Hovedmeny

Kontaktfeil

Startet av Angie, mandag 15 jun 2015 @ 16:33:52

« forrige - neste »

Angie

Jeg ble plutselig stående uten tenning.  Det er sen ettermiddag og jeg står fast 10 mil hjemmefra.  Jeg hadde kjørt tre minutter, skrudde av og var fem minutter inne i en butikk.  Da jeg skulle starte opp igjen, var tenningen borte.  Er det noen som kan hjelpe?  Jeg vet ikke hvordan man tjuvkobler.  Bilen er en ordinær 2CV6 med nytt ledningsnett. 

Otto

#1
Startmotoren går ikke rundt, men det er strøm på bilen?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


Hvordan går/gikk det Angie?
Fikk du start, eller?
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Angie

Jeg hadde en mistanke om feil på startlås/rele og var innom en bensinstasjon og fikk tak i elektrorens som jeg sprayet inn i tenningslåsen. Etter 20 minutter var det ingen respons.  Telefon til NAF veitjeneste neste. Da jeg hadde svart på alle spørsmålene og hadde satt meg til for å vente, var det gått ti minutter. Så jeg gjorde nytt forsøk og da var det strøm igjen. Telefon til NAF for å kansellere hjelpa og deretter strake veien hjem.  :)

Det virker som om alt er i orden, men det er ikke noe rødt lys som indikerer at tenkningen er på. Fra sofakroken gjør jeg meg tanker om at det muligens er på tide å sørge for avløsing for den førti år gamle tenningslåsen?

citro1cx

Sitat fra: Angie på mandag 15 jun 2015 @ 20:46:01
Jeg hadde en mistanke om feil på startlås/rele..... Fra sofakroken gjør jeg meg tanker om at det muligens er på tide å sørge for avløsing for den førti år gamle tenningslåsen?
det høres ut som det er stor sltasje i kontaktplata bak på tenningslåsen. mer info om samme tema her: http://www.2cvforum.no/index.php?topic=3464.0
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6