Demontering av bakdører i 87mod 2CV6

Startet av eronaes, tirsdag 08 mai 2012 @ 18:58:39

« forrige - neste »

eronaes

Hei
Finnes det en rask måte å ta ut bakdørene på eller er jeg nødt for å bore ut naglene som holder fast feste listen for gummi listen mellom dør og dørstolpe?
Jeg forsøkte å "skli" listen ut langs feste listen uten hell. Er det noen som har et tips?

man from paradis

Bor ut naglene. og løft opp døra.
Bjørn
Hilsen Bjørn
2cv Special 1982
2cv Dolly 1983
Kia Ceed 2010
Fiat Elnagh campingbil 2007

eronaes


PerI

Fjern hele plastikken spør du meg, den er jo ikke til noe. Dørskiftet går som en lek uten :D
Dette er vel et Dolly/Club-produkt, Special hadde ikke dette så vidt jeg vet.

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

André

mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

Tutten (83 Special) har også plastikk, men den er på vei ut og blir ikke erstattet.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

ole bjørn

Lady er spesial 6 85 mod Plastikk ble erstattet
Den beste måten å få et arbeid til å virke vanskelig på, er å utsette det. Sitat Winston Churchill

Arnfinn

Jeg har også kjørt uten i flere år, tror den var laget for å holde varmen ute :)

ab

EirikJ

Alle 80-talls 2CV'er har den plasten. I allefall etter 82. Har fjernet på den en side av min bil, da jeg av og til trenger å åpne døren ganske mye. Tror det var laget for å minske faren for å klemme fingre? Vet ikke.
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#9
Sitat fra: EirikJ på torsdag 10 mai 2012 @ 14:44:03
Tror det var laget for å minske faren for å klemme fingre? Vet ikke.

Mener at plasten er der for at døren skal åpnes riktig (stoppe ved maks åpning) og ikke henge og slenge i skinna. Særlig annen funksjon har plasten trolig ikke.
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Poirot

JEG trodde den duste-plasten var for å redusere LITT av trekken fra bakdørene... ::) En av de få detaljene på en 2CV som absolutt ikke har noen hensikt, de er bare å fjerne jo før jo heller!
Bedre med 2CV enn bare èn!