Noe er gærent i gassen

Startet av Moustache, søndag 22 sep 2019 @ 10:08:49

« forrige - neste »

Moustache

Jeg trenger litt hjelp med forgasseren på en -84. Har ikke mye greie på slike selv. Når jeg heller litt bensin i forgasseren spruter det ut av et hull foran (bensinen fra chokekammeret). Ser ut som det kanskje skulle vært en skrue der? I tillegg siver det ut fra hovedkammeret et eller annet sted, bensinen blir borte. Mistenker at det kan være fordi gassern ikke sitter med mer enn to av fire skruer? Eller så er det noe annet...
Noen i Mjøsområdet som har en bil jeg kan se på?

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Moustache

Jeg holder til i Moelv. Har funnet ut at jeg trenger et overhalingskit fra Classic parts... Noen har plukket deler av forgasseren. Sånn er det når en kjøper delebiler. Tror jeg må ha av dynamo og vifte også for å få satt på de to fremmerste (dialekt!) mutrene? Skjønte det var Citroën når de har klart å gjøre det utrolig trangt der det kunne vært et hav av plass... Er ved godt mot, har skrudd både det ene og det andre, og det verste hittil har vært Chevrolet van...

PerI

Det finnes spesialverktøy for slikt! :D



Kan enten kjøpes eller lages selv. Eller som du sier, demontere mer for å komme til mutterne med vanlig verktøy.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III