Hovedmeny

2cv på YouTube.com

Startet av Max Wiggo, tirsdag 12 sep 2006 @ 01:07:16

« forrige - neste »

getor

#60
Brigitte Bardot paa hjul...

la 2CV fait son cinéma la bride sur le cou

henrysyrdahl sør

for en flott film !!!!
det er omtrent umulig å teller alle 2cv man ser her. jeg syns at 2cv var nesten like bred som alle de DS som følgte med.
finn flere.....please

getor

#62
"Pretty Dyana - A Gypsy recycling saga"
En tankevekker på mer enn en måte...

http://video.google.com/googleplayer.swf?docid=-2181669920911563723&hl

getor

#63
"Viva Angelina" av Alain Piton, 2004

OK - det tar veldig lang tid, men det kommer en 2CV efter hvert - og et glimt av Hendix også...  :D

Viva Angelina (France, 2004)

"A short movie shot with a Sony PD 170, & a DIY crane for one shot, a full week of shooting with a real team, friends & family as usually, a wonderful week we'll never forget. The movie has won several prices in festivals, and i'm proud of it ! i dedicace the prices to the team. (by now, i hate the music i put into the film, but it is as it is.)
Thank you to all the team, spending time for me,.. uh.., for YOU ! See it 'till the end, there is a surprise..."

citro1cx

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

PerI

#65
Hvordan i all verden finner man ut at det er 2cv i slike filmsnutter  :o  ;D

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

citro1cx

Sitat fra: PerI på onsdag 08 des 2010 @ 09:35:45
Hvordan i all verden finner man ut at det er 2cv i slike filmsnutter  :o  ;D

Hehe...godt spørsmål :) Jeg levde jo på starten av 80 tallet da det fantes bare en tv kanal. Selv om jeg heller ikke den gangen var direkte diana tilhenger, var det ikke til å unngå å få med seg, når NRK viste den samme snutten av den unge damen i blå genser om og om igjen. Jeg ble stadig mer oppmerksom som på at hun passerte en rød dyane og grønn 2cv i denne film snutten. Årene gikk og det hele gikk i glemmeboken, inntil dianas sønn tilfeldigvis dukket opp på tv-skjermen, gifteklar med sin prinsesse. Av alle ting viste de "diana-går-forbi-den-grønne-2cvn" snutten da jeg tilfeldigvis så på tv. Hm..tenkte jeg, kanskje den samme snutten ligger på youtube. Som den 2cv nerden jeg er, måtte jeg finne ut av det.  :P
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

getor

#67
Den som leter finner....

reportage 2CV sur FR2 le 26/09/2008

getor


Alx

Sitat fra: getor på onsdag 08 des 2010 @ 21:54:22
Den som leter finner....

reportage 2CV sur FR2 le 26/09/2008

Ahh. Det er jo hos Alsace 2cv Klubb. Det er fra museet deres. De har også en diger delesamling... Et fint sted å dra innom på vei til eller fra verdenstreffet neste år!
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

henrysyrdahl sør

#70
den gangen vi hadde treff på HOVE i arendal (2007) fikk vi besøk av en av de som driver dette museum for 2cv. pascal het han, og han koset seg voldsomt in norge. gikk helt til nord kapp.med sin 2cv som var bygget av flere deler og farge.
nett side er www.musee-2cv.com koslig fyr, håper jeg kan treff han hjemme ifm.verdenstreff i frankrige.
....og som sagt... mer you-tube stoff !

Alx

Pascal fikk trøbbel i Lofoten på vei opp til eller ned fra Nordkapp. Heldigvis fikk han lokal hjelp via APUA-help.
Veldig hyggelig fyr, og nesten den eneste som snakker engelsk på 2CV-museet. (Det er likevel fullt mulig å gjøre seg forstått der. Man kjenner jo igjen 2cv-gløden i hverandres øyne...)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

Poirot

Sitat fra: Alx på fredag 10 des 2010 @ 10:26:42
Pascal fikk trøbbel i Lofoten på vei opp til eller ned fra Nordkapp. Heldigvis fikk han lokal hjelp via APUA-help.
Veldig hyggelig fyr, og nesten den eneste som snakker engelsk på 2CV-museet. (Det er likevel fullt mulig å gjøre seg forstått der. Man kjenner jo igjen 2cv-gløden i hverandres øyne...)

Pascal snakker saerdeles godt og lettfattelig engelsk (til fransk aa vaere... ;-))!  Han ringte meg paa vei hjem fra Nordkapp.  Husker ikke akkurat HVA problemet var, men vi fikk naa loest det paa et vis, og han kom vel hjem ;-)  Hadde virkelig varet artig aa prate med han igjen - og besoekt museet "hans" -  i forbindelse med neste aars verdenstreff!!!
Bedre med 2CV enn bare èn!

brochmann

Hei Forum og "Miss Marple" ;D ;D ;D

"Poiråtten", ditt forslag er knallbra. Kan du avtale noe, så kommer sikkert mange "norvegiens". Jeg kjenner allerede at mitt behov for 2cv-museum er kraftig underdekket, rett og slett ubedekket - nærmest.

inge'n bedekker meg, jeg er trist og lei ....- jeg
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

EirikJ

Sitat fra: brochmann på lørdag 11 des 2010 @ 19:24:18
"Poiråtten", ditt forslag er knallbra.
;D.... Inge'n hyggelig tone?!


De mest nerdete 2CV-tilhengere vet at prototypene til 2CV'en slik vi kjenner den, het TPV. Det skulle bygges et antall biler til motorshowet i Paris i 1939, men da krigen brøt ut, ble det beordret at de 250 eksemplarene som hittil var bygget, skulle gjemmes unna for ikke å falle i hendene på fienden. I løpet av krigen ble det i skjul jobbet videre med utviklingen av 2CV'en, og den ble slik vi kjenner den da den ble lansert i 1948.

Det ble beordret at alle eksemplarene av TPV'en, "første utgaven av 2CV", skulle ødelegges.
EN bil, ombygget til pickup og brukt på Michelin-fabrikken, unnslapp. Trodde man i 20 år, helt til 1968.
Da ble en bil til funnet i en låve i nærheten av test-banen til Citroën, fra gammelt av.
Den ble restaurert av Citroen og brukt som media-objekt. I nesten 30 år til etter det, trodde man at disse to bilene var de eneste gjenlevende.

Men i -94 ble utrolig nok 3 biler til funnet! Også disse på en låve i Citroens gamle område. I over 50 år hadde disse stått urørt på denne låven. Citroen bestemte, heldig vis, å beholde bilene urørt i den stand de ble funnet. De kan vel sees i Citroen's Conservatoire.

Her er et videoklipp fra hentingen:  (beklager for gjetagelser, om filmen er linket til tidligere her)

I primi modelli di CITROËN 2 CV
Citroënnlig hilsen Eirik