Hovedmeny

2CV vs Bugatti

Startet av Otto, torsdag 13 nov 2008 @ 21:06:28

« forrige - neste »

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Eneste fellesskap var vel at Hermes har dullet med begge.  ::)

Jeg synes noen burde lage replika av Type 57 basert på 2cv-plattform.  8)

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Ja, og litt morsom sammenligning av ytelser, bensinforbruk, osv. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: pigland på fredag 14 nov 2008 @ 13:26:02


Jeg synes noen burde lage replika av Type 57 basert på 2cv-plattform.  8)




Hva med en replika av VEYRON, pent plassert på et 2CV-understell?  Veyronen har jo en pen profil, greie, reine linjer, eneste feilen er igrunn at den er så alt for dyr, både å kjøpe og å kjøre med...
Men et Veyron-glassfiberkarosseri over og 2CV-mekanikk under, kunne jeg faktisk tenkt meg å kjørt med ;-)
Bedre med 2CV enn bare èn!

EirikJ

Næææhhh.... Det er mere morro å kjøre en ulv i fåreklær, enn å kjøre et får i ulveklær!

Men den Type 57 var "good looking" da gitt! Er bilen liten eller er framskjermene enorme?  8)
Citroënnlig hilsen Eirik

PerI

Sitat fra: EirikJ på fredag 14 nov 2008 @ 23:39:09

Men den Type 57 var "good looking" da gitt! Er bilen liten eller er framskjermene enorme?  8)

Et bilde til bakfra av Type 57 SC Atlantic. "Sømmen" midt i karrosseriet har med materialet som ble brukt. Finnes 2 igjen av 3 bygde, og denne er mange ganger kåret til verdens fineste førkrigs-bil. Hjullengde (på vanlig Type 57, antar det er omtrent samme på SC Atlantic) er i underkant av 3 meter, så det er ingen enorm doning..


(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III