Hovedmeny

2CV klubben inn i LMK ??

Startet av jwh, torsdag 03 jan 2008 @ 01:03:00

« forrige - neste »

brochmann

Hei.
At jeg tidligere skrev at forsikringen i LMK ikke passer meg, betyr IKKE at jeg synes det er dumt å være medlem der. Det finnes ingen "plikt" til å forsikre kjøretøyet sitt der, det er så langt jeg forstår, en mulig "rett" knyttet til noen bestemte forutsetninger. Jeg ser helt klart argumentene for å være medlem i en kjøretøypolitisk organisasjon. Motargumentene er ikke så lette å oppdage.

Siden Norsk 2CV klubbs majoritet av kjøretøyer raskt nærmer seg 30 år synes "nyttefilosofien" å rykke tett på. Kostnadene ved medlemskap er beskrevet over i et tidligere innlegg og synes IKKE særlig store. Siden klubbens økonomi ikke lenger ligger for "døden" takket være fravær av bladet "Attraction" ( som jeg forøvrig savner litt), men synes å være ved bedre helse enn på lenge, mener jeg at spørsmålet godt både kan/ skal diskuteres og at årsmøtet kan går til avstemming over eventuelle forslag.
Inge Brochmann
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

jwh

#16
Siden jeg trolig ikke blir å se på årsmøtet får mine ytringer komme her.

LMK medlemskapet har kostet medlemsklubbene 5kr pr. medlem i året - i 24 år, og beløpet er nå hevet til 10kr som Pål B opplyser.  Dette er lommerusk, og de økonomiske følgene burde heller ikke styre denne saken.  Om klubben tar dette fra egne midler eller legger 10kr på medlemskontigenten, med en begrunnelse - opprører trolig få.  Kanskje får klubben t.o.m flere medlemmer som LMK medlem, da faktisk idag endel 2cv eiere er medlem i andre LMK-klubber.  Så de ekstra utgiftene kan langt på vei vise seg å gi tilsvarende inntekter.

Endel medlemmer er uenig i prioriteringene i N2CVK hvis f.eks LMK tilknytning bortprioriteres pga at klubbens midler er låst slik de er idag.  For meg som medlem av mellom 5 og 10 veterankjøretøyklubber handler dette lite om å ha en LMK besiktningsmann å henvende meg til, men mer om å støtte opp om de få i samfunnet som er opptatt av vår hobby, og som i tillegg har kanaler inn i det offentlige systemet for bl.a lobby-virksomhet. 

Da det idag nesten bare er miljøspm. på agendaen, er dette mer viktig enn noen gang.  Våre gamle kjøretøy kan knappast noengang blir miljøvinnere (hvis de ikke settes permanent på et museum da).  Det er ikke et fremtidsscenario som gleder en gammelbilentusiast, og alle som er på vår side i veteranbilhobbyen BØR applauderes og støttes.  Og sutre over en 10 krone blir da FEIL ....., da denne beskjedne sum vanskelig kan gjøre mere nytte for vår hobby andre steder.

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Alx

Litt nysgjerrig her, selv om man er en Østfoldmedlem...

Hva ble resultatet på årsmøtet? Ble det tatt noen beslutning om LMK-tilknytning?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

jwh

#18
Hadde vel regnet med at noen i styret skrev her om hva som skjedde i saken på årsmøtet. 

Hva jeg har fått referert er at det ble tatt beslutning om å arbeide videre med LMK-saken (les: formidle mer info til medlemmene) og så stemme over forslaget på neste årsmøtet, slik at hvis det går igjennom - så blir klubben LMK medlem i 2009.

Sikkert et greit kompromiss, da medlemskontigenten for 2008 er sendt ut - altså for seint å ta inn igjen 10er'n i år.

Til styret:   Er hva jeg har skrevet riktig ?

jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Det kommer jo et referat fra møtet også etter hvert, men i all hovedsak har du fått det referert slik jeg oppfattet det som ble sagt på møtet.

Alt i alt oppfattet jeg årsmøtet som overveiende positive til LMK, og da i særdeleshet den politiske påvirkningskraften foreningen har. Årsmøtet var også positivt innstilt til at spørsmålet skal få modnes/utredes/planlegges fram til neste generalforsamling.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Na bor jeg vel vokte meg vel for a komme med "offentlig kritikk" av styret i en klubb jeg ikke er medlem i, men jeg vil allikevel fa uttrykke en smule UNDRING over at styret (og "general"-forsamlinga) i Norsk 2CV-klubb ENNA ikke har greid a fatte en AVGJORELSE vedr. medlemskap i LMK.  Dette er tross alt et sporsmal baade menige medlemmer OG styremedlemmer i klubben har vart opptatt av i minst 4 ar!
Men la oss bare hape enda et ars "modningstid" vil fore til et godt vedtak! Godt bade for klubben, dens medlemmer - og for det norske bil-hobby-miljoet generelt!
Bedre med 2CV enn bare èn!

jwh

#21
Enig Vidar,
Var også derfor jeg skrev at 2009 er et greit kompromiss.  Et NEI fra årsmøtet ville vært værre, for da hadde saken blitt lagt på is i flere år.

Så selv om det går sakte, så er vi på vei.......

jw

Mvh, Jan Willy
1953 2CV