2CV > Mekkekroken AKUTT!!

Girkasse låst(?)

(1/3) > >>

nils-fredrik:
Bremset på første gir ned en kort bakke og gikk langt over rød strek før jeg stoppet. Nå vil Doffen ikke ut av gir. Får ikke skjøvet girspaken helt fram til fri.  :'( Clutchen virker og kobler fri. Finner ikke noe om dette, kun om revers og synkring 3. gir. Men her er det erfaring og sikkert fagkunnskap å finne  :)

Skal få åpnet girkassa og se om vi kan se noe er låst/kilt når jeg er hjemme igjen. Imens står Doffen i en garasje noen hundre meter fra der det skjedde. Har fått gode råd for første inspeksjon av flere på tlf :-)

Siden det er giret som lager trøbbel er antagelig feilen der; løs gaffel? Synkring? Stangen fra girspaken?? Alt det er det håp om å kunne se når vi åpner.   :-[

Men hva annet kan ha skjedd m maks 20 sek overdrive på turtallet? Noen gode ideer? Helst som kan forklare symptomet  ???  :quiz:

Hvis det ikke viser seg at feil i girkassen er lett å se trengs råd og hjelp; hvordan finne ut hva som er feil?   ???  :quiz:

Hvor på Østlandet kan man ev få proff hjelp hvis det ikke er innlysende hva som er sykt og vi får fikset lokalt?     ???  :quiz:

Bilen brukes daglig i sommerhalvåret så dette er veldig trist  :-[  og upraktisk  :-\

Otto:
Jeg vet ikke det fører fram, men 2 tips:
Johan Mæhlum i Øyer, Citroen-entusiast som driver/drev eget Citroen-versted og var verksmester hos Holen på Lilleh. da det var nye 2CVer tilsalgs i salgslokalet. Mulig han har sluttet??
Bekkelund Mekaniske på Lillehammer. Har hjelpt meg flere ganger, nå sist med å overhale forgasser.

nils-fredrik:
Flott. Da har jeg noen å kontakte ev.  :D

Otto:
Men det er vel nødvendig å demontere girkassa ??? :-\

nils-fredrik:
Vi får se. Den kan åpnes der den står....

Navigering

[0] Oversikt

[#] Neste side

Skift til full visning