FORUMET PÅ FLYTTEFOT

Startet av admin, søndag 27 sep 2009 @ 19:10:05

« forrige - neste »

Olav

Fikk feilmelding:
En feil har inntruffet!
Kunne ikke laste utseende til 'edit_options'.

Men den skiftet til et nydelig iPhone design... Kjempekult!!

Mangler bare automatisk bytte avhengig av nettleser nå så ruler det voldsomt! iPhone desgin er flott på iPhone, men ikke på pc'en kanskje?
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Morten

#31
Helt klart! Det skal ligge en mekanisme inne for å fiske opp iphone-funksjonaliteten, skal se om det er noe som må justeres der..

EDIT: endret layouten din nå:) Sier fra når jeg er klar for mer testing. (Men mulig jeg ikke rekker det i dag)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#32
Ser at de teknokåte får sine saker prioritert her, mens de som aldri har tatt i en Iphone (er nok ganske så mange) og "bare" ønsker forbedret lesbarhet på forumet - ikke oppnår samme respons.  >:( >:(   
(Jeg skjønner vel heller ikke at det er noe stress å bruke tid på Iphone kompabilitet. Kan da ikke være noe særlig å benytte forumet med en slik liten skjermdings).

Morten:
Er det slik at jeg på min PC kan fjerne uthevingen på ordene - "nyeste innlegg:" - på forumsforsiden ? 
Er det det du skrev over ?
Eller er disse to ordene BOLD satt som default og dermed umulig å endre ? (tror i det lengste at noen har uthevet ordene i oppsettet og at å endre dette er enkelt).

Ser det er lørdag idag ....... så jeg tar opp røret etterhvert.

JW

Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Sitat fra: jwh på lørdag 03 okt 2009 @ 13:55:35
Ser at de teknokåte får sine saker prioritert her, mens de som aldri har tatt i en Iphone (er nok ganske så mange) og  "bare" ønsker forbedret lesbarhet på forumet - ikke oppnår samme respons.  >:( >:(   
(Jeg skjønner vel heller ikke at det er noe stress å bruke tid på Iphone kompabilitet. Kan da ikke være noe særlig å benytte forumet med en slik liten skjermdings).

Morten:
Er det slik at jeg på min PC kan fjerne uthevingen på ordene - "nyeste innlegg:" - på forumsforsiden ? 
Er dette hva du skrev over ?
Eller er disse to ordene BOLD som default og er umulig å endre ? (tror i det lengste at noen har uthevet ordene i oppsettet og at å endre dette er enkelt).

Ser det er lørdag idag ....... så jeg tar opp røret etterhvert.

@jwh:

Det forsvant visst litt i iphone-pratet, men jeg mener altså at jeg har en fin løsning på ditt problem også:

Sitat
For alle som savner det gamle designet: Grunnen til utseende-endringen var at vi oppgraderte til en nyere versjon av programvaren ifbm flyttingen. Der er dette utseendet standard. I tillegg har vi fått på plass et eget bildegalleri (se gallery-knappen øverst i vinduet), hvor det allerede har kommet inn noen bilder. Dette hadde også det nye utseendet som standard.

Men det aller meste kan fikses, og nå er galleriet også på plass i "gammelt" design for de som vil.

Slik gjør man for å gå tilbake til annen layout:

Trykk på "Profile" og velg "Modify profile -> Look and layout"

Helt øverst i dette vinduet står det:

"Current Theme: Forum or Board Default (change)"

Trykk på (change) og bla ned til "Babylon Theme", velg "use this theme", og annen layout skal være på plass umiddelbart.

Trykk "Home" for å komme tilbake til forumet.

Gi meg et hint, så kan jeg gjerne gjøre endringen på utseendet for din brukerprofil (og andre som ønsker dette).
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Morten

AD iPhone: Skjønner godt at noen kan tenke seg det - behov er kanskje et litt for sterkt uttrykk, men jeg har selv benyttet mobil på forumet noen ganger: Dette innlegget er f.eks postet fra min Nokia ved avreise til verdenstreffet. Så det handler vel mer om "forum-avhengighet" enn skjermstørrelse vil jeg tro:)

Men nå får jeg beskjed om at jeg må vaske klær og gjøre litt helge-handel, vi prates etterpå!
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

jwh

#35
SitatGi meg et hint, så kan jeg gjerne gjøre endringen på utseendet for din brukerprofil (og andre som ønsker dette).

Flott tilbakemelding.
En kjapp sak, jeg ser at signaturen min er blitt mindre enn din -:) og mindre enn den jeg endret til igår. Har prøvd å endre tilbake men størrelsen kunne ikke økes. Kan du muliggjøre økning fra 8 til 12px ? 
Event. til din signaturstørrelse - den er grei nok...

Skal forsøke på det det du skriver over om innstillinger litt senere, men hvis dette imøtekommer mitt ønske så hvorfor ikke gjøre dette på moderatornivå (for alle brukere).

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Olav

Nå sa vel jeg flere ganger at iPhone greia bare var en ide man ikke skulle stresse med da. Beklager hvis noen oppfattet det annerledes.

Tror forøvrig ikke at en slik utvidelse bare er for teknofriker. Hele poenget er jo å gjøre forum lettere å bruke fra mobile enheter for alle.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

EirikJ

#37
Sitat fra: jwh på lørdag 03 okt 2009 @ 13:55:35
(Jeg skjønner vel heller ikke at det er noe stress å bruke tid på Iphone kompabilitet. Kan da ikke være noe særlig å benytte forumet med en slik liten skjermdings).
At du ikke forstår det spiller vel ikke så stor rolle? Det er vel opp til de som bruker det å bedømme, er det ikke?

