41. Nordiske Grensetreff 21.-24. mai 2010

Startet av Max Wiggo, søndag 27 des 2009 @ 22:56:54

« forrige - neste »

The Stig

Sitat fra: EirikJ på torsdag 25 mar 2010 @ 21:55:51
SitatHar startet bygging av anderumpe i kryssfiner, fant oppskrifta i et Attraction fra slutten av 80 tallet. Ser rimelig fornuftig ut i teorien..men om det blir brukbart til slutt gjennstår å se
Hva?! Det må vi ha BILDER av!    (I en egen tråd, selvsagt ;))

(så kan jeg poste bilder av mine høyttalerkasser i kryssfiner. vi er flere som leker med stikksag for tiden ;D)
Har ikke rørt stikksaga..var på en lokal verna bedrift å fikk  kappa platene m perfekt resultat  ;D Om en ukes tid burde det være noe å ta bilde av.. ;)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

PerI

Sitat fra: EirikJ på torsdag 25 mar 2010 @ 20:52:00
SitatHar bestilt fergebillett, men vet fortsatt ikke 100% om jeg kan være med, men nærmere 90% er jeg vel
Hva?! Betyr det at ferga begynner å bli full allerede?
Aner ikke, men det er jo betryggende å ha en billett i bakhånd. Det kan jo være pinseutfart i Sverige også, så jeg tenker det er best å ha en på forhånd.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

EirikJ

#32
Jeg missforstod deg. Jeg trodde du ikke var 100% sikker på om du kom med ferga, men det var om du kunne dra overhodet, du mente!  ::)

EDIT:

Forstår det slik at det er en liten samling biler som skal kjøre i lag fra Oslo til treffet, og at det er fergen som går fredagen 15.00 som er planlagt? Jeg lurer på om det er noen stemning for å prøve å nå 10-fergen i stedet?

Og når drar folket hjem?

Gordini, når regner du med å være ved Grisslehamn?
Citroënnlig hilsen Eirik

Morten

Jeg tror nok 10-fergen blir litt tidlig for mitt vedkommende.. Har bestilt overnatting i Karlstad, på Scandic hotel Karlstad City. Det er ca halvveis fra Oslo. http://kurl.no/zF2l

Avreise fra Oslo etter arbeidstid torsdag 20. mai (kl 17.30)

Hjemturen begynner med frokost på morgenferga på mandag. Regner ikke med at det blir noe problem å nå Oslo i løpet av mandagen.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

The Stig

Der var billettene bestillt, tar ferga fra Grisslehavn kl 20 på fredag. Satser på å starte fra Harstad på onsdag morgen,skal heller nyte utsikten i Grisslehavn en halv dag enn å stresse  nedover Sverige  ;) Anderumpa er så å si ferdig snekkra, så alt er i rute.. :) (skal prøve å få lagt ut noen bilder snart) Har fri hele uka etter treffet så da blir det noen dager i Stockholm, må bare benytte sjansen når en er i urbane strøk.. Gode tips om billig overnatting / parkering tas mot m takk  :)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Poirot

Vedr. ferga og billettbestilling;
Erfaringa fra de to forrige Ålands-pinse-treffa sier meg at det er liten risk i å sjanse på å få plass uten forhåndsbestilt billett.  Ihvertfall hvis du tar morra-ferga og stiller i kø LITT før avgang...
Det kommer jeg til å gjøre, er jo uansett aldri mulig å vite akkurat når en når fram til ei ferge! 50 mil gjennom vakker natur, det kan ta lengre tid enn en aner!  ::)
Bedre med 2CV enn bare èn!

Max Wiggo

Nytt telt innkjøpt i dag. Da er det bare noen småting igjen før pinsen, bl.a. 5 arbeidsdager...
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

EirikJ

#37
Hoho! Ja her er jeg også klar! Har skiftet motor i bilen og sydd nye gardiner til bak- og frontruten(sover i bilen). Jeg skal varme opp på DS,CX,SM-Landstreff på Kongsberg helgen før, så om under en uke pakker jeg masse øl og litt cognac i bilen og setter meg bak rattet. Meg, 2CV'en og veien....OOHHHH.......kan nesten ikke vente
Citroënnlig hilsen Eirik

André

Skiftet motor..?? Ble lydene i den gamle verre?

God tur !
mvh André....kjører 2CV i Bergen

The Stig

Sitat fra: EirikJ på lørdag 08 mai 2010 @ 22:33:52
Hoho! Ja her er jeg også klar! Har skiftet motor i bilen og sydd nye gardiner til bak- og frontruten(sover i bilen). Jeg skal varme opp på DS,CX,SM-Landstreff på Kongsberg helgen før, så om under en uke pakker jeg masse øl og litt cognac i bilen og setter meg bak rattet. Meg, 2CV'en og veien....OOHHHH.......kan nesten ikke vente
Som jeg skulle sagt det sjøl ;D
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Thomas

Hallo, Forum.
Fam Andersen har akkurat kommet hjem fra "telttrening" i Fjellbacka.
Fruen og jeg fikk testet våre teltkunnskaper og hva man trenger og ikke på en slik utfukt.
"Smykket" har fått kjørt seg litt i 45 mil, og foreløpig ser det ut til at det meste fungerer...
Så da er det bare å telle dager til avreise fra Oslo til Åland.
mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Morten

Ser at oppmøtested for felleskjøring ikke var nevnt noe sted. For å ikke være i feil ende av køen møtes vi på Esso Ryen kl 17.30.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

The Stig

Blir vel ikke noe felleskjøring for "oss" her oppe..vurderer istedet å ta den indre riksvegen gjennom Nord Sverige. Skikkelig villmarkstur gjennom ødemarka....med kufanger på bilen og samekniven strategisk plassert skulle jeg vel gli rett inn i miljøet.. ;)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Alx

Jeg faksa nettopp invitasjonen som stod i Citrophile til en fyr fra Leknes. Han er da tydeligvis ikke her inne, men hadde tenkt seg på 2cv-treff for første gang på mange år. Jeg har nummeret til jobben hans om du vil starte en slags felleskjøring fra nord... (Send meg en PM om du er interessert.)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

PerI

Sitat fra: pigland
Har bestilt fergebillett, men vet fortsatt ikke 100% om jeg kan være med, men nærmere 90% er jeg vel

Nærmer seg nok 100% nå, største usikkerhetsmomentet er vel om jeg kommer i Ami Super eller 2cv ;D

Jeg tar en omvei om Jönköping for å hente litt deler jeg trenger til vinterbilene, men satser på å ta ferga kl. 20 fra Grisslehamn. Har god tid hvis ingenting teknisk skulle skje :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III