Hovedmeny

2cv,

Startet av Tandis, fredag 18 okt 2013 @ 18:52:52

« forrige - neste »

Belgau

Hei,

Hyggelig å se at unge entusiaster kommer til. Selv restaurerte vi den første 2cv i 2000  og siden da er den bilen ebrukt året rundt fram til 2010.  Det kunne imidlslås slås fast at gulv— ved en rutinekontroll før jul 2013 — var på nytt gjennomrustet. Dessuten var kanaler og innerskjermer i nedslående stand nå så nå er karosseriet fjernet fra ramma igjen og nye gulv etc bestilt. Får vel legge ut litt bilder etterhvert. Men det blir vel litt som å hoppe etter Wirkola når man ser gjennom tråder på vårt svenske søsterforum. Men du finner mange svar der!


http://citroenakuten.com/viewtopic.php?t=54721



Terje Ellefsrød
Sandefjord
84 2CV Blanc Meije "Dusty" også kjent som "Britt"
86 2CV Rouge Delage-Noir Charleston "Lefty"
71 AK400 Gris Rose "Fanny"
2001 C5 V6 Exclusive

Tandis

Har nå funnet ut at bilen er en 1977modell som har stått avregistrert siden 1998 :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

citro1cx

Sitat fra: Tandis på fredag 07 feb 2014 @ 14:19:23
Har nå funnet ut at bilen er en 1977modell som har stått avregistrert siden 1998 :)

77 er en god årgang :-) disse har ofte bedre ramme og besyttelse mot rust enn 80 tallsmodellene. jeg ser din har rektangulære lykter, noe som gjør disse årgangene noe spesielle. hvordan er bilen inni?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

Tandis

Ganske mye rust i gulvet, så må setene byttes/trekkes om.. reservehjulsbrynn må også byttes :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

Tandis

Kan ta bilder av rusta som er til helga :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

EirikJ

#20
Sitat fra: Belgau på mandag 27 jan 2014 @ 00:11:42
Selv restaurerte vi den første 2cv i 2000  og siden da er den bilen ebrukt året rundt fram til 2010.  Det kunne imidlslås slås fast at gulv— ved en rutinekontroll før jul 2013 — var på nytt gjennomrustet. Dessuten var kanaler og innerskjermer i nedslående stand nå så nå er karosseriet fjernet fra ramma igjen og nye gulv etc bestilt. Får vel legge ut litt bilder etterhvert.

Hei, ja, god ide! Legg ut litt bilder og tanker. Det har vært alt for lite med slikt her på forum i lang tid nå.
Hvem bryr seg om hva andre gjør, jeg syns alle bør legge ut litt bilder av hva de styrer med. Enten det er enkelt eller avansert, dyrt eller billig. Syns alltid det er morro å se bilder, uansett :)

Kanskje du kunne tenke deg å lage en tråd om bruk av 2CV som helårsbil, og hvordan forfallet utarter seg med årene om man tar vare på den? (Uten vedlikehold vet man jo hvordan det går....)

Tandis, lykke til. Og bilder rocker, så bare kjør på  ;)
Citroënnlig hilsen Eirik

Tandis

Kan godt ta bilder hver gang jeg gjør noe med bilen om det er interesse for det!

Er veldig usikker på hvordan farge jeg skal ha den, var originalt gul men er lakkert rød i senere tid.. hva syntes dere? jeg har mest lyst til å ha den rød :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

EirikJ

Å ta bilder av ALT blir du fort lei  ;) Men et par biler av og til av fremgangen på prosjektet er alltid bra for et forum og aktiviteten der.

Ang.fargevalg; jeg syns det er bra å google 2cv og div farger, for å få et inntrykk av hva man liker.

Og så kan du jo leke deg med denne nettsiden: http://www.kurt602.fr/my2cv/
Citroënnlig hilsen Eirik

Tandis

Skal ta noen bilder i helga av biln å legge ut :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

Tandis

Får ikke til å legge ut noen bilder, men har begynt å demontert bilen :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

Tandis

Da var alle dørene, skjermene, frontruta, heleintriøret, ledningsnette +++ demontert :) Snart klart til å ta chassi av ramma, men trur ikke det blir før til sommeren :)

Mvh Eirik Tande.
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

Otto

Når du skal legge ut bilder: Under der du skriver teksten trykk på Vedlegg og deretter Velg fil.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Tandis

Sånn ser den ut nå :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)

brochmann

Hei Forum og Tandis.
Dette ser bra ut! Du er allerede kommet langt. Veldig bra. Hold oss oppdatert, dèt liker vi. Lykke til videre :) :) :)
mvh inge'n
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Tandis

hei forum!

Er enda litt usikker på fargevalg.. Lurt å lakke den i orginalfarge? blir den mer "verdt" da?

mvh Eirik :)
17år gammel, å er nettopp blitt lykkelig eier av en 2cv :)