Hovedmeny

Rare utgaver

Startet av PerI, fredag 20 feb 2009 @ 14:51:48

« forrige - neste »

Poirot

Har spesielt sans for 2CV som KAMEL-transporter! ;D

Noe å prøve med "Kamelen", Inger? ???  :o
Bedre med 2CV enn bare èn!

wenche

Hei

Han vennen min går svanger med en ide. Noen som vet noe konkret om å benytte BMW-boxer på original gearkasse?
Legger ved hans Photoshop-skisser, med utgangspunkt i min bil.

Wenche
-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

Thomas

Hei, Wenche.
Gutta på Bøler støtter ideen fullt ut ;D ;D ;D
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

André

#33
2CV motoren er vel ikke så ulik de gamle BMW boxerene..fra krigens dager...jo...jeg har tenkt i de baner
mvh André....kjører 2CV i Bergen

jwh

#34
Ikke overraskende (jfr. min sign) liker jeg den nye fronten. Har det forholdet til BMW at jeg liker alt gammelt - dvs. alt før 3/5/6/7-serien, men intet nyere - bortsett fra Z8 !!. Jeg tror ellers BMW-boxeren er i breieste laget til å passe "rakt inn" i 2CV motorrommet.

Her har en fyr satt en 2CV motor i MCn:
http://www.youtube.com/watch?v=ukkqynu4LcM

Det motsatte er sikkert ingen umulig oppgave...

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

citro1cx

vær så snill, ikke BMW grill da :-[
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

wenche

Sitat fra: Roger H på lørdag 22 aug 2009 @ 10:13:48
vær så snill, ikke BMW grill da :-[

Er nok enig med deg der, ja.

Wenche
-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

GeirW

Kan ikke noe for det, synes photoshop BMW grillen er beintøff!  ;D
Ville ikke hatt den selv, men med en BMW motor gir det en type mening.  :)

Poirot

#38
Sitat fra: wenche på fredag 21 aug 2009 @ 21:07:38
Hei

Han vennen min går svanger med en ide. Noen som vet noe konkret om å benytte BMW-boxer på original gearkasse?


Wenche

Jeg studerte et riktig pent bevis på at det ER mulig å putte en BMW-motor (sågar en 1150ccm på 80 hk!) i en 2CV,  på verdenstreffet i Tsjekkia nå nettopp!  Han brukte imidlertid en GS-kasse (eller var det AMI Super?) som han hadde trukket veldig langt bakover for å få plass til BMW-kraftwerket under original-huven. Gearkassa tålte 80 hk, men drivakslene tålte dårlig de nye vinklene (ikke Chevroner! ;-))!  Bilen var EU-godkjent, men ikke godkjent ombygd!
Bedre med 2CV enn bare èn!

wenche

Hei Poirot
...og takk for sist!

Fra Tormod, Wenches venn:

Interessante bilder. Ble litt skeptisk til vinklingen på drivakslene du beskriver. Vet du om det finnes mindre/eldre BMW-motorer som bygger mindre i lengden?
En annen ting; tror du kjølingen funker slik som bildeeksempelet viser?

Hislen
Tormod og Wenche
-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

wenche

Sitat fra: Thomas på fredag 21 aug 2009 @ 21:26:01
Hei, Wenche.
Gutta på Bøler støtter ideen fullt ut ;D ;D ;D

Herlig bilde! Godt å høre at dere ble fornøyd med skjerfene.
Ellers; kan anbefale en 2cv-tur til Eidsfoss, hvor jeg strikker og koser meg.
Spør etter Bettumverkstedet (bildet)

Wenche
-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

PerI

Deler til overs? Sett igang og sveis! F.eks en motorsykkel ;D




Andre kreasjoner med 2cv-motor og/eller deler her:
http://citroneros.mioforo.com/45-vt267.html?start=660  :o
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

wenche

-87 2CV 6 Special
BMW 520i -97

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III