Sørlandstreff 14.-16.august 2020

Startet av PerI, fredag 19 jun 2020 @ 12:12:43

« forrige - neste »

PerI

Velkommen til årets 2cv-treff på Sørlandet, 14.-16.august!
På grunn av koronavirus tør ikke vi i arrangementskomiteen helt å spikre lørdagens program enda. Men vi får til en kjøretur til ett eller flere spennende steder på Sørlandet.

Treffstedet Hellerslia i Birkenes kommune har rikelig med naturlige ressurser som vann, teltplass, hjemmelaget sanitæranlegg 2-WC og et sagbruk med overbygg som vi bruker om været krever det.

Vi oppdaterer med mer info etter hvert når vi vet mer. Lørdag ettermiddag og kveld hygger vi oss i Hellerslia med konkurranser, grilling og alt som hører med i godt lag.

Inntil videre er maks antall deltakere satt til 200 personer!

Pris: 300kr for overnatting i eget telt/bil/etc på treffstedet inklusive treffmerke og deltakelse på utflukt på lørdag
Mat og drikke kjøpes av den enkelte selv før treffet og/eller på lørdagen. Vi stiller med griller.

Ta kontakt med Toralf Kylland på telefon 901 10 481 hvis det er interessant å leie en hytte i nærheten. Pris for det kommer litt an på hvor mange som deler hytte.

Vegbeskrivelse:

Kjør til Birkeland. På RV 41 ca 1 km nord for sentrum tar du til venstre skiltet Mosfjell 9 / Birkeland industri nord. Veien går mellom to fabrikker. "Uldal vindu" på venstre side og "Skanflex" på høyre side. Kjør så over en smal bru over Tovdalselva og hold til høyre skiltet med "Mosfjell 9".
Følg veien til du kommer til skilt med "Tjønntveit 3" og ta opp til høyre mot Tjønntveit.
Følg denne veien til campingplassen, se etter 2cv-deler som viser vei. Det siste stykket er grusvei og merket som privat vei, dette er riktig vei. NB! Dårlig telefondekning i området, men som regel er det nok til å få sendt og mottat meldinger.

GPS-koordinater er 58.417503 og 8.171282. Hvis du kjører på GPS må du huske å kjøre via Birkeland sentrum, hvis ikke risikerer man å komme inn fra feil side, og veien stopper ca 1 km før man er fremme.

Hilsen
arrangementskomiteen v/Tora, Toralf, Henry, Per m.fl
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Olav

Planlegger å komme og gleder meg allerede  :)
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Belgau

Kjempemessig. Dette skal vi prøve å få Vestfold gjengen med på!
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

Olav

Sitat fra: Olav på fredag 19 jun 2020 @ 14:42:28
Planlegger å komme og gleder meg allerede  :)

Planen sprekker dessverre  :(
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

PerI

#4
For dere som allerede vet at dere kommer har nå mulighet til å være med i trekningen av en ekstra ting fra Henrys skattekiste.

Eneste som trengs er å melde ifra til Toralf eller Henry at dere kommer, og at dere også kommer

Henry: 901 97 228
Toralf: 901 10 481

Det er fortsatt lov å komme uanmeldt, men alltid greit å vite litt på forhånd i disse tider hvor mange som kommer.

Kjørerute lørdag blir Hellerslia - Birkeland - Håbbesland - Nygrenda - Reddal - Roresanden (sykkelsamling), og Dømmesmoen (hagebruksmuseum med lunsj) før vi kjører videre gjennom Grimstad sentrum (foreløpig ikke bekreftet at vi kan kjøre i gangfart gjennom gågata, men det er lagt inn forespørsel) før vi setter kursen ut på gamle E18 mellom Grimstad og Lillesand og deretter til Birkeland hvor man kan få handlet det nødvendige av mat før siste etappe opp igjen til Hellerslia.

Utgår denne gang av kjørerute: Søre Herefoss - RV 404 mot Grimstad, et stopp på Igland og kikke i garasjen.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

henrysyrdahl sør

#5
som Per skriver er det en trekning for alle som forhånds forteller oss at dere planner å kommer . det er ikke en bindene påmelding, men at vi har en liten peiling på hva vi kan vente av besøk. med antall plass for lørdag og mat  osv.

jeg håper at siden det har vært lite 2cv treff pga. corona , at de fleste har nå en mulighet til å treffe og kom sammen
her ønsker jeg å ser folk fra både Østfold og Vestfold og alle andre fold som fins . jeg glede meg .

trekningen er det flere som kan vinne , så .... si i fra om dere har planner om å kommer . vi sees........henry 90197228.
   
    NB NB NB forhånds påmelding er avsluttet. takk til de som sa ifra .

henrysyrdahl sør



....... jeg vet at skoler og jobb har started igjen i aug.  , men vår treff på Sørlandet er ikke såååååå langt bort at det er umulig å stikke innom, jeg har fine planer om besøk i Grimstad på lørdag, og kvelding på camp er alltid gøy.
  jeg vet nå at TTT treff til tusen er avlyst og at for de som skulle der er vi et godt mål til å treffe .derfor forventer jeg mange flere fra østlandet , flere fra østfold 2cv klubb er ønskelig også. det er trost alt en siste helg med 2cv treff. dette klare de fleste .
     ring meg 90197228 , eller text sms . vi sees

PerI

#7
Se posten lengre opp for oppdatert kjørerute på lørdagen.

Det er fortsatt mulighet for å leie rimelig hytte ca 1 km unna treffplassen, kontakt Toralf hvis det er ønskelig, tlf. 901 10 481

Hvis jeg oppfattet det riktig, så var det 500 for å låne hytta hvis man vasker selv etterpå.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

henrysyrdahl sør

#8
den hytte har en familie rom med 4 senge plass og en rom med 2 senge plass. og kanskje også plass på stue gulv/ sofa
not bad if you ask me !


OBS . kjøre ruter etter dommesmoen hagemuseum går til Fjære kirke for en pit stop for å ser inne denne gamle midalder kirke . verd å ser på nå vi først for lov til det ( vanligst stengt på sommer , men bryllup kl 13.30 , da fikk vi lov å kommer etterpå  før de låse igjen )   
henry

Belgau

Som førstereisgutt på sørlandstreffet kan jeg ikke annet enn å legge meg flat for et flott arrangement på et syykt strøkent sted. Så jeg satte sammen mine amatørvideoer til en liten trailer for presentasjon av Sørlandstreffet.

For dere som har videos og fotos av alt jeg ikke fikk med meg - det meste, som dere skjønner - kan jeg fylle inn og eller erstatte slik at vi ender opp med en snutt som yter treffet full rettferdighet. Vel og merke dersom dere deler materiale med meg.

https://youtu.be/jppOZnx-qn4
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

eilert


Så gøy å se traileren Terje!!

Jeg bytter gjerne litt videofiler etterhvert når jeg får satt meg ned å lastet inn det jeg tok, snakkes pr mail el.l.

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën