Hovedmeny

Prosjekt 008 ferdig

Startet av Otto, torsdag 05 sep 2019 @ 20:32:40

« forrige - neste »

Otto

Endelig. ;D
Godkjent av Trafikkstasjonen. Null feil på EU-kontroll. (og ikke minst; gammel ramme krysset ut rammenr. og levert til gjenvinning)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Belgau

Det  er jo bare å gratulere!
Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

PerI

Gratulerer så mye, det har vært artig å følge prosessen!
Nyt høsten med 2cv!
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

nils-fredrik

1986 2CV6 Special Dolly-lakkert grønn og hvit, "Doffen" (april 2017, første 2CV)

Otto

Tusen takk for hyggelige hilsninger :) . Det har vært en lang reise, men jeg mistet aldri troen :).
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

EirikJ

#5
Gratulerer fra meg også!! Må føles bra, hva?

Nå kan du oppdatere signaturen på forumet. Er vel ikke lengre et prosjekt den bilen  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Otto

Tusen takk! Profilen er oppdatert ;D. Jakop 2. Jakop 1 var en Renault 4L.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Atle Odd Hovden

Hei Otto, så ikke denne før nå; har du GS motor i denne? Jeg har tenkt at det hadde vært spennende i Barbot

Atle

Otto

#8
Hei Atle! Nei, standard 602- motor. Hadde GS en gang, beste bilen jeg har hatt.

Mulig det går med minste GS-motoren. Jeg hadde nok med å reparere alt som hadde rustet eller var ødelagt.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Atle Odd Hovden

Hei Otto

Beklager, jeg leste feil; jeg oppfattet at det sto 007. James bonds  2cv hadde jo GS motor. Forresten; jeg har hatt både AMI super og GS. Enig i at det var fantastiske biler. Den mest sprø ideen jeg har hatt vedrørende Barboten, er å kjøre den med GS motor bak og ren bakhjuldrift.

Atle

Otto

Høres spennende ut, men hvor skal du kjøre med Barboten?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Atle Odd Hovden

Hei Otto

Jeg har snakket med biltilsynet på Risløkka, og de trodde at det ville gå greit å få den registrert. Så svaret er; på veien med vanlige skilter.
Når det gjelder å kjøre med GSmotor og bakhjulstrekk, antar jeg at det kan bli mer problematisk; da må jeg vel bygge på en årsmodell som er så gammel at det ikke kreves EUgodkjenning. Da er det vel nokså fritt fram?

Atle

Otto

Jeg måtte få rammesakiftet godkjent av Biltilsynet for å få den registrert. Og så EU-kontroll.Men alt i løpet av 3 timer. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Atle Odd Hovden

Jeg holder på med rammeskifte nå. Har vist på biltilsynet og de må besiktige og godkjenne etterpå. Bruker ny Burton ramme. Tenkte å kjøpe de to fremre traversene på ramma nye fra Burton i "løs vekt" eller lage dem selv, og sveise disse på mellom rammevangene bak for å få motorfeste og forsterkning for montering av motor/gir bak. Dette er til en 2cv Sahara. Det samme vil jeg gjøre med Barboten. Til Barboten har jeg en komplett bil med ramme og det hele.  Jeg må vise bilen før jeg begynner å kappe i den for å lage det nye karosseriet, og så må det godkjennes etterpå.






Otto

Oj, det er my jobb. Jeg har holdt på i årevis, men i sommer skal jeg bare bytte chokevaier og koble bensinmåleren. Og bare kjøre. ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil