Endre camber og castorvinkel på senket 2cv; noen som kjenner til dette.

Startet av Atle Odd Hovden, fredag 03 jan 2020 @ 11:20:12

« forrige - neste »

Otto

Vestlandstur? Hovden? Er det....
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Olav

Sitat fra: Atle Odd Hovden på fredag 17 jan 2020 @ 13:41:28
Du nevnte at du hadde hatt Visa motor i 2cvn, altså  en 652ccm. Forskjellen på denne motoren og 602 motoren er såvidt jeg vet bare sylinderene og stemplene. Mitt spørsmål der derfor; har du 652 sylindere og stempler til salgs; jeg kan tenke meg slike til Barboten.

Visa 652 er en helt annen motor en standard 602. Den har Nikasil belagte sylindre av aluminium, tre veivlager , annen kamaksel, annet svinghjul, annen forgasser, andre topper og elektronisk tenning med sensorer på svinghjul. Det var en hel del tilpasning som måtte til for å få Visamotoren i min 2CV. Min Visamotor står i øyeblikket på lager og det er flere i køen for å overta den, men jeg kan sette deg på listen hvis du vil :-)

Man får nå sett med 652 (og større) sylinder- og stempelsett som kan settes rett på en 602 motor som sammen med større dyser i forgasseren, etter sigende skal gi gode resultater for de som ønsker mer krefter og det er flere i klubben som kjører fornøyde rundt med dette. Det kan være en idè for deg til Barboten.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Atle Odd Hovden

Hei Olav!

Takk for informasjon; ja man lærer så lenge man lever!

Jeg har forresten kjøpt meg Migatronic 161i sveiseapparat og Clarke punktsveiseapparat og har dessuten en kjekk bilvippe som man monterer på hjulboltene; da kan man vippe bilen 90 grader så den er grei å jobbe på under. Om noen vil leie noe av
dette ?

Atle