Hovedmeny

2cv sahara

Startet av sahara, onsdag 25 aug 2010 @ 21:14:02

« forrige - neste »

sahara

Hallo, jeg har vært innom her litt nå å sett at det er mange som lurer på de norske saharaene.
Jeg ville bare fortelle at det er jeg som sitter på den ene som gikk i hemne i televerket, og som nå er i telemark. Det er nå snart gjort klart for en totalrestaurening og da håper jeg at vi kan treffes i framtidige treff..

eilert

#1
Jøss, så flott å høre! Dette var gøy, og jeg gleder meg veldig til den dagen vi kan treffes! Har du noe mer å fortelle om denne (eller begge) bilen(e)?
Er det for mye å be om, eller kan vi få se et bilde eller to?? Om så kommer jeg gjerne å tar bildene selv en dag  ;D

Ser frem til å høre mer, både om bilen og om restaureringen!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Alx

Så utrolig gøy!!

Vi gleder oss til å høre mer. Og ikke minst til å se den en gang i fremtiden!

;D
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

GeirW

Hey, dette er strålende nytt!  ;D

Thomas

Morro, bilder..hele veien..
Velkommen til "vår verden"

mvh
Thomas og Linus
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

EirikJ

Flott at du har funnet veien hit! Håper virkelig du kommer innom forum i fremtiden også, og er forum snille og greie får vi kanskje et bilde eller to av Sahara'n også....!? Uansett, lykke til med bilen!
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

#6
Så flott å høre at du er klar over hvilken sjeldenhet du har i garasjen og at du er villig til å gå løs på restaureringen. Uten at jeg kjenner tilstanden vil jeg jo tro at en bil som har vært brukt som "fjellgeit" av Televerket sannsynligvis trenger litt stell og pleie.

Jeg gleder meg til å se deg på turer og treff i en Sahara.
Hvis du kunne tenke deg omtale i medlemsbladet Citrophile er det bare å gi et hint, så ordner vi spalteplass, tekstforfatter og/eller fotograf:) Dette er som du allerede har skjønt virkelig spennende stoff for 2cv-hoder.

Jeg har lest at det kun finnes 27 kjente Saharaer (registrert?) i hele verden, dette vil jo i så fall bli den 28.

Men viktigst av alt ønsker jeg deg og bilen velkommen på forumet og "i gjengen".

Mvh
Morten P Ruud
formann
Norsk 2CV Klubb
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

sahara

Jo takk alle sammen, jeg merker jo at jeg ikke får MINDRE inspirasjon av å lese dette!

Litt info om den: Mod 1963  ramme nr 247 (kjøpt ny av televerket), kjøpt av min onkel i 1968.
Han kjørte den en del helt fram til 1986/87, da plukka han den helt ned og sandblåste ramma og lakkerte den.
Han døde i 1987, så ble den skrevet over på min onkel nr 2 og min pappa. Den har da stått i deler fra 1987 til 2010, da det blei tatt en avgjørelse om hvem som skulle ha den. Det blei jo min far og meg.

Har dessverre ingen bilder av den sånn som den står i dag, men det kan ordnes seinere. 

dingus

Jeg trur jeg skal skrive minst mulig, for jeg har drømt om 2CV Sahara helt siden første gang jeg hørte om den om ti-åring. Så uansett hva jeg skriver så kommer innlegget bare til å ose av misunnelse. :)

Nøyer meg derfor bare med å si: Gratulerer;D
1984 2CV Special - Ariel (2)
1986 Toyota HiLux - Luxefar
1994 Hymer Bobil - Bosse
2012 Toyota Auris - Traustisen

Otto

Jeg har et Attraction Special med artikler om 2 norske 2CV Sahara og går itifra at det er den med KZ registrering som er din. Hvis du ikke har dette bladet og ønsker en kopi så kan jeg ordne det.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Otto, vi "snakker" om VD bilen her!  :)
Og det er nok flere, som f.eks. meg, som gjerne skulle sett den artikkelen!!  ;D

Fantastiske bilder som har dukket opp i galleriet "Sahara" - virkelig kjempeflott!!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

PerI

Nydelige gamle bilder! Tenk så gøy at disse bilene har gått i Norge :) En kjenning av min far har i sin tid kjørt 2cv Sahara - i Sahara, eller mer riktig sagt i et ørkenlandskap i midtøsten et sted på 60-tallet. Ingenting tok seg frem så elegant i sanden som 2cv Sahara, så Citroëns ingeniører traff blink nok en gang med et slikt kjøretøy :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

sahara

he he morro å høre! :) ja den hadde vært artig å sett!

Otto

Jeg kan vel skanne fra bladet og sende pdf-er med epost (uten å komme i konflikt med loven?)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

sahara

#14
s