41. Nordiske Grensetreff 21.-24. mai 2010

Startet av Max Wiggo, søndag 27 des 2009 @ 22:56:54

« forrige - neste »

EirikJ

Sitat fra: pigland på onsdag 12 mai 2010 @ 15:51:56
største usikkerhetsmomentet er vel om jeg kommer i Ami Super eller 2cv ;D
Det er et usikkerhetsmoment man kan leve med  :D
Citroënnlig hilsen Eirik

The Stig

Sitat fra: pigland på onsdag 12 mai 2010 @ 15:51:56
Sitat fra: pigland
Har bestilt fergebillett, men vet fortsatt ikke 100% om jeg kan være med, men nærmere 90% er jeg vel

Nærmer seg nok 100% nå, største usikkerhetsmomentet er vel om jeg kommer i Ami Super eller 2cv ;D

Jeg tar en omvei om Jönköping for å hente litt deler jeg trenger til vinterbilene, men satser på å ta ferga kl. 20 fra Grisslehamn. Har god tid hvis ingenting teknisk skulle skje :)
Ja det må kalles et luksus problem :D
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

PerI

Det blir nok ikke så vanskelig å velge likevel, Ami Superen lader fortsatt ikke som den skal til tross for annen dynamo som skulle virke, og et rele av moderne typen. Nytt rele er på vei fra Frankrike, men tviler på at jeg får mekket på den nok før avreise. Hadde tenkt å bytte/reparere drivaksel, den indre mansjetten er sprekt hele veien rundt, bytte dekk, m.m, og jeg må også rekke å levere sønnen hos mine foreldre før avreise. Så det blir knapt med mekketid. 

2cven er mer eller mindre klar, bare et oljebytte som må til, og kanskje noe fett på kingbolter. Og den går som den skal :)

Et lite skår i gleden for oss som skal ut på tur er været.. Nå er det jo lov å håpe på at yr.no tar feil på melding så langt frem i tid, men i Oslo melder de over 20 grader og sol, og på Åland regn og 6-7 grader  >:(
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Fam. Andersen har reisefeber, vær eller ikke vær, vi gleder oss.
Bare timer igjen til avreise :)
Mvh
Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Sitat fra: Thomas på tirsdag 18 mai 2010 @ 19:44:27
Fam. Andersen har reisefeber, vær eller ikke vær, vi gleder oss.
Bare timer igjen til avreise :)

God tur i forveien, værutsiktene ser mye bedre ut selv om det kan komme noen drypp :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

The Stig

Her er det pakket og klart, kjører i morgen tidlig og satser på Skelefteå som første overnatting. Bilen er blitt noen kilo tyngre siden forrige gang kursen ble satt sørover, det kan jo tyde på at fruen har fått viljen sin ift pakking ;) Men da klatringa opp på Bjørnefjell er unnagjort er jo resten bare nedoverbakke ;)
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

GeirW

Håper det er tillatt for oss her hjemme å være sånn smått misunnelig!  ;)
Ønsker de brave reisende og representanter for nasjonen riktig god tur!  :)

PerI

Har akkurat kommet hjem etter en 100% vellykket tur for min del. Det vil si jeg kom frem til Oslo litt før kl. 12 i dag, men har hentet min sønn også etter det. Takk til alle som var med, det hadde ikke blitt det samme uten dere!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Jeg parkerte bilen på gårdsplassen hjemme ca kl 19.15, etter 1313 km (iflg GPSen). Kameraet kom opp i 237 bilder, det blir spennende å sortere.

Jeg hørte rykter om at den norske kontingenten var på 15 eller 16 biler, og totalt var det 51 biler på treffet. Variasjonen var 2CV, AK (og en AZU??), Dyane og HY.

Flott treff! Takk til alle for en fin tur!
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

Morten

Sitat fra: Max Wiggo på mandag 24 mai 2010 @ 22:31:59
Variasjonen var 2CV, AK (og en AZU??), Dyane og HY.

+ 3 eller 4 Acadiane, én Ami 6 break og et par Belgiere (blant andre Pär Westin sin)

Flott tur ja, har 600 bilder selv som skal sorteres.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Alle kan jo ikke huske alt. ;)

Her er iallefall kortversjon av Nya Ålands reportasje fra treffet (m. flotte bilder): http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=53391
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

eilert

Takker alle som var med, og de finske arrangørene, for en fantastisk tur og veldig trivelig opphold på vakre Åland! Mye bilder og video blir trolig satt i system ved en passende anledning, men legger ut noen en del og prøver samtidig foto albumet her på forumet.

Jeg hadde også en vellykket omvei via Nettodelar (som også er en del av adbildelar.se) like nord for Stockholm. Der var servicen på topp og mye deler på lager, noen ble også med i bilen på hjemveien. Så totalt ble det nesten 1600km 2CV glede på en helg og ankomst hjemme i Oslo presis 20:00 i øsende regnvær. Foruten litt ustabilt vær kunne ikke pinsehelgen vært bedre i min verden!

Nok en gang takk for laget!

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Poirot

Virkelig et flott treff - og en flott tur! Masse vær, og strålende sol på lørdagen samt mesteparten av hjemreisa. Ålandspannkaka er godt og Ålands bensin er dyr og kronglete å betale siden de ikke godtar "utenlandske" kort...
Og da jeg kom hjem, hadde jeg tilbakelagt 1444 km, med et snittforbruk på ca 0,46!
Bedre med 2CV enn bare èn!

The Stig

Vel heime igjen i går kveld etter 3621km i 2cvn, Stockholm Harstad ble gjort unna på nøyaktig ett døgn ;) Ikke verst med 29hk under panseret, føltes som haren og skilpadda da de samme kjappe bilene kjørte forbi gang på gang men kom ikke fortere fram...Dette var mitt første pinsetreff men blir helt sikkert ikke det siste. Et kjempetrivelig treff som var verdt all kjøringa, må bare takke alle som var med å bidro til den fine stemninga! Men det aller beste er at fruen også har fått lyst på 2cv nå ;D
85 2cv Special, 72 Renault 4 , 74 Hanomag Henschel F20, 01 Berlingo, 05 Xsara Picasso hdi

Max Wiggo

Sitat fra: gordini på lørdag 29 mai 2010 @ 18:13:23
... Men det aller beste er at fruen også har fått lyst på 2cv nå ;D

Gratulerer!  :D
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules