Fastrustet i bremsetrommel

Startet av Otto, tirsdag 21 aug 2018 @ 15:39:01

« forrige - neste »

Otto

Jeg bytter innmaten i trommelbremsene bak. Alt skal byttes, men justeringsskruene er fastrustet. Etter flere dager med rustløser, Biltema og VD40, sitter det helt fast. Er det andre metoder som fungerer bedre?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Morten

Varme og rå kraft hjelper alltid. (Ofte løsner det, men noen ganger er ting så rustent at det knekker og blir ødelagt.)
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

Otto

Tror kanskje løsningen blir å kappe hodene av boltene. Er det noen risk med hensyn til at bensintanken ligger nærme?
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

La det ligge i dieselbad et døgn eller to burde også hjelpe.
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

Fint. Prøver med varme og diesel. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

PerI

Ja, bare vær litt forsiktig hvis du bruker åpen flamme mot noe som har ligget i diesel, da vil jo fort restene av dieselen ta fyr..
(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

Otto

#6
Nei, jeg bruker vel ikke åpen flamme i nærheten av bensintanken heller? Men er varmepistol varmt nok?
Hvis det ikke løsner etter 3 dager i diesel og varmet med pistol så tar jeg fram drill og baufil. Vinkelsliperen bør vel ligge?
Kanskje like greit med nye justeringsdeler også.
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Sambalbij

også mulig a sveise en stor mutter på. warmen fra sveisingen løsner den sikker også. Men da bør du fjerne bensintanken, det er ikke mye jobb.
har hatt 25 2CV, AKSahara 4x4,AZU 1960,AZU 1972,Traction Avant 1955, CX2400GTI 1988 ,3 x ny Xantia.
Nå HY 1964, 2CV6 1973, Xantia break 1999, 2x HD.

Otto

Tror ikke justeringsboltene og boltene til bremsesylinderen hadde løsnet uten f.eks. mye varme. Jeg borret ut boltene fra innsiden og kjøper nye deler. Da blir alt inne i trommelen nytt. :)
1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil