Hovedmeny

Forgasser

Startet av André, tirsdag 26 apr 2011 @ 12:05:24

« forrige - neste »

André

Forgasser til 80 talls 602 motor kjøpes....noen som har ?

45476380 eller anpisani@online.no

mvh André....kjører 2CV i Bergen

Rage

Hei André

Eg skal nok klare å frem en til deg i garasjen vis ikke du klarer og oppdrive en i nærområde!
Eg bor i sirdal!!

Thomas
Mvh Thomas Rage
1980 2cv6 Club RF 11474
1973 Mehari RZ 31705
1964 AMI6 28-03-50
1971 2cv4 34-83-63
1968 AK 350 27-46-49

André

Takk for det Thomas  :D

Vi venter litt og ser...kommer tilbake til deg

André
mvh André....kjører 2CV i Bergen

PerI

Hva er feil med den du har? Går bilen rykkete, ikke i det hele tatt, bare på tomgang, bare ikke på tomgang, drar ikke ved begynnende pådrag eller hva?

Man får kjøpt nye forgassere også, men prisen kan jo skremme vannet/bensinen av lommeboka, selv om man må jo være glad for at det kan skaffes nytt da :)
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV6/Vergaser-Vergaserdichtsaetze/ANR10153/

Rep-sett fås også, men det kommer litt an på feilen om det er noe poeng å prøve:
http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/2CV6/Vergaser-Vergaserdichtsaetze/ANR32057/
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

André

Hei Per!

Det er ikke til min bil, men til Reidar sin....han som reparerer/restaurerer den spurte meg om jeg kunne skaffe en brukt forgasser...den som står i er utslitt....han kan virkelig 2CV , har vært forhandler siden 70 tallet en gang
mvh André....kjører 2CV i Bergen

brochmann

Hei Andrè
Jeg kan pakke og sende en forgasser jeg har. Den trenger garantert en overhaling.
mvh inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Morten

Jeg tror ikke jeg har noen reserveforgasser (burde vel egentlig hatt det...), men ville bare si at det var gledelig å høre at det tydeligvis går framover med bilen til Reidar. :)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

André

Sjekket med Torben Quist , han leverer ferdig overhalt forgasser for en grei penge  :) Takker så mye for tilbudene  :)
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Sitat fra: André på mandag 02 mai 2011 @ 16:02:54
Sjekket med Torben Quist , han leverer ferdig overhalt forgasser for en grei penge  :) Takker så mye for tilbudene  :)

hei Andre. kan du si hvor mye du mener med "grei penge"?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

André

1200 danske + moms og den gamle i bytte
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Sitat fra: André på mandag 02 mai 2011 @ 17:31:21
1200 danske + moms og den gamle i bytte

Det var da en jammen en grei pris :D Vet du hva han gjør med gasseren? Det som er mest irriterende med 2cv gasseren er spjeldakslingene som blir slitne. Disse er vanskelig å gjøre noe med selv, og det koster som regel en formue å levere inn.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

dg

Moro at det går fremover med bilen til Reidar! 

har selv nettopp fått en forgasser i retur fra stell og service - men den kapper ved "hard" bremsing ....  skal åpne og måle flottør .... men 2cv/mehari club har også nye til en litt "hyggeligere pris" enn den over http://www.mehariclub.com/carburateur-double-corps-2cv-mcc--a--1011403.html...............

dg

André

For ett par år siden hadde jeg samme problem med at motoren døde ved hard bremsing....jeg fikk heldigvis kjøpt en veldig bra brukt forgasser her på forumet uten slark i spjeldakslingen.

Jeg vet desssverre ingenting om hva Torben gjør med forgasserene han får i retur
mvh André....kjører 2CV i Bergen

citro1cx

Sitat fra: André på tirsdag 03 mai 2011 @ 13:16:17


Jeg vet desssverre ingenting om hva Torben gjør med forgasserene han får i retur

ok. skrev like gjerne en mail til Torben og spurte om dette. Får se om han har tid til svare da.
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6