Følg med, det er en 1966 AZU. Bilde 3.



Høres (og ser) ut som en spennende tråd! Men si meg, er det en Talbot Horizon som lusker i bakgrunnen der...? Bygget ved fabrikken i Poissy.
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

André

SitatMen si meg, er det en Talbot Horizon som lusker i bakgrunnen der...?

Den hvite Golfen?
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Forum  ;D

Røros er flott. Besøk den. Gå en tur der. Bilde 1 er fra toppen av Kjerkgata (apokopen har slått til i Trøndelag). Bilde 1.

Vel, verden står ikke stille, Detter er en "road movie", så vi ruller videre, til Drevsjø. Bilde 2.

Med gassen i bånn (og det er jo "nedoverbakke", bare heng opp et kart du. Fra nord til syd er nedover, på ALLE kart), så går det unna. Kort tid etter skimter jeg Trysil. Bilde 3.

Det er langt fra Røros og hjem. Mat!!! Elverum kommer i mot meg i 95km/t. Bilde 4.
Vu nærmer oss "heimen", den gamle  ;)

mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

#23
Hei Forum
Hvor var vi? Jo, sulten  ;D. Elgstua på Elverum. Bilde 1 Smørbrød og vann til meg. Spot fikk intet  ???

Fra Elverum og hjem gikk det fortsatt i 100, så ikke lenge etter var vi hjemme, både Spot og jeg etter totusenetthundreogtjueen kilometer. Bilde 2.

Da sier Spot og jeg "Takk for følget."
Måtte denne turen være til inspirasjon for andre til å kjøre landet rundt for å besøke venner man aldri har møtt  ;D ;) ;D.

Takk for nå,
inge'n skam å snu  :P

ps. Spot og jeg tenker på vårt biologiske mangfold, her representert på forskjermen av Spot. Bilde 3. ds.
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

#24
Godt jobba! Inge'n kan skrive som du!?
Spot er vel god og varm for en svipptur til Tsjekkia nå.

Sitatkjøre landet rundt for å besøke venner man aldri har møtt
Hva er det slags verden vi lever i.... ;D ;D



Men en ting her..... Hva er det naturlige å diskutere om dette bildet:



Den hvite Talbot Golf ???
Inge lager visst egen tråd om det, og jeg håper tråden blir om noe annet... ::)
Citroënnlig hilsen Eirik

Alx

Sitat fra: André på torsdag 09 jul 2009 @ 23:35:08
SitatMen si meg, er det en Talbot Horizon som lusker i bakgrunnen der...?

Den hvite Golfen?

Sitat fra: EirikJ på fredag 10 jul 2009 @ 00:39:09
Men en ting her..... Hva er det naturlige å diskutere om dette bildet:

Den hvite Talbot Golf ???
Inge lager visst egen tråd om det, og jeg håper tråden blir om noe annet... ::)

Enig der. Det er viktigere saker å snakke om på det bildet....

Men er ikke dette Talbot baklykter da...? ;)
Talbot:

golf 1

Klikkbar golf:


...men jeg ser absolutt likheten. Ikke rart Talbot gikk inn når de kopierte slike drittbiler!

(Du verden hvor vanskelig det er å finne gode bilder av bakparten på biler!)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Poirot

#26
Sitat fra: Alx på fredag 10 jul 2009 @ 09:24:08


...men jeg ser absolutt likheten. Ikke rart Talbot gikk inn når de kopierte slike drittbiler!

(Du verden hvor vanskelig det er å finne gode bilder av bakparten på biler!)

Nå er vel Golf en av verdens desidert mest produserte biler gjennom tidene, så at Talbot kopierte (eller FORSØKTE å kopiere...) akkurat Golf, er vel ikke så rart...
Men at det er vanskelig å finne gode bilder av bakparter, skyldes vel at det ikke lenger designes og produseres biler som virkelig er vakre - bakfra.
Kanskje vi skulle starte en tråd med tittelen "Vakre bakparter"...? :P  Da foreslår jeg GS og Ami 6 Berline sånn umiddelbart!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

GS Break var/er spesiell med knekk på bakvinduet. (Jeg hadde en sånn, blå 1975)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: Otto på fredag 10 jul 2009 @ 12:44:27
GS Break var/er spesiell med knekk på bakvinduet. (Jeg hadde en sånn, blå 1975)

Jeg tenkte nå på den opprinnelige GS-personbilen. Den er noe av det vakreste designmessig jeg kan tenke meg.
Blant personbiler, altså! ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil