2CV - nå også som sportsstoff

Startet av Morten, lørdag 07 jun 2008 @ 12:47:34

« forrige - neste »

Morten

På side 26 i dagens Dagbladet finner vi et stort bilde av en etterhvert kjent bil, denne gangen aktualisert fordi det visstnok er noen som skal spille ball igjen. ;-)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Max Wiggo

Ja, flott bilde, men dette ballhysteriet forstår jeg meg ikke på, gitt...  ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

brochmann

Hei  ;)
-ja, det ballær på seg! ;D,
(sjældigger, sjældigger)
inge'n spot eller spe
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Jacob

...Man skal ikke spotte noensomhelst 2CV!! :P
Å observere dem, derimot (kjenningstjeneste, såkalt..) ;)
For ikke å snakke om å tilbe dem... ::) ;D
'LHM er ikke det verste man har, og om litt er kaffen klar"

brochmann

Hei  ::)
Stundom reflekterer jeg over hva slage hedensk kult jeg er (etterhvert) midt i. Kan det være liv utenfor denne, mon tro?  ::) Det synes tillatt å ha flere foki (ent. fokus), sålenge en er merketro. For å vri på et kjent, norsk sitat fra Eidsvoll 17.april/ mai/ juni (velg selv etter historiekunnskap og preferanse) 1814; "Enig og tro til Citroën bytter ut Chveronene", uttalt av H.Juul.

Derved har jeg sikkert plassert denne debatten på et sted den muligens ikke fortjente å skulle være, men hvor den nu ER! Traction Avant!!  ;D
inge'n brysomme tanker hvor korrosjon trenger inn, se bilde:
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.