Biltransport Panhard

Startet av hwibye, torsdag 01 nov 2012 @ 07:55:43

« forrige - neste »

hwibye

Blant mine 12 biler finnes det en Panhard 24BT delvis restaurert.  Denne har jeg tenkt å frakte til Holland for komplett restaurering da jeg ikke har tid og kunnskaper tll å arbeide med en så avansert bil.
Har noen et enkelt transport middel  jeg kan leie/låne for transporten ?   
I gamle dager fantes det noe som het Crash tralle hvor man plaserte forhjulene  i en enkel henger, men de er visst gått av moten ? 
Bilen veier ikke mer enn ca 800 kg.  Kreative innspill  verdsettes. 
Harald Wibye ,  Moss

PerI

Du tenker på en hjuldolly? I enkelte land er maks hastighet 30km/t hvis du drar bil med en slik, f.eks i Sverige.

En tilhenger er nok et bedre alternativ, evt en pickup. Hør med Max Wiggo om tilhengeren til 2cv-klubben er OK for tida.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Max Wiggo

Klubbens tilhenger er fullt brukbar. 540 kg egenvekt og 1500 kg tillatt totalvekt. Vinsj og tipp.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

hwibye

Det hørtes meget bra ut.  Hvore befinner klubbens tilhenger seg nå ?

Max Wiggo

Den står hjemme hos meg på Eidsvoll Verk. Leieprisen er 350 kr pr dag, og betales direkte til Norsk 2CV Klubb sin konto. Formann Morten brukte denne hengeren til å frakte 2CV-beltebilen til Frankrike, så den er ikke ukjent med europeiske veier ;)

Du kan jo ringe eller sende en e-post til meg for å avtale nærmere. Da kan du eventuelt også ta en nærmere kikk på 60-tallsmotoren vi snakket om for en stund siden.
Max Wiggo Guldberg
1985 2CV6 Charleston
1975 Tempo Hercules
1977 Tempo Hercules

hwibye

Et alternatriv jeg har er å henge Panharden bak min Audi i et  trekantet stag festet i  hengerfestet som gjør at Panharden henger som en tilhenger og forhjulene svinger atter Audien.  Kan nenve at jeg kjøpte  en 2CV i Wales  og hengte den bak min Audi fra Wales via London- Newcastle-Bergen-Oslo.  Uten problem. Har også brukt det utallige ganger for å frakte 2CV i Norge.  Det ble i gamle dager benyttet av AAA i England til å taue biler med støtfanger. Er det noen i klubben som har kunnskap om bestemmelser i Norge / Danmark / Tyskland som skulle forhindre dette ?
Jeg planlegger å kjøre via Hitshals til Holland.

Otto

Møtte i går en liten Viking bergingsbil med en hydraulisk plattform som løfter framhjula på bilen som skal taues. Noe sånt brukes vel også når større kjøretøy skal taues.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Sambalbij

hei jeg er en nederlander som driver med internasjonalt transport her i Norge. Jeg har hver uke en god del nederlansk lastebiler her i norge så jeg kan organisere frakt for deg til Holland når du vil.
du kan ringe meg på 70149923. mvh Gert-jan
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.

PerI

Interessant, Sambalbij. Hva vil det koste å få sendt pakker med f.eks Ami-deler fra Ami Vereniging med din måte? Eller er det større kvanta du tar? Skulle gjerne bestilt noen deler derfra etterhvert :)
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Sambalbij

pris er avhenging hvor stor pakke er og hvor det må blir levert. jeg har hver uke biler fra NL til Norge.
men jeg må ha en bedriftsnavn /org nummer for fakturering.MVA må betales forutt når det gjelder ny deler. brukt er de momsfritt.
ta kontakt med meg hos norge@transnordic.eu
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.