Etter 2 1/2 år på N2CVK forum

Startet av citro1cx, lørdag 11 okt 2008 @ 12:34:04

« forrige - neste »

Pål B

Tusen takk Janse for det du har gitt, og gjort for klubben, ditt engasjemnet og den tid du har avsatt også i de dager hvor livet utenom klubben har vært tunge.

Det står igjen 2 store tomme sko!!

Pål Brynhildsen

jwh

#31
SitatMen at 10 stk. står for 66% av innleggene er jo en dårlig statetsikk - helt uavhengig av årsak så har klubben noe å jobbe mot;

Jeg prøver i dette innlegget å vinkle aktiviteten på forumet positivt (aktivetet er da smått positivt i utgangspkt.):
 
Ut fra 200 registrerte medlemmer er det 50 %  O og 1-gangere, altså ca 100 reele. Det er da fantastisk at 50 personer har bidratt med mer enn 10 innlegg, og at 10 stk har bidratt med mer enn 230 innlegg ? noe som gjør at samlet antall innlegg nettopp har passert 6600.  Det er mye lesestoff om 2CV!!  Jeg mener at forumet står på topp-5 listen over de mest vellykede tiltak 2CV-klubbene har gjennomført de siste 15 år.

At 10 personer bidrar mye, og at nærmere 50 personer bidrar iblant ? gir en vesentlig høyere medlemsaktivitet - enn det noengang har vært på et månedsmøte i klubbene.  Dette er en viktig realitet å ha i bakhodet, for det er på forumet mange møtes, i en langt større grad og hyppighet enn på Årvoll.

Forumet har også bidratt til å gjøre 2CV-miljøet reelt landsdekkende, og ikke bare en Stor-Oslo klubb, med spredte medlemmer rundt forbi.   Jeg mener dette forum har et stort utviklingspotensiale, både som sted for meningsutveksling, men også som et bibliotek (sammen med www.2cv.no) for alt mulig rundt 2CV.  Om det være seg:  virituelle garasjebesøk, rapport fra ekspedisjoner, teknisk stoff (tenk å få lagt alt fra gamle Attraction på nettet)o.a.,  Jeg nærmest garanterer at det hadde økt forums/www-aktiviteten, og også økt interessen for bilen vår.

Ville vært intressant å finne potensialet for antall medlemmer på forumet, og hvilket deltagerprosent vi ?optimalt? kan forvente, og hva som er en normalfordelingskurve iforhold til hvor mange som deltar, med hvor mange innlegg.  Aktiviteten i Danmark og Sverige kunne undersøkes nærmere for slikt sammenlign.grunnlag.

Til slutt vil jeg advare mot å endre noe - uten å ha en klar strategi for hvordan bevare det klubbene allerede har skapt, samt å fylle på med nytt innhold.  Ville vært trist å risikere et ?rykk-tilbake-til-ingenting? resultat.  Det var ikke gitt at 2CV-forumet skulle bli noe suksess, og liten mening i å rote til noe som fungerer bra.

Til de som lurer på hvor min 66%-statistikk kommer fra så sjekk ? MORE STAT./ 10 most posters

Jan Willy


PS.  Jan Erik, hvis dette var din siste opptreden i 2CV-sko, så ønsker jeg deg også det aller beste videre i livet.  Nå har Pål bedre forutsetninger til å vurdere din betydning for klubben, men selv jeg vet at innsatsen har vært STOR og LANGVARIG.   Lykke til videre.   /jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Thomas

Er det noen som kan utdype det som skjedde nå?
Det som begynte så pent og rolig, nærmest som en hyllest til  Forum, klubben og miljøet, har utviklet seg til noe som unektelig ser stygt ut...er det slik vi vil ha det?

Thomas
Opel Corsa, Konebil
2cv, MIN BIL :)

Olav

Satt her å klødde litt i fingrene for å gi et tilsvar på de mindre hyggelige personangrepene i noen av innleggene i denne tråden, men så bestemte jeg meg for å la det passere. Vil heller applaudere dere som kommer med gode og kreative forslag til forbedringer.

