Hovedmeny

2CV fortrenger Ural

Startet av pilster, fredag 24 apr 2009 @ 10:21:22

« forrige - neste »

pilster

Jeg vet ikke om det passer under 2CV-Prat, men kanskje.

Jeg vurderer å selge/bytte mine to Uraler til fordel for min 2cv interesse , kan kanskje være litt fanatisk... :P

Uansett er det nu kommet dit hen at jeg ikke kan håndtere alt på en gang , viss noen på forumet er intressert kan det tas kontakt .

(den gule, catie, har trekk på sidevogna, full diff)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

Liker ikke sidevogner jeg ;)  Men jeg tror den gule hadde sett ganske rå ut uten sidevognen! Litt "The Great Escape" bare med boxermotor ;D
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster


Joda, hu ser litt rå ut, lyden er også formidabel og veldig hard og mørk.
;D
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Alx

er jeg ekstremt glad jeg ikke har MC-lappen.  ;)

Har skikkelig sansen for Ural og har vurdert å ta lappen for å kjøpe nettopp Ural. Men... Ikke akkurat nå...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

pilster


Ja jeg har kjørt sidevogns sykkler en del år, men nu ser det ut til at hverken tid eller famillie syns det er greit. Kanskje også like greit da jeg visstnok har noen ledd smerter og annet fanteri som ikke liker primusrally lenger... hrmf (sånt flis spikkeri)  ???
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Alx

Hvordan er kvaliteten og slikt på Ural? Den har vel ikke den høyeste topphastigheten? Har hørt noe om at Uraler beregnet for eksport skal ha høyere kvalitet enn "russiske". Kjenner du noe til YiYing og Chang Jiang i forhold? De er jo ganske like, men har kanskje en annen kvalitet?
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

pilster


De jeg har er eksport modellene, første og andre generasjon. Alle lager etc er SKF, på den gule er det også elektrisk tenning.
Bremsene er trommel, sko er standard og fåes på de fleste steder , man må som regel ha de med da.
Krom er ikke så bra , felger etc kan flasse, de fleste lakker disse da. Ellers er det gost stål og lite rust.

Motormessig er det masse som kan gjøres, men standard er også bra. Jeg har brent en ventil på den turkise, hadde mager blanding over fjellet , er vel min skyld og ikke kvaliteten kanskje :-)

Har kjørt mange turer, det meste går greit hvis man steller de litt, smører og sjekker olje på kardang etc.
Det er ikke en sykkel for de som ikke kan justere et par ventiler, veldig enkelt, men altså ingen sykkel hvis man "bare vil kjøre".

Den gule må det skiftes styrelager i, har kjørt den som den er , men bør vel gjøres. Det er ingen frøken sykkel, du kjenner at du har brukt muskler etter en økt på skaugen. Tar seg frem over alt og er en ypperlig vintersykkel, eller som offroader da....

Den turkise har primært vært tursykkel, den gule morosykkel. Begge har skilter levert til lagring og er ok når det gjelder papirer etc.  8)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

Det går vel å ta av sidevogna og bruke den uten, selv om det nå er drift på sidevogna også? Tenker på den gule.
Citroënnlig hilsen Eirik

pilster


Joda, det er bare å hekte av driv aksler og eventuellt lage deg et lokk over driven på diffen. Kan kjøre uten lokk, men da går jo endetappen rundt i friluft. Ingen fare sånn sett, men jeg ville kanskje hatt et lokk over da....
Også må man slå på diffrensial sperren da :-)

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

EirikJ

Var "vårmønstring" i Bergen i dag. Masse sykler! Tok et par bilder med mobilen, av sykler med boxer ;)





Citroënnlig hilsen Eirik

pilster

Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Poirot

Sitat fra: Alx på fredag 24 apr 2009 @ 11:39:15
er jeg ekstremt glad jeg ikke har MC-lappen.  ;)

Har skikkelig sansen for Ural og har vurdert å ta lappen for å kjøpe nettopp Ural. Men... Ikke akkurat nå...

Deg er vel akkurat NÅ framover DU trenger sidevogn...?  ;D
Bedre med 2CV enn bare èn!

Poirot

Sitat fra: pilster på fredag 24 apr 2009 @ 10:21:22


(den gule, catie, har trekk på sidevogna, full diff)

Hvilken årsmodell er denne gule?
Sjøl har jeg en 1950-modell (M 63), men dessværre uten trekk på sidevognshjulet...
Hva skal du ha for syklene?
Bedre med 2CV enn bare èn!

pilster


Ja hva skal man ta, det er jo ikke akkurat de store verdier hvis man ser markedet. De fleste Uraler går fra rundt 12-25 000 avhengig av tilstand. Selvsagt er trekk på sidevogna litt mer aktraktivt enn uten, men har ikke lagt noe ut på nett enda.
Jeg tror heller ikke at det i dagens marked vil stå folk i kø for å kjøpe, mc og bil markedet er ikke det beste for tiden  ::)

Som du vet har jeg jo vært litt uheldig med mine kjære (Dorte og Doloris ) , og ønsker kanskje derfor å ordne noe i 2cv miljøet  ;D

Dessuten er jo fortsatt mc mann også, men sliter litt med alt for mange ting og litt med helsa ......hmm.
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

Alx

Sitat fra: Poirot på mandag 27 apr 2009 @ 09:50:01
Sitat fra: Alx på fredag 24 apr 2009 @ 11:39:15
er jeg ekstremt glad jeg ikke har MC-lappen.  ;)

Har skikkelig sansen for Ural og har vurdert å ta lappen for å kjøpe nettopp Ural. Men... Ikke akkurat nå...

Deg er vel akkurat NÅ framover DU trenger sidevogn...?  ;D

Ja det er jo igrunn det... ;)
Men må som sagt ta MC-lappen først, så det får bli et par år til. Guttetur med minstemann i sidevogna frister jo. Dessuten hadde det vært ganske morsomt å komme som servicemann til kundene i en Ural med sidevogna full av instrumenter for kjemisk analyse...
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline