Hovedmeny

www.2cviking.eu

Startet av Olav, torsdag 30 jun 2011 @ 17:54:53

« forrige - neste »

Olav

Hei Forum.

Jeg trengte noe småstæsj og kom over en webshop jeg ikke har sett før: www.2cviking.eu.

Jeg synes det virket som prisnivået lå litt under fransoze og siden det ikke hastet med å få stæsjet, tenkte jeg å legge inn en bestilling for å teste. Jeg mener også at fraktkostnadene også ligger godt under franzose. Litt dumt at de ikke har en god betalingsløsning klar annet enn Paypal.

Skal du handle med kredittkort, vil de at du skal sende kortinformasjonen i to mailer. Det er vel sånt man absolutt ikke gjør, så det var uaktuellt for meg. Du kan også ringe dem med kortinformasjonen, så jeg tenkte at det kan jeg jo alltids prøve det.

Nettstedet drives av det veldig hyggelige ekteparet Peter Fosselius & Lorraine Hildebert, han dansk og hun fransk men bosatt i Frankrike. Han snakker et lett forståelig dansk og hun snakker engelsk med vakker fransk aksent.

Peter har vært Citroenmekaniker i mange år, 25 av disse i Australia De har også 2cv verksted i tilknytning til nettbutikken hvor de overhaler deler selv og selger dem i nettbutikken til fordelaktige priser. Han har åpenbart svært god kunnskap som han gjerne deler. Jeg fikk mange gode tips i min timeslange samtale med ham og kona.

Han har ikke hatt mange kunder fra Norge, men selger mye til Danmark, Sverige og Finnland. Jeg forhørte meg også om leveringstider og de mener de kan levere vel så fort som franzose.

Alt i alt en hyggelig opplevelse på tross av litt usikkerhet rundt betaling.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Poirot

Har ingen som helst erfaring med dette FIRMAET, men innehaverne kan jeg anbefale!
Og Peter KAN 2CV!  Spesielt dere som tenker paa aa "bygge opp" en 2CV for turer litt utafor vanlig alfarvei, vil jeg anbefale en prat med Peter.  Han har bl.a. god erfaring fra diverse "Raid Australia" samt orken-raids.
Kona hans er foroevrig et utrolig sjarmerende eksemplar av arten "fransk kvinne".  :o  Skader jo ikke det heller... :angel:
Bedre med 2CV enn bare èn!