Hovedmeny

Prosjekt 008

Startet av Otto, tirsdag 06 mai 2008 @ 16:19:30

« forrige - neste »

Otto

#120
Jeg må jo demontere og pusse og lakkere delene. Om jeg skader plombene kan ikke det bety noe.

Hva man gidder og ikke er jo et spørsmål om hva som er moro å drive med. Jeg har faktisk moro av å ha besøk av Biltilsynet. Det gjør prosjektet mer seriøst. (kanskje får naboene mer respekt for arbeidet ;))

Men det ser jo ut til å gå like bra uten styret med søknad/plombering, osv. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

#121
Da er det stablet opp for vinteren. ;D

Spørsmål: Går det å demontere fjørboksene uten å jekke opp?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Ja, i og for seg, men den vil jo "ramle ned" når du løsner trekkøynene fra hjularmene, så det kan jo hende du vil legge noe under. litt avhengig av hvor godt det sitter og hvor mye vekt du har på ramma kan det hende at det er vanskelig å få ut pinnene som holder trekkøynene så lenge de er under belastning.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

#123
Ramma er helt knekt så den ligger helt nede i front. Men jeg kan løfte litt opp og legge under en planke. Skal tøtdemperene demonteres først? (tenker å feste hytta i garasjetaket for få litt mer plass)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Jeg tror du må ta av støtdemperne foran for å komme skikkelig til. Mulig det samme er greit bak også. Foran kan det være trangt å få ut pinnen uten å ta av den endeplata som sitter ytterst på akslingen/traversen.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

Får kjøpe en ny boks med CRC e.l. og starte rustløsning. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

...man får kjøpt 5 liters kanner ;)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

Jeg kjøpte 46 mm fastnøkkel på Biltema. Den virker litt for bred. Har dere slipt fastnøkkelen?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

stein

Hei Otto!

Lykke til med rustløseren på boks, men jeg tror nok det er lurt å ha noen skiver til vinkelsliperen. Jeg gjorde tapre forsøk på å løsne disse store skruene/mutterne. De var helt fastrustet. Jeg skar det løst med vinkelsliper. Kjøper du ramme/montasjesett hos Franzose følger alle skruer/bolter med nye. Dermed er det bare selve fjæringspotten, trekkstengene og gummidemperen som skal beholdes hele. Lykke til!!!

Stein
1983 Charleston,
1967 Volvo felt
2012 Suzuki Swift
2006 Suzuki XL7
2009 Toyota Hiace
2005 Toyota Yaris

brochmann

Hei Forum og Otto.
Jeg har slipt fastnøkkelen min.
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Otto

Hei, long time no see :'(
Har kommet ganske mye lengre denne sommeren. Ny galvanisert ramme med bl.a. nye støtdempere, fjørkasser med påsveiset ny front og nye deler. Nye bremse- og bensinledninger skal monteres og delvis nytt eksosanlegg. Nesten ferdig med sveising i fronten av hytta. Bakseteboksen må sveises en del og litt bak ved skjermene. Håper å bli ferdig med chassis og hytte i høst.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

Hei alle sammen! Bidrar med noen bilder for å hjelpe på litt liten aktivitet på forumet. Jeg har renovert setene. Grunnet og lakkert rammene med svart bengalakk. Ny kanvas i ryggene og plastpaneler i bunnen. Nye gummiringer. Nye skumplater til rygger og seter. Nye setetrekk i originalfarger. Jeg kommer med flere bilder når trekkene er montert.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

#132
Nice! Håper dagen snart kommer da du får kjøre deg en tur i prosjektet ditt ;)

God ide med forsterkningene på seterammene, men går det greit med setetrekket over forsterkningene i forkant?
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Blir ferdig med sveisingen til våren. Skal bytte lyktpanel og nederste del av skjermen ved panelet. Og så er det litt igjen å reparere under bakseteboksen. Der må det lages noen deler. Så setter jeg huset tilbake på ramma og prøvemonterer og starter motoren med nye sylindrer/stempler. Håper det funker. ;D Satser på lakkering til neste vinter.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

#134
Da er jeg klar til å starte med sveising og diverse annet. Bakpanelet og skjermspissene på begge sider skal byttes. Styrkulene skal demonteres, sjekkes og få nye mansjetter og splinter. Bakbremsene får nye sylindre, fjører, muttrer, fettkopp og div andre smådeler. Gummistopper og beltefester på innerskjermene bak. Jeg har også nye rustfrie komplette bremseledninger og ny bensinledning liggende. Stifter og kondensator skal skiftes.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil