Stedet er avgjort!

Startet av Morten, tirsdag 10 feb 2015 @ 17:32:09

« forrige - neste »

Morten

Det 22. verdenstreff for 2cv-venner blir på samme sted som forrige gang, nemlig stranden i Ericeira i distriktet Mafra.

Datoen er 26.-31. Juli 2017, men hvis du kjøper billett på forhånd slipper du inn dagen før.

Billettsalget åpner snart.

Jeg tror dette kan bli ett av de beste verdenstreffene. Det blir neppe det største, men det gjør slett ingen ting.

Vi følger med på nyhetene sørfra og oppdaterer når vi fanger opp mer.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Poirot

Var ikke dette det stedet de prata om allerede i Spania for snart to aar siden...?
Blir jo fint med litt avstand til verdenstreffet, etter Polen som strengt tatt kan naas paa dagen! :P
Bedre med 2CV enn bare èn!

Morten

Jo, det var ett av stedene. Men de hadde to eller tre alternativer de vurderte helt fram til januar i år. Artig at de valgte dette, mon tro om det kommer mange som var der i '87
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Canutoen

Nei og nei, nå ble jeg litt trist.  :'( ::)
Jeg var der i -87. Noen tusen 2cver der da. Hetebølge. Hadde lufteluke og tak igjen fordi varmen måtte holdes ute...
Noen klarte å kome seg ned til stranda. Andre bare krøp inn i skyggen bak 2cven.
Fin plass. Skulle såååååå ønske jeg kunne bli med. Har dessuten store abstinenser av å ikke ha 2CV for tiden.
For meg hadde det vært tidenes mimring. Akk,ja, dere som drar får jo ha det ordentlig hyggelig iallefall. Tipper veiene er svært mye bedre nå (de lagde masse motorveier som vi ikke kjørte på).
Knud

PerI

Jeg var der også, som 11-åring og passasjer i en nysveiset Dolly (Ja nysveiset nybil, den hadde blitt påkjørt noen måneder tidligere - en annen historie). 2 voksne og 2 barn på tur med combicamp på slep. Mener vi overnattet i bilen på rasteplasser på vei opp og ned. Hadde byttet ut baksetet med en madrass som vi satt/sov på, det var visst lov den gangen, og min far la seg som regel rett på utsiden av bilen når han skulle sove. Enkle kår :)

Vi kom oss til stranda husker jeg. Og jeg husker ikke varmen som plagsom, men det var veldig støvete på campen så nesten enhver fysisk aktivitet medførte oppvirvling av sand og støv. Av biler jeg husker spesielt var en gassdrevet AK, burde vel strengt tatt være mulig å få til i dag også, gassprisen er for tiden rundt 5 kr/literen. En Mehari med 2-etasjers påbygg/sovealkove, 2cv med tre-støtfanger. Senket gul AZU med M35-understell (hydraulikk) - den finnes enda hos samme eier. Det var tider, og gode minner.

Dette ble uten at jeg visste det den gang mitt siste verdenstreff før jeg igjen tok opp tråden og reiste selv i 2007. Å være 20 år uten verdenstreff kan ikke anbefales...
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

eilert

#5
Informasjonen fra offisielt hold er som forventet ikke veldig oppdatert. Men ved en tilfeldighet kom jeg over at campingplassen som skal holde treffet nylig ( den 9. juni) har lagt ut et infoskriv med program;

http://www.ericeiracamping.com/wp-content/uploads/sites/184/2017/06/MEM%C3%93RIA-DESCRITIVA-22%C2%BA-ENCONTRO-Mundial-2CV-ERICEIRA-2017-002.pdf

Jeg har latt Google Translate oversette programmet og noe relevant info - så med forbehold om at dette er maskinoversatt så kan man faktisk finne noen fakta å glede seg til her:

PROGRAM
ALLE DAGER:
1 - 2CV MUSEUM - Gratis inngang med klemme, begrenset kapasitet - i Santa Park
Marta, Atlantic Hall, Ericeira.
2 - WORKSHOP 2CV - Priority Assistance ruter + lange - Square André Citroën.
3 - aktiviteter for barn - Barnehager - Rotunda of Windmill.
4 - (I) INFORMASJON, turisme, turer til Lisboa, Public Relations / kommunikasjon sosial - Windmill.
5 - 2CV CINEMA - hver kveld - Lounge.
6-1 s AID - Telt ved siden av tjenesten gate av byens shoppingområde.
7 - FAIR TRADE på mellom deltakere - 08h00-13h00 - Av Pierre Boulanger.
8 - FAIR forhandlere av deler og andre - 09h00-20h00 - Square Citroën Lusitania.
9 - FOOD BAR og - 8:00 til 2:00 - Square Citroen Lusitania.
10- MINI BUS - hyppige gratis shuttle EriceiraCamping - Ribeira d'Ilhas - EN 247

25 juli - tirsdag
08h00 og utover - North Gate - Inngang fra pre-registrerte deltakere. (Inntil dag 31/05/2017). Sjekk inn - Bilde i Portico. Mottak, levering pose med Programmet, nummerskiltet og program. Tilby en aperitiff Velkommen. Musikk og vaiende flagg landet.
Installasjon.
DAY OFF
20:00 - Sunset. Musikk DJ - Stage.
21h00 - DJ Music - Stage.

26 juli. onsdag
08h00 på - Oppføring av ikke pre-registrerte deltakere. Bilde på verandaen. mottak, nær North Gate - Fullføre registreringsskjemaet, betaling, tildeling av no. Bag levering med Programmet, styret og minnene. Tilby en god forrett Velkommen. Musikk og vaiende flagg av landet.
Installasjon.
10:00 - Offisiell åpningsseremoni - Parade :. Square André Citroën, Av Pierre Boulanger og Square Citroën Lusitania - Fanfare Volunteer Fire Department of Ericeira. Raketter og ballonger. Toast å tilby forrett.
14h00 - Concours d'Elegance 2CVs ÅR 50/60 - Av Pierre Boulanger.
15H00- Contest demontering / montering 2CV Mekanikk, første gruppe - Square Citroën Lusitania, med Stage.
20:00 - Sunset. Musikk DJ - Stage.
21h30m - Ole-Light Orchestra Army - Stage.
22.30 - Portugisisk Band musikk - Stage.
01h00 - DJ Music. Stage.

27 juli, torsdag
13:00 - Lunch. Dish av dagen - Cod.
14h00 - Concours d'Elegance 2CVs ÅR 70/80. Spesiell serie. 27 ÅR Siste 2CV på 27/07 (1990-2017) - Av Pierre Boulanger ..
15.00 - Demontering Contest / Mekanisk montering 2CV, andre gruppe - Square Citroën Lusitania, med Stage.
17.00 - Teknisk kontroll av PopCross bil - Citroën Lusitania Square, ved siden av Stage.
20:00 - Sunset. DJ musikk. Stage.
21.00 - Presentasjon av arrangørlandet den 23. Verdens 2CV 2019. Kroatia - Stage.
21:30 - Presentasjon Bruk av Sveits den 24. Verdens 2CV 2021 - Stage.
22h00 - Presentasjon Application Italia den 24. Verdens 2CV 2021 - Stage.
22.30 - Fado Night (immateriell kulturarv)
23:30 - Cover Band engelsk.
01:00 - DJ Music. stadium

28 juli, fredag
10:00 - Verden Velg 24 av arrangørlandet, to velgere per land - Lounge.
10:30 - Free Practice PopCross - Ribeira d'Ilhas spor.
12:00 - Opplæring timet PopCross - Ribeira d'Ilhas spor.
13:00 - Lunch. Dag parabolen - Sardinhada - Square Citroën Lusitania.
14h00 - Concours d'Elegance Derivater Modeller - Av Pierre Boulanger ..
15:00 - første kvalifiserende Manga PopCross - Ribeira d'Ilhas spor.
16:00 - Demontering Contest / Mekanisk montering 2CV, Semifinaler - Square
Citroën Lusitania, med Stage.
18.00 - RAID Ankomst 2CV RTH PORTUGAL 2017 - Square Citroën Lusitania, med Stage.
20.00 - Sunset. DJ musikk. Stage.
21.00 - Kunngjøring av arrangørlandet den 24. World Festival 2021. 2CV - Stage.
21.30 - Awards Ceremony - Stage
22h00 - botulisme Cover Band
00.00 - DJ Music - Stage.

29 juli, lørdag
11.00 - andre innledende heat PopCross - College Lane d'Ilhas
13:00 - Lunch. Dag fatet - Bifanas, brød med chorizo - Square Citroën Lusitania.
14:00 - Konkurranse av Elegance 2CV-overføring, Tuning, cabrios - Av Pierre Boulanger ..
14.30 - Tribute to veteraner PopCross / Gentlemen Drivers - Ribeira Track d'Ilhas,
16:00 - Super Endelig PopCross - Ribeira d'Ilhas Track
17.00 - Demontering Contest / Mekanisk montering 2CV, FINAL - Square Citroën Lusitania, med Stage.
20.00 - Sunset. Musikk DJ - Stage.
21.00 - Awards Ceremony - Stage.
21:30 - Presentasjon av Twinning Lembdes-Mangualde 70 ÅR 2CV - Stage.
22h00 - Folklore Region - Stage
22.30 - Sing Alentejo (immateriell kulturarv of Humanity) - Stage
23.00 - Banda portugisisk musikk - Stage.
01:00 - Musikk DJ - Stage.

30 juli, søndag
10:00 - 2CV PARADE - tur i campingvogn Mafra, begrenset av kvote land. Besøk den Mafra National Palace Museum og 2CV.
13:00 - Lunsj - Picnic – Ericeira Camping, Square Citroën Lusitania.
20.00 - Sunset. Musikk DJ - Stage.
21.00 - Awards Ceremony - Stage.
22.00 - Presentasjon av Citroen 100 ÅR 2019 - Stage
22.30 - Banner Levering Kroatia, Verden 2CV organisere den 23. 2019 - Stage.
23:00 - Presentasjon av organisasjons Team. Thanks - Stage.
00.00 - Avslutningsseremoni - Stage.
00h30 - DJ Music - Stage.

31 juli, mandag
13:00 - Farvel lunsj "abaladiça" - Square Citroën Lusitania.
EVENT END ...


"SQUARE CITROEN Lusitania"
Beliggenhet ved sørlige Ericeira Camping er der all spenningen skjer.
Vil være på dette stedet, hendelsen restaurant, bar, et stort telt, scenen animasjoner, kommersielle områder og representasjon av områdets klubber og søkerlandene fremtidige organisasjoner.
Det er på dette sted hvor det vil være en større strøm av besøkende med ankomsten av på slutten av dagen, å tilveiebringe et sammenfletting er fra og opp til 2000 personer.

2CV PARADE
Ride i Ericeira Caravan - MAFRA. Limited. Kvoter av land i samsvar med punkt abonnenter. Citroën C3 deltakelse med nye biler. Påmelding til møllen og i posten.
Rute av andre veier. Støtte for GNR og Motards Ericeira Club. Parkering i Mafra. Besøk National Palace of Mafra.

2CV MUSEUM
Installert i Santa Marta Park, vil Atlantic Room ha som motto at "Sons of Mangualde". All 2CV, AMI, Dyane, MEHARI, FAF, A4x4, bygget i Factory Citroën Lusitania i Mangualde.
De fleste bibliotek 2CV og derivater, større miniatyr show, dør-nøkler, pins, rammer, plakater, kataloger, krus, klokker, N 2CV gjenstander og Derivater, aldri utsatt i Portugal.
Entry begrenset til 100 personer på en gang. Video-overvåking.

DEMONSTRASJON POP CROSS 2CV
Organisasjonen har til hensikt å forfølge realisering av en internasjonal demonstrasjon POP CROSS 2CV, ringer for det, ex-ryttere og nasjonale ryttere, utvide invitasjoner til deltakere fra Spania og Frankrike, land hvor denne sporty automotive aktivitet fortsatt havn en veldig spesiell hengivenhet.
Den internasjonale demonstrasjons POP CROSS vil bli avholdt 28. og 29 juli 2017 opprettet en rot krets, som ligger ved siden av Praia da Ribeira d'øyer - Ericeira. Organisasjonen gir ca 25 deltagende nasjonale biler.
I rommet er identifisert i figur 2 (nedenfor) er laget med en jordingskrets omtrent 1000 til 1200 meter lang. I dagene før demonstrasjonen POP CROSS, de deltakende biler vil eksponert på den store scenen hendelses animasjoner "Square Citroen Lusitania" med formålet med fremmende aktivitet.
Men vi trenger en spesiell organisering av gjensidig hjelp med Guard Republican National forlate 25 biler kolonne fra Ericeira Camping til Ribeira d'øyene i morgen og slutten av de to dagene av demonstrasjonen.

CROSS BANE
1. Banen er en lukket sløyfe, et lukket rom tilordnet til offentlig trafikk;
2. Banen overflate er skitt i sin helhet; (sand/grus bane)
3. Banen må være over 10 meter bred og en lengde som kan variere fra 1000 og 1200 meter;
4. Det offentlige skal ikke ha tilgang til innsiden av kretsen og dens beskyttelse må sikres ved hjelp av egnede midler;
5. Det vil være ett sett ryttere park (paddock) med plass til 25 konkurrenter og deres team
6. En park seere, plass til tilskuere må følge med regulatoriske sikkerhetsavstander, 20 meter fra sporet.
7. Seerne får lov til å bevege seg (gange) i driverne parken

KONKLUSJON NOTE
Avslutte mai måned, nådde vi mer enn 1200 forhåndsregistrerte biler, om 2400 deltakere fra ca 30 forskjellige land.
De unike forholdene på kysten av Ericeira vil telle i løpet av dagene etter hendelsen med større tilstrømning av turister til de omkringliggende strendene.
Vi regner med din støtte vi kan for å spre seg til den generelle befolkningen denne store engradece tilfelle at din kommune.
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

EirikJ

Citroënnlig hilsen Eirik

eilert

#7
Absolutt, er til å ta og føle på nå!
Regner med Eirik er minst like glad ved ankomst treffet i år!!  ;D
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

eilert


Og så har jeg fått svar på min høflige purre mail om manglende svar på registrering:

Everything is ok. You have the number 1242 and you'll receive news from us very soon.

We look forward to seeing you in Ericeira.



Blir bare bedre og bedre dette - om jeg bare får ferdig bilen nå da...
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën

eilert

Som de aller fleste andre av oss 13, var det en fryd og glede å åpne posten i dag!! :-)
Som om jeg ikke gledet meg nok fra før...  ;D

Men dessverre var det ikke et ord om selve treffet, kun om "The 2CV Portugal Tour" for å lokke oss til å være turister i Portugal også. Men, men.
1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën