Hovedmeny

Lagring av 2cv i garasje

Startet av skrue, søndag 08 mar 2015 @ 17:06:34

« forrige - neste »

skrue

Hei. Noen som har litt tanker, erfaring og eventuelt kjennskap til hvordan lagre 2cv'n på best mulig måte? Har en dobbel garasje som ikke er isolert hvor bilene står. Har nå et vindu åpent for å få inn luft i garasjen, samt vindu på 2cv er åpent... Men hvordan gjør dere dette med tanke på lagring... Tips? Og hvordan vil det påvirke å kjøre min bruksbil inn i garasjen etter daglig bruk, våt og full i snø? Best BMW må stå ute mens 2cv får hele garasjen? :)
Bildet viser min flotte Charleston 86 mod i garasja i dag etter vask og stell etter nesten 60 mil på veien i går :D
Odd Henrik Iversen
2CV Charleston -86 KF17206 *Charlize*

odd.iversen@outlook.com
Tlf. 48294950

Canuto

Den var vakker, du!

Prinsippet er vel som du beskriver. La det være luftig. Også inn i 2CV'en, men den er rimelig luftig som den er. Det bør helst ikke være for lett for mus å komme inn. Dersom du skel lagre lenge.
Lang lagring gjøres vel best om ramma står på bukker også, slik at fjører og hjul blir avlastet.
Hvis det er mye luft, vil den støve ned - helst ikke av veistøv og sand da. Isåfall putt på en tøy-presenning. Ikke plast, nylon el.l., det blir det bare klamt av.
Den maksimale metoden er vel cocoon ballong, men det er ofte litt overkill...  O0

2CV6, 2CV4, AK400, AZU250, DSuper, HY72, Acadiane, Ami8, Kegresse, Mehari, 7, Rover75, LandroverDefender

Sambalbij

Hei gratulerer med nye 2CVen din. En venn av meg kjoper i dag også en 2CV så da blir det mer 2Cv her i omrade Alesund. Kjenner nå 6 stuk. Vil du parkere bilen din tort om vinter kan du leie plass for 500 i månad hos Berstedbua i Aalesund hvor jeg også har mn verksted. Vi leie den bygning med flere som holder med veteranbiler og vi har en par plasser ledig. Der er det frostfri og tort.
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.