Hovedmeny

A-modell spotting

Startet av EirikJ, lørdag 09 jun 2007 @ 10:54:33

« forrige - neste »

PerI

I påska har jeg endelig hatt litt garasjetid! Jeg har bl.a bygget om fra enkeltforgasser til nyoverhalt dobbeltforgasser på min 71-modell 2cv 6. Bytta manifoil, borret hull i torpedovegg til vaier, bytta pedalsett, og demontering av diverse for å komme til. Og ikke minst å få eksosanlegget tett etterpå. Er veldig fornøyd med resultatet, den sviver mye bedre på tomgang og ved akselerasjon. Ikke i rykk og napp som i fjor :D

Fikk også tatt meg en tur til en av onklene mine, og tok noen bilder med mobiltelefonen :)

Hans nyeste skudd på stammen, visstnok mottat gratis  :o
Nokså grei ramme, noen rustflekker i gulv, noe i kanal lengst fremme. Førerdør oppspist under.


Spoten hans, nr. 15. Tilsalgs. De autentiske Spot-delene medfølger.

Beviset på en Spot :)


HYen hans, forøvrig en av de opprinnelige som ble tatt inn til Norge av importøren. 68-modell, forøvrig tilsalgs.


Den observante vil se at resten av Spoten hans ligger inni HYen :)


Inni her har jeg sovet for 20 år sida, på vestlandstur med foreldre og bror :)


Herlig førermiljø!


Rosinen i garasjen er denne Belgiskproduserte 61 eller 62-modell. Ikke tilsalgs!:



Nesten ikke rust på den engang. Hva har disse belgerne gjort som gjør at den kan være så hel ???

(.°\^/°.)
· Per · '71 2cv6 · Flere 2cv, AZU & Ami · '74 GS · Rapido Confort Matic · André Jamet Colibri · C5 I, II, III

pilster

HYen hadde jo vært konge da .... åååååå.. Vel, en ting ad gangen sa gubben !
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

citro1cx

Sitat fra: pigland på lørdag 11 apr 2009 @ 22:03:34
I påska har jeg endelig hatt litt garasjetid! Jeg har bl.a bygget om fra enkeltforgasser til nyoverhalt dobbeltforgasser på min 71-modell 2cv 6.

Hadde vært fint om du kunne skrevet noen ord om hvordan du overhalte forgasseren. Tenker på å gjøre noe med egen og råd og tips mottas med takk (kanskje i en annen tråd) :)

Sitat fra: pigland på lørdag 11 apr 2009 @ 22:03:34
Hans nyeste skudd på stammen, visstnok mottat gratis  :o
Nokså grei ramme, noen rustflekker i gulv, noe i kanal lengst fremme. Førerdør oppspist under.



spottet en helt lik bil for noen år siden kanskje det er den samme?
mvh
Roger Hammer, Trondheim
77 2cv6, 85 2cv6

KnutG

Måtte ta bilde av bilen min i dag i Vikersund hoppsenter, Deilig med årets første tur :) :) :)
1976 2cv club

pilster


Fin tralle Knut, er det safari fangere du har ? Likte fargen :-)
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

KnutG

Ja, det er safari fangere forran og bak. Fargen er vel bortimot kawa grønn elller noe lignende, er litt sterkere enn den orginale. Jeg har på sikt et mål om å lakkere den til orginal fargen, men behøver ikke stresse med det, bilen gir mye moro som den er også :) Kjørte ikke så mange mila i dag, men jammen var det menge barn som pekte og smilte når jeg kom rullende :D

Hilsen Knut ;D
1976 2cv club

man from paradis

Kjørte nordover fra Trondheim til Mosjøen i går, møtte et hvitt eksemplar av arten på Røra. Vifta og kauka innde i bobilen så føreren trodde sikkert av vi var helt gale, og det er man jo ;D. Dette var nok utvilsomt dagens høydepunkt ;)
Hilsen Bjørn
2cv Special 1982
2cv Dolly 1983
Kia Ceed 2010
Fiat Elnagh campingbil 2007

Poirot

#277
Siden temaet er "A-modell-spotting" kan jeg ikke anna enn nok en gang å beklage og forundre meg over at det nok en gang var kun 2 - TO - nordmenn i Rötgesbüttel, på det tradisjonsrike og hyggelige, nord-tyske 2CV-påsketreffet.
Og der kunne Gunnar (Ruud) og jeg vandre rundt i solskinnet og mange-og-tjue varmegrader og nyte synet av alt fra søte små tyske "mädchen" til minst 50 "A-modeller"  ;D ;D
Og et par tusen deilige kilometre med Gamle Grå gjorde ikke opplevelsen et hakk dårligere!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Pål B

jeg kan slå opp på kartet; men hvor ligger Ruthgesbutel?
20 grader, og tyskt øl- da snakker vi!! ;D

Pål B.

pilster

Sitat fra: Poirot på torsdag 16 apr 2009 @ 21:16:50
Siden temaet er "A-modell-spotting" kan jeg ikke anna enn nok en gang å beklage og forundre meg over at det nok en gang var kun 2 - TO - nordmenn i Rötgesbüttel, på det tradisjonsrike og hyggelige, nord-tyske 2CV-påsketreffet.
Oj,oj.. sorry ass, dårlig innsats fra denne klanen......, nord-tysk påsketreff assa, jøss !
Per I.
- 2 x 86 2CV
- 1 x 86 Honda VF1100 Custom
- 2 x 85 Honda MTX 80 og 50
- 1 x 96 Isuzu pickup 4x4 (alle trenger en pickup !? )

brochmann

Hei Vidar.
Våren i Tyskland, ha ha  ;). Intet er bedre i påsken enn å drikke iskaldt øl i ei snøfonn på høyfjellet med klister under skia, og på henda, og på vottene jeg bare MÅ ha på meg  ;) ;) ;).

Spøk til side, hvorfor langt inn i skogen med telt? Hvorfor ikke asfaltplass og hotell? I Tyskland har jeg mang en gang fått øl på hotell. Det er neppe slutt på den tradisjonen?
inge
1986, rød og hvit "Dolly" kjøpt jan.2001, rammeskift i -01, overtatt av datter i-06.1976, oransje og hvit "SPOT", kjøpt juni -05, omfattende rest. På veien nov.-07.1986, hvit Special "Gassen", kjøpt feb.-08; lettere omskapt til France3. På veien okt.-09.

Poirot

Sitat fra: brochmann på torsdag 16 apr 2009 @ 22:34:43
Hei Vidar.
Våren i Tyskland, ha ha  ;). Intet er bedre i påsken enn å drikke iskaldt øl i ei snøfonn på høyfjellet med klister under skia, og på henda, og på vottene jeg bare MÅ ha på meg  ;) ;) ;).

Spøk til side, hvorfor langt inn i skogen med telt? Hvorfor ikke asfaltplass og hotell? I Tyskland har jeg mang en gang fått øl på hotell. Det er neppe slutt på den tradisjonen?
inge

Joda, inge'n (...) har vel noe imot iskaldt øl i ei høyfjells-snøfonn, selv om klisteret har en tendens til ikke kun å holde seg under skia...
Men det å dra rett fra 50 cm grå-råtten snø den ene dagen, og våkne opp i SOMMER-sol et par dager seinere, ER bare deilig!!!
Og muligens tysk øl smaker godt også på asfalt, men den stemninga du kan oppleve på en gammaldags campingplass "langt inn i skogen", sammen med andre 2CV-hippier og søte små "lederhosen", ruslende barbeint (ok, der var vi vel et eksklusivt mindretall ;)) på halvårsgamle kongler og barnåler, blant kremmere som selger alt fra 2CV-deler til bøker og modellbiler og t-skjorter og...., kjøpe ei dyr og deilig pannekake servert fra en spesiallaga HY, bli tilbudt en øl fra en tysker du traff for et par år sia - før du vender tilbake til TELTET ditt og plukker fram litt frokost, som du sitter og nyter sammen med noen danske venner langs det provisorisk oppsatte langbordet vi satte opp kvelden i forveien...
Inge'n hotell kan slå DEN morgenstemninga!
Bedre med 2CV enn bare èn!

Hans Erik

Bieeeeeer und würst!

Her gikk vi visst glipp av noe....
Flotte bilder!

Hans Erik

Alx

Rød sarperegistrert (AD) 2cv6 Special stod parkert rett rundt hjørnet hjemmefra her på Kampen. Hyggelig syn å komme hjem til etter jobb. Den hadde skilt AD noen-og-seksti-tusen og ikke minst Østfoldklubbklistremerke. Hvem kan det være som lusker rundt i nabolaget mitt...? ;)
hilsen Alexander

http://www.jenseg.net
2011 C4 1.6 e-Hdi EMG Exclusive
2008 Grand C4 Picasso 1,6 HDi EMG
1975 Ami Super Berline

eilert

1985 2CV6 Special - "Amelie"
1986 2CV6 Charleston
1986 2CV6 Dolly rød/hvit
1987 2CV6 Club [prosjekt]
2014 C3 1.2 VTi 82 Nordic-Edition
2017 Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI 150hk Exclusive

"En bil er ikke bare summen av masse deler..."  - André Citroën