Spesialverktøy til å skru av fjæringsarmer

Startet av Atle Odd Hovden, mandag 06 jan 2020 @ 15:33:16

« forrige - neste »

Atle Odd Hovden

Hei, nytt spørsmål

Spørsmålet er om noen i Oslo/omegn har spesialverktøyet (part nr 1833-T) som brukes for å skru av fjæringsarmene, og om jeg kan få lånt dette.

Mvh Atle Hovden

98408384

Otto

Hvis det er 46 mm tynn fastnøkkel så kjøpte jeg på Biltema og slipte ned med vinkelsliper. I tillegg til rørtang, også fra Biltema. Men det endte med at jeg kappet innfestingen med vinkelsliper. Måtte også kutte sylinderen og sveise på nye lokk + nye muterer, muffer, m.m.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

eilert


https://www.burton2cvparts.com/suspension-arm-locknut-tool

Det er vel denne det etter spørres, jeg kjenner ikke til om noen har denne liggende. Og selv har jeg klart meg fint uten når jeg har skiftet bærearm og travers.

-Erlend;
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

Belgau

Sitat fra: eilert på fredag 31 jan 2020 @ 14:33:56

https://www.burton2cvparts.com/suspension-arm-locknut-tool

Det er vel denne det etter spørres, jeg kjenner ikke til om noen har denne liggende. Og selv har jeg klart meg fint uten når jeg har skiftet bærearm og travers.

-Erlend;

Enig, blant alle 2CV spesialverktøy som jeg eventuelt ikke har savner jeg dette minst. Selv om mutteren er stor er det godt med fett slik at det ikke ruster noe der den er. Og fen skal jo ikke være satt til veldig hardt...
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

Otto

Litt spesielt verktøy må til, bl.a til å skru av vifta. Løsne navmutter, skru endeleddmutter, trommeravtrekker, m.m. Jeg har noe til låns hvis det er behov.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Atle Odd Hovden

Hei, takk for alle svar.

Joda, jeg har selv erfart at det bere er å slå lø med hammer og dor, så løsner det. Jeg hr imidlertid bestilt en ordentlig, tenkte at det er greit å dra til med rett moment, og det er ikke så lett med hammer og dor!

Atle