Gul pærejakt torsdag 29.april fra Bygdøy-Frognerseteren

Startet av PerI, tirsdag 27 apr 2010 @ 14:20:13

« forrige - neste »

PerI

I tradisjonens tro (?) er det Gul Pærejakt på torsdag 29.april. Man begynner på Bygdøy v/museene ca. kl. 18, og kjører opp ca. 18.30 til Frognerseteren, og er der oppe rundt kl. 19.

http://tn.lmk.no/aktiviteter.html
http://www.citroencx.no/2-Kalender/Kalender.htm
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Sitat fra: pigland på tirsdag 27 apr 2010 @ 14:20:13
I tradisjonens tro (?) er det Gul Pærejakt ...

"Tradisjonen tro er det Gul Pærejakt ..."  ;)
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

PerI

For dem som ikke vet hva dette er, så er det fra tidligere tider et initiativ fra DS/CX/Traction-klubbene, men det er igrunnen bare å møte opp med det man måtte ha, fortrinnsvis gammel eller ny Citroen :) Det er stort sett prating og kikking på hverandres biler som foregår, samt avslutning på Frognerseteren med det man måtte ønske å spise. Det blir muligens kortesjekjøring, vi får se hva folket som møter opp vil. Tractionistene pleier å kjøre direkte til Frognerseteren uten å møte opp på Bygdøy, og vi får se om de gjør det samme i år.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Thomas

Er det oppmøte ved folkemuseet, vikingskipene eller kontiki?
mvh
Thomas 8)
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

PerI

Ah, visste jeg glemte noe.. Kon Tiki / Sjøfartsmuseet :)

Bonus: Bilder fra i fjor høst, 2cver i flertall, det klaffet vel med klubbmøtet i oktober :)



(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

2EL (Klara)

Var det bra oppmøte på torsdag, hadde planer om å komme men ble for lang kø på biltilsynet. 60 stk foran meg for å leie prøveskilter, det ble for lenge å vente så da dro jeg hjem >:(
1 stk 2CV6 1984 mod Elektrisk 2CV "2EL"  kjørt over 8000 elektriske km
1 stk Evasion 2,0  1998 mod
1 stk Dspesial       1971 mod
1 stk Bosch Rotak 43 Litium ion gressklipper
Salg av Lithiumbatterier www.electricfuel.no
Oslo

Thomas

Tja, bra og bra oppmøte, 2 stk 2cv`er på Kontiki.
Olav kom til sæter`s, og da var vi tre  :) :) :)
Mange pene traction og DS`er og XM.
Og ikke minst, menneskene i de forskjellige klubbene, pratesjuke og hyggelige.
Vi 2cv`ister er savnet på LHM treffene, de er flyttet fra Tyrigrava til motorsenteret på Hvervenbukta.
Jeg husker ikke i farten når disse møtene er.....noen som vet?

God kaffe og eplekake, som alltid på "Sætra"

mvh
Thomas ???
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)