Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

EirikJ

Ved et hotell i gata ved Hurtigbåtene i Bergen så jeg en Dansk 2CV med galvaniserte skjermer! På denne tiden av året?!
Fikk tatt et bilde. Dårlig, men men...

Citroënnlig hilsen Eirik

André

#31
Samme bilen jeg møtte da den kjørte i land.....veldig fin bil !

edit:  ser at du øker CX bestanden her i Bergen midlertidig.......
mvh André....kjører 2CV i Bergen

EirikJ

Ja, har ikke sett andre CX'er i Bergen enn min egen. Må være sjelden vare her!

Men 2CV'er er det noen av :)  I dag så jeg en DE-registrert gul/rød Dolly med gule forskjermer. Med en fin "bruksbil"-aura over seg. Den stod parkert i Sandviken-området.
Citroënnlig hilsen Eirik

Per

Denne grå 2 cv med galvalnisert understell og skjermer har tidligere vært på norske skilter.  Den er lokalisert til gågateområdet på Nordnes.  Så den for flere år tilbake her.
Er det noen som forrresten vet hvor i Bergen man kan få galvanisert et karosseri?  Jeg har et spell nytt karosseri som jeg tenkte på å få galvanisert bunnen på før påsetting....

jonaf

Denne så vi i Silkeborg i Danmark før jul.  Ikke helt original, men veldig fin.  :D

citro1cx

spottet 2 stk splitter nye 2cv tilsalgs av ukjent årgang på REMA 1000 i dag  :D

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Otto

Noen som har sett denne? Kjøpt i Oslo i 1982. Servet (tror jeg) hos Autoco Rud i 15 år. Har snakket med 1. eier, ei hyggelig dame.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Otto

Thorvald observert i dag. Beklager dårlig Nokia-bilde. (hadde ikke med Nikonen)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Beige 2cv med skriften "4 valves" på bakluka sett i Bærum i går utenfor Mekonomen. Og det stemmer jo med 4 ventiler :)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Den som jeg overtar/kjøper heter six chameaux, seks kameler. Første eier (ei dame) har oppholdt seg mye i Afrika, derav navnet på 2CV-en.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

brochmann

Hei. :)
Kan det bidra i denne noble sammenheng å si at jeg etter ukens arbeid dufter som "deux cheuvaux?" og derfor kan påregnes som registrert på Bekkestua?
inge'n
P.S. Har du en slik krok som avbildet? Hvis ja, jeg ønsker en slik krok, fordi èn krok mangler på soltaket til SPOT. D.S.( må ikke forveksles med en kjent Citroën-modell).
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei igjen.
Bildet over er openbart ikke riktig bilde. Med bedre orden i billedarkivet kunne "blemmer" som denne være unngått. Området er rett, soltak er rett, men nærbilde; nei.
Her kommer nærbildet:
inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

brochmann

Hei!
Jeg har i dag sett en helrød 2CV med DB-skilter mellom Furuset og Alna i Oslo på E-6 på vei sørover omlag 1845(påskerush'et inn til byen). Han hadde materialer på taket og holdt fast i disse med èn hånd. Taket var selvfølgelig nede.
IngeB
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

André

SitatHan hadde materialer på taket og holdt fast i disse med èn hånd. Taket var selvfølgelig nede.

;D ;D ;D ;D
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Otto

Observerte 3 stk halv nedsnødde 2CVer på rekke i påska. 1 burgunder/svart Charleston, 1 hvit/rød Dolly, 1 hvit Special. Var visst tanken å restaurere.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil