Strøm til usblader/lighterplugg

Startet av nils-fredrik, lørdag 10 apr 2021 @ 22:36:13

« forrige - neste »

nils-fredrik

Noen som har god erfaring m å hente + fra chokelyset eller annen ledning inne i kupeen? Uten trøbbel m sikring eller for mye strøm gjennom tenninglås eller annet? Blir kanskje vel 1A 12V når det dras vel 2 A 5V usb?

Ev. er det et kjekt sted å legge ny ledning inn i motorrommet uten å skru fra hverandre dashboard eller hyller?

Doffen er født Special og har ikke kupebelysning  ;D
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

Jeg «fant» løs ledning med strøm under dashbordet. Koplet på sikring og USB med blått ;D lys (Biltema).
Går sikkert å låne strøm fra choken.
Min er også Special og det lå klar ledning til kupelys over førerdøra. Løs ende i pølsa i motorrommet, men fant ikke tilkopling til strøm som skulle være der. Lånte strøm fra sikringsboksen.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

nils-fredrik

Skal se om jeg finner en slik ledning i motorrommet og/eller i kupeen som er ledig.  :)

Doffen står varmt på skolens verksted for lakking over panserfestet... (mer rust enn jeg håpet, får se om det jeg gjør nå holder en stund) så lett å holde på selv om det er friskt ute og i garasjen hjemme
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

Rundt panserfeste/ventilajonsklaff/frontrute var ett av få steder det var rustfritt på min. Merkelig når alt på undersiden var helt opprustet. Men nå er all rust skåret ut og nytt metall sveiset inn. Puh... litt av en jobb.  ::)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Det går fint å få inn en ledning eller to i gjennomføringen sammen med wire for varmeapparat, og ganske greit å legge ledningen i kanten av mattene ned til der du vil feste kontakten. Husk sikring hvis du tar strøm direkte fra batteriet.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

nils-fredrik

  :) kan være enklere enn å legge fra pluggen over døra ....
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

nils-fredrik

Endte opp m plusskabel (med egen  sikring og koblet til batteriskoen) inn sammen med chokestrømpen. Minus koblet til en skrue på "air-condition"-anlegget ved siden av. Kontakten (usb-lader m voltmeter og av/på bryter) under hanskehyllen rett v den lille armen for fotvarme. Festet m to små selvborende skruer i en liten "kanal". Noen strips her og der og så var alt på plass.

Ser ganske  bra ut og er ikke i veien men lett tilgjengelig.  ;D
1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

André

Skriv gjerne inn info om hvilken type el uttak du monterte  ;)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

nils-fredrik

1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)