Hovedmeny

Vårpussen 2008

Startet av brochmann, tirsdag 08 apr 2008 @ 23:01:47

« forrige - neste »

brochmann

Hei  ;D ;D ;D
"Gliset" mitt er på plass. "Dolly"-dama er nyvasket med såpebørste på lokal Statoil (ikke vaskemaskin her i gården, nei). Jeg måtte gå "æresrunde" med vask. Etter medlemsmøtet på Årvoll i Oslo 2.april hvor hun var nyvasket da jeg møtte, ble hun nedgriset på veien hjem på grunn av nedbør og mye søle på veien. En runde med støvsugeren tok jeg også. Mye rart som drysser i en låve.

Deretter har dama fått "hudpleie" i form av betydelig håndspåleggelse og gnikking for å tette alle hull i "skinnet" hvori det gjerne dannes brune "roser". Jeg ser at frontruterammerusten blir en utfordring i løpet av få år. Likeledes i bakdøra og 3.vinduet venstre side. C'est la vie.

I tillegg ble det en omgang med fettpressa til det tøt ut av kongboltene. Ny olje og filter er også på plass. Venstre framdørlåsen er litt kranglete. Den tar jeg når det er deilig å ta med kaffen ut i hagen for å"pusle" litt med annet enn hagen. Det er mye smått leamikk inni der. Må har "varme" fingre, husker jeg. I kveld ble det alvorlig kaldt. DEt tok sin tid før jeg "tinte" i kveld.

Lykke til, du også.
IngeB
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.