Akkurat som jeg ikke forstår hvorfor du ikke bare kan se på blåfargen på symbolene til venstre, i stedet for å se på sortfargen på skriften til høyre, for å finne nye innlegg. Jeg kan ikke se noe problem i det, men det gjør åpenbart du. Så da sier ikke jeg noe, og respekterer at andre oppfatter verden forskjellig fra meg.

;) ;)

Og nå ser det ut til at Morten har funnet en løsning for alle nevnte ønsker, så da blir jo alle fornøyd :)  Bærre lækkert!
Citroënnlig hilsen Eirik

jwh

#38
Eirik J skrev:
SitatQuote from: jwh on Today at 13:55:35
At du ikke forstår det spiller vel ikke så stor rolle? Det er vel opp til de som bruker det å bedømme, er det ikke?

Oppfatter ditt innlegg som å inneholde minst et spm. til meg.
Se setningen jeg skrev i den sammenheng den var skrevet. Å ha en mening om prioriteringen av saker bør gå greit - du velger tausheten (en stund), jeg gjorde noe annet denne gang. Begge strategier er like greit - her i gården. Og siden jeg har tendens til å bruke endel tekst på mine innlegg - så vil en slik liten sak (Iphone oa.) ikke fungere, men skrev jeg korte meldinger så så jeg sikkert dette annerledes, men det for være opp til den enkelte. Men synes fortsatt fokuset gikk i retning av Iphone problematikken - DET var hva det handlet om herfra, ikke å ikke respektere andre, men faktisk selv å bli respektert, siden du velger å bringe inn et slikt ord.
Da Morten imøtekom min sak, ble det "klarvær" her også - og hvis jeg får fjernet ønsket utheving så blir det rene "solskinnet"  ;) ;).

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

jwh

#39
Eirik J skrev:
SitatAkkurat som jeg ikke forstår hvorfor du ikke bare kan se på blåfargen på symbolene til venstre, i stedet for å se på sortfargen på skriften til høyre, for å finne nye innlegg. Jeg kan ikke se noe problem i det, men det gjør åpenbart du.

Funksjonaliteten i det blå symbolet var ukjent for meg inntil nå. Ser at blåfargen OGSÅ gjør det enkelt å se uleste innlegg, forutsatt at vi er innlogget (noe mange ikke er).
Blåsymbolet hjelper mye på veien, men ser at blåfargen selvsagt er der på alle gamle innlegg jeg IKKE har lest. Blir nok mye mørkeblå symboler, for selv jeg leser ikke alt her (fant jeg ut). Dermed tror jeg de som bare tidvis er innom forumet aldri vil oppleve å se det lyseblå symbolet  ;), og nytten er således begrenset.
Men takk for din input.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Pål B

Iphone - whats the problem!! Som Iphone bruker funker både den gamle og den nye siden helt greit på. Er det noe som jeg som Iphone bruker burde ha fått med meg.

Og apropos; Noen har dratt i gang en Mac vs Windows undersøkelse med påfølgende interessante diskusjon. PC og telefon er for meg som bil er for mange andre; Det skal bare virke!!

Og etter 6 mnd m/Iphone er mitt spm; Hvorfor i all verden er ikke alle telefoner slik??? Nokia, HTC og Ericsson (jeg har prøved dem alle) har bare ingen ting og stille opp med!

Ja, ja glem argumentet med dårlig batterikapasitet. Prøvd en Nokia med WiFi eller PUSH funksjon på e-post...?

Pål B.

Otto

SitatOg etter 6 mnd m/Iphone er mitt spm; Hvorfor i all verden er ikke alle telefoner slik??? Nokia, HTC og Ericsson (jeg har prøved dem alle) har bare ingen ting og stille opp med!
Ja, sånn er det Mac og macbrukere. Og 2CV og ...  ;D
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Ang Iphone, hadde jobben betalt, så hadde jeg sikkert vært iphone-frelst jeg også. Men så lenge man "slaver" for staten uten frynsegoder, så får man jo holde seg jordnær også på telefonfronten ;D

Er redd regninga spesielt på nettsurfing og annen apps-bruk hadde skutt i været med en Iphone-løsning, nå har jeg regninger på en eller to hundrelapper i året. Resten av telefonbudsjettet går til 2cv-deler ;D


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Pål B

Per I; Høres ut som du må "ta for deg" innkjøspansvarlig hos deg  ;) En god statsavtale m/binding gjør Iphone rimeligere en mye annet. Telenor gir deg fri nedalsting 24/7 for 349,-/mnd, før en avtale (tror vi har 299,-) - såpass er du verdt som ansatt  ;)

Pål B.

jwh

#44
Sitat fra: Morten på lørdag 03 okt 2009 @ 12:23:23

Men det aller meste kan fikses, og nå er galleriet også på plass i "gammelt" design for de som vil.

Slik gjør man for å gå tilbake til annen layout:

Trykk på "Profile" og velg "Modify profile -> Look and layout"
Helt øverst i dette vinduet står det:
"Current Theme: Forum or Board Default (change)"
Trykk på (change) og bla ned til "Babylon Theme", velg "use this theme", og annen layout skal være på plass umiddelbart.
Trykk "Home" for å komme tilbake til forumet.

Hurra - hurra !!,
"Babylon Theme" gjorde susen, og lesbarheten er slik mine øyne liker det. 

Takk til moderator!!  Rettelse: STOR takk til moderator!!
(ser at jeg går glipp av moderators endrede innstillinger.
Spm. til moderator: Går jeg glipp av mye "juicy" fremover ??)

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV