Hovedmeny

Uoriginale seter

Startet av pastorn, lørdag 17 apr 2010 @ 20:34:10

« forrige - neste »

pastorn

Hei.
På Finn, kode 21785231, er det en 2CV til salgs med uoriginale forseter. Kan noen se om dette er seter fra en annen Citroën modell og i tilfelle hvilken? Hvis det er Citroën seter, passer de i festeskinnene på 2CV, eller må disse skiftes? Har ikke store planer om å skifte seter, men ble nysgjerrig ???

Morten

Vet ikke om noen andre seter som passer uten modifikasjon. Vanlige bilseter har jo mye lavere understell enn setene i 2CVen. Skinnene for lengdejustering er ofte også litt mer avanserte.

I vår Dyane er det montert seter fra en F*rd Fiesta, her er F*rd-skinnene montert på en ramme, som igjen er festet i de originale festepunktene i gulvet.
Mortën P H Ruud
'87 2CV6 Club
'83 2CV6 Special
'83 Acadiane
'71 Ami 8 Berline  (prosjekt)
'69 Dyane 6
'21 DS 7 Crossback E-Tense 4x4
(°\=/°)

André

BX seter er det flere som har i 2CV...men jeg vet ikke noe om hva som må til av ombygging...
mvh André....kjører 2CV i Bergen

Olav

Problemet er vel å finne seter hvor det også blir litt beinplass igjen i baksetet. I alle fall for oss som ofte er flere enn 2 i bilen.

Setene fra en Saxo er veldig gode å sitte i og burde gi brukbar beinplass i baksetet. Men de må tilpasses en go del for å få dem inn. Trolig må det sveises litt også.

Ærbødigst,
Olav Strand

1983 2CV6 Special - Rouge Corsaire - "Tutten" - Kjøpt i  Mai 2008 - Rullende restaurering - Ferdig restaurert i Mai 2013
1986 2CV6 Special - Blanc Meje - "Bolla" - Originastandl - På veien i juni 2019

citro1cx

Disse setene ser ikke franske ut, men kommer trolig fra en japansk billigbil fra 90 tallet. Jeg tipper Lancer eller civic.




I min 2cv har jeg klemt inn XM seter (jeg er ikke orginaltaliban når det gjelder 2cv :D). For å få til dette måtte jeg improvisere setefester.

mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

jwh

#5
For storvokste kan jeg anbefale forseter fra BX GTI.
Disse er ganske slanke i formen og lave slik at bl.a store personer får bedre utsyn i forhold til øvre vindusramme. Nye festeskinner må dog lages, og dette var i mitt tilfelle endel jobb, både å finne egnede profiler og sveisingen.

Alle forseter som er større enn originalsetene tar bakseteplass, men GTI setene gir plass iallfall til unger der bak. Til voksne blir det derimot knapt med plass i baksetet.

JW
Mvh, Jan Willy
1953 2CV

pastorn

Hei.
Takk for svar. Tror ikke jeg tar en ganske stor jobb for seteskifte. Jeg har gjort den samme "tabben" som Eirik også har skrevet om når det gjelder ny skumplast i setet. La på 3 cm. skumplast istedenfor 1,5 cm. som de ikke hadde i butikken. Det ble ikke helt optimalt, men bortsett fra litt dårlig korsrygg- og sidestøtte  "sitter jeg fint i det". Kanskje jeg gjør jobben om igjen en gang i sommer.

Mvh. Jan Arnth.

Otto

1982 2CV6 Special beige colorado Jakop
2021 eC4 Feel Pack grå artense Firmabil

Poirot

Sitat fra: Roger H på søndag 18 apr 2010 @ 00:08:54




I min 2cv har jeg klemt inn XM seter (jeg er ikke orginaltaliban når det gjelder 2cv :D). For å få til dette måtte jeg improvisere setefester.

XM-seter skulle fungere utmerket! Passe store, passe komfortable, og saa ER de tross alt CITROEN!
Bildet er henta fra citronik.
Bedre med 2CV enn bare èn!