Så postet Jan Willy innlegget under, og jeg stusser litt. Jan Willy - Vi er jo egentlig i bunn og grunn enige om mye så vidt jeg kan skjønne. Antar at uenighetene våre stammer fra at vi har ulike vinklinger inn i problemstillingene som omtales i tråden. Det burde det jo egentlig være et godt grunnlag for en god diskusjon, så det er litt pussig at temperaturen tidvis blir så høy.
Kanskje vi burde bli flinkere til å be hverandre utdype utsagn vi finner irriterende før vi lader kanonene ;) (Vifter litt med et hvitt flagg her)

Jeg kommer til å følge Påls forslag om å sende mine meninger om forbedring av forum til Morten & Co. Jeg oppfordrer alle med meninger, uansett om de skulle gå på tvers av mine, til å gjøre det samme.

Forum bør ha plass til alle som er opptatt av 2CV, det er mulig vi alle må gi litt for å få dette til. Jeg er i alle fall villig til å gjøre det.
Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

Pål B

Tallene er sikkert riktige - og aktivitet er positivt. Tallet sier et det finnes et potensiale - hvordan når man de som ikke er der? Vil de bli nådd? Er de på "nett"? osv. osv

Og ja, desverre kan ikke all komme til Årvoll - og i så måte utfyller nettet noe i den sammenheng. Joda, medlemsaktiviteten på nettet vs møter er selvsagt høyere - nær sagt; Det skulle bare mangel. litt enklere og sette seg ned "any time" en å avsette tid til et møte - selv om man skulle bo i Oslo.

Pål B

Pål B

"Er det noen som kan utdype det som skjedde nå?
Det som begynte så pent og rolig, nærmest som en hyllest til  Forum, klubben og miljøet, har utviklet seg til noe som unektelig ser stygt ut...er det slik vi vil ha det?

Thomas"

Nei - det er ikke slik vi vil ha det, og ja jeg tror (merk dere tror) Janse tar konsekvensen av at man ikke lykkes med at forumet har blitt det initivtagerne tenkte. Bla. ved at "nivået", i ren frykt at dette skal bære av sted nok en gang sier jeg, kunne ha vært et annet sted.

Pål B.

jwh

#36
.
Skjedde det noe som jeg har oversett i farten ?

Nå er jeg 100% seriøs. I det NEST siste innlegget hang det sikkert bensinlukt fra Olav igjen i lufta. Men, presiserte på slutten at det ikke var noen personangrep fra min side. Slettet t.o.m 4 setninger fra kladden - i selvsensurens navn (sikkert ikke så dumt det  ;D)

Og det siste innlegget var da KJEMPEPOSITIVT om forumet - fra min hånd (jobbet t.o.m en del med akkurat det).

Står det noe annet på Thomas og Olav sine skjermer så skal jeg gjerne oppklare ......, eller dere kan sende meg en epost eller ring.


(Og denne gangen er dette for flott en lenk til at Morten tar i bruk visklæret sitt, og jeg har igjen hvilepuls. Og så tror jeg vi har fått mye på plass her.)


No hard feelings,
jan willy
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

Morten

Jan Erik: Takk for innsatsen både som forumadministrator og debattant (og selvfølgelig for arbeidet du har lagt ned i klubben gjennom "alle år"). Det er fryktelig synd at du føler situasjonen har blitt sånn at du må trekke deg. Håper vi sees igjen ved neste korsvei.

Denne tråden inneholder mange konstruktive innlegg, hvor det er tydelig at det har blitt lagt vekt på å skrive slik at det ikke eskalerer diskusjonen. BRA!
Like fullt er det sånn at den har endt med forumets første utmeldelse, og det beklager jeg sterkt. Det later til at enkelte ikke skjønner, eller velger å overse effekten ord kan ha når de ikke ledsages av kroppsspråk.

Olav: Denne runden var det du som begynte. Jeg vet ikke om du gjorde det bevisst for å markere hvilke problemer den mye omtalte takhøyden kan gi eller om du kom i skade for å provosere mer enn du mente. Du har kommet med gode innspill, men jeg tror det er større sjanse for at idéer blir hørt i en sammenheng hvor krangling ikke stjeler fokus.

Jeg tar til meg kritikken omkring modereringen av forumet, og vil tenke grundig gjennom hvilke endringer som kan gjøres for at forumet skal bli enda bedre. I den anledning vil jeg gjøre som Pål foreslår: Send meg deres synspunkter på PM eller mail (m@zaq.no) innen 1. november. Det gjelder i høyeste grad også dere som sjelden eller aldri skriver på forumet. Hva ønsker dere?

Denne tråden er i høyeste grad en del av forumets historie og utvikling, men nå er det på tide å bla om til en ny side. Stenger derfor diskusjonen. Eventuelle synspunkter på dette kan også sendes på e-post.

Morten, admin

Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)