Hovedmeny

Hjelp til fargevalg

Startet av EirikJ, torsdag 23 feb 2012 @ 23:01:55

« forrige - neste »

EirikJ

På sikt skal jeg bytte tak. Fant ut jeg ville se hvilke farger på taket dere forumbrukere ville synes passer best til Den Gule!



Og så er det jo så lenge siden det har vært noen avstemming her på forum  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Poirot

Burgunder og kremgul passer VELDIG godt sammen.  Jfr. DEN fargekombinasjonen paa Dolly! :D
Ville forresten valgt bagasjelokk i samme farge som taket, uansett hvilken farge jeg valgte.
Og med burgunder tak OG bagasjelokk, DA ville bilen bli stilig da!!! 8)
Bedre med 2CV enn bare èn!

citro1cx

bilen er veldig fin som den er. Kobinasjonen er uvanlig hvertfall i Norge. Desuten er det jo Eirik sin bil, som er kjent fra diverse treff rundt omkring i Europa, og det vil ikke bli lett å venne seg til en annen farge  ;D
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

EirikJ

Hehe, takk for det Roger. Inntil videre blir den som den er ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#4
Sitat fra: Poirot på lørdag 25 feb 2012 @ 14:15:03
Burgunder og kremgul passer VELDIG godt sammen.  Jfr. DEN fargekombinasjonen paa Dolly! :D
Ville forresten valgt bagasjelokk i samme farge som taket, uansett hvilken farge jeg valgte.
Og med burgunder tak OG bagasjelokk, DA ville bilen bli stilig da!!! 8)

Da jeg i 2009 kvittet med med 4 stk 2CVer så valgte jeg å beholde den bilen jeg syntes hadde den peneste fargekombinasjonen - nemlig Burg/Kremgul (beige). Ikke den teknisk beste 2CVn jeg eide, men fargekombinasjonen avgjorde at jeg beholdt den. Fortsetter den rullerende 30-årsregelen så ser jeg ikke bort ifra at den kommer på veien i 2016.
Dolly-dekor på bakdørene er som bildet viser fjernet. Dekor var krakkelert (grunnet et lengre opphold i Spania iflg. selger). Prøvde å fjerne restene, men fikk ikke vekk alt limet slik at det er synlig at det har vært et merke på dørene. Finnes det et middel som tar 100% av limrestene uten å ta lakken (brukte aceton) ??

Eirik, din bil ville sikkert kledd burgunder tak, og kanskje skulle vi gjøre som Poirot foreslår - at du får min burgunder bakluke og jeg din...   :)   Burgunder tak OG felger tror jeg ville tatt seg bra ut, hvis man først skulle gå for eget design.